Gümnaasiumi eesti keel
Autorid
Reet Bobõlski, Margit RossÜlesannetekogu autorid
Reet Bobõlski, Margit RossVäljaandja
-
Õppekomplektis on 50 peatükki ning 182 ülesannet, millest 0 on õpikus ja 182 ülesannetekogus.
-
Autorid
Reet Bobõlski, Margit Ross -
Ülesannetekogu autorid
Reet Bobõlski, Margit Ross -
Aine
Eesti keel -
Klass
Gümnaasium -
Teose keel
Eesti keel -
Väljaandja
Koolibri -
Õppekava
Riiklik õppekava 2011, Riiklik õppekava 2023 -
Kuulub paketti
11. klassile mõeldud „Johannes 2“ on jätk 10. klassi komplektile „Johannes 1“ ja seob ühtseks tervikuks kursused „Meedia ja mõjutamine“ ning „Praktiline eesti keel II“.
Komplekt koosneb õpikust ja mahukast töövihikust, mis ühendavad teoreetilised teadmised praktiliste oskustega. Meediateoreetiliste teadmiste omandamise kaudu püütakse jõuda teksti sõnumi ja ideoloogia mõistmiseni. Nagu nüüdisaegses keeleõpetuses tavaks keskendutakse eri liiki autentsetele tekstidele. Publitsistika kirev valik suunab tekste kriitiliselt analüüsima ning ka ise erisuguse eesmärgi ning struktuuriga tekste looma, ühtlasi avaneb ühiskonnaelu problemaatika ning taotletakse elavat arutelu aktuaalsetel teemadel.
Õigekeelsusteemadest on õpikus ja töövihikus palju tähelepanu pööratud lausetüüpidele ja kirjavahemärgistusele. Sarnaselt 10. klassi komplektiga jätkub sõnavaratöö.
1. Sissejuhatav peatükk
Järg |
Peatükk |
---|---|
1.1. |
Hea õppija!
Tasuta tutvumiseks! |
1.2. | Kui oled sissejuhatava peatüki läbi töötanud, |
1.3. | Info roll ühiskonnas |
1.4. | MÕTTEJÄRG |
1.5. | KARL MARTINI HÕLLANDUS |
2. Esimene peatükk
Järg |
Peatükk |
---|---|
2.1. | Kui oled 1. peatüki läbi töötanud, |
2.2. | Info esitus. Konteksti mõju |
2.3. | Kommunikatsioon |
2.4. | Uus aeg – uus meedia |
2.5. | Veebisuhtlus ja -turvalisus |
2.6. | Meedia roll ühiskonnas |
2.7. | PROJEKT |
2.8. | MÕTTEJÄRG |
2.9. | KARL MARTINI HÕLLANDUS |
3. Teine peatükk
Järg |
Peatükk |
---|---|
3.1. | Kui oled 2. peatüki läbi töötanud, |
3.2. | Meediakanalid |
3.3. | Meedia mitu nägu |
3.4. | Uudis kui ajakirjanduse põhitekst |
3.5. | PROJEKT |
3.6. | Arvamust avaldavad ja kujundavad meediažanrid |
3.7. | Intervjuu ja reportaaž |
3.8. | MÕTTEJÄRG |
3.9. | KARL MARTINI HÕLLANDUS |
4. Kolmas peatükk
Järg |
Peatükk |
---|---|
4.1. | Kui oled 3. peatüki läbi töötanud, |
4.2. | Meediateksti vastuvõtt |
4.3. | Pilt ja tekst |
4.4. | Allikad ja usaldusväärsus |
4.5. | Sõnavabadus |
4.6. | PROJEKT |
4.7. | Meediaeetika |
4.8. | MÕTTEJÄRG |
4.9. | KARL MARTINI HÕLLANDUS |
5. Neljas peatükk
Järg |
Peatükk |
---|---|
5.1. | Kui oled 4. peatüki läbi töötanud, |
5.2. | Retoorika ja argumenteerimine |
5.3. | Demagoogiavõtted |
5.4. | Vaatepunkt ja autoripositsioon |
5.5. | Argumenteeriv tekst ja kõne |
5.6. | PROJEKT |
5.7. | Selge keel |
5.8. | MÕTTEJÄRG |
5.9. | KARL MARTINI HÕLLANDUS |
6. Viies peatükk
Järg |
Peatükk |
---|---|
6.1. | Kui oled 5. peatüki läbi töötanud, |
6.2. | Reklaami olemus ja liigid |
6.3. | Reklaamteade |
6.4. | Reklaamikeel |
6.5. | Turundus ja mainekujundus |
6.6. | PROJEKT |
6.7. | Reklaam ja seadus |
6.8. | MÕTTEJÄRG |
6.9. | KARL MARTINI HÕLLANDUS |