Параграф 4.2 (Matemaatika 4. kl. IV osa)

Täiskümnete jagamine (87–92)

Pane tähele

Näide: Maarikal oli 60 maasikat. Ta jaotas need võrdselt kolmele taldrikule. Mitu maasikat pani ta igale taldrikule?

Jagamisel jaotan arvu võrdseteks osadeks.

6 kümnelist : 3 = 2 kümnelist

6 K : 3 = 2 K

60 : 3 = 20

87. Leia jagatis.

6 K : 2 =  K

60 : 2 = 

9 K : 3 =  K

4 K : 2 =  K

7 K : 7 =  K

88. Arvuta. Sobita vastused.

  • 10
  • 20
  • 30
  • 40

60 : 3 =

40 : 2 =

90 : 9 =

20 : 2 =

90 : 3 =

80 : 4 =

60 : 6 =

80 : 2 =

60 : 2 =

89. Lahenda ülesanne.

Õpetajal oli 60 nööp-nõela. Ta jagas need võrdselt kolme tüdruku vahel. Mitu nööp-nõela sai iga õpilane?

Vastus: Iga õpilane sai  nööp-nõela.

90. Võrdle (>, <, =).

  60 : 2100 – 76

100 : 2  67 – 17

  90 : 3  23 + 77

  35 + 2680 : 2

  42 – 2240 : 2

100 – 4060 : 3

91. Määra tehete järje-kord. Arvuta vihikus.

40 : 2 + 35 = 

1) 

2) 

25 + 60 : 3 = 

1) 

2) 

60 : 6 + 90 = 

1) 

2) 

56 – 90 : 3 = 

1) 

2) 

100 – 80 : 4 = 

1) 

2) 

80 : 2 – 27 = 

1) 

2) 

92. Lahenda ülesanded.

Pagar küpsetas 80 saiakest. Ta jaotas need võrdselt nelja karpi? Mitu saiakest pandi igasse karpi?

Vastus: Igasse karpi pandi  saiakest.

Pagar küpsetas 90 pirukat. Ta jaotas need võrdselt kolme karpi? Mitu pirukat pandi igasse karpi?

Vastus: Igasse karpi pandi  pirukat.

Tööleht

Будь ласка, зачекайте