Autorid
Helen Hiiemaa, Brit Peensoo, Henn VoolaidÜlesannetekogu autorid
Helen Hiiemaa, Brit Peensoo, Henn VoolaidVäljaandja
Kuulub paketti
-
Õppekomplektis on 31 peatükki ning 263 ülesannet, millest 165 on õpikus ja 98 ülesannetekogus.
-
Autorid
Helen Hiiemaa, Brit Peensoo, Henn Voolaid -
Ülesannetekogu autorid
Helen Hiiemaa, Brit Peensoo, Henn Voolaid -
Aine
Loodusõpetus -
Klass
3. klass -
Teose keel
Eesti keel -
Väljaandja
Avita -
Õppekava
Riiklik õppekava 2011, Riiklik õppekava 2023 -
Kuulub paketti
Tegu on viimase osaga Avita uuest loodusõpetuse sarjast I kooliastmele (nn Mari sari). Sarja 1. ja 2. klassi õpikud olid üles ehitatud ühes Võrumaa väikekoolis õppiva Mari ning tema pere ja sõprade tegemiste ümber ning neis oli teooriatekstide vahele põimitud Mari jutustused. 3. klassi õpikus on rõhk õppetekstidel ja Mari lookesi enam ei ole, kuid Mari ja tema klassikaaslasi võib siiski õpikus kohata: teemaplokkide vahelehtedel räägivad nad teemasid sissejuhatavaid lugusid. 3. klassis käsitletakse järgmisi teemasid: organismide rühmad ja kooselu, kodumaa Eesti, liikumine, elekter ja magnetism.
3. klassi komplekt koosneb neljast teemaplokist: 1) kaardiõpetus, 2) liikumine ja jõud, 3) elekter ja magnetid ning 4) elusloodus.
* Kaardiõpetus. Spiraalse õppekava põhimõttest lähtudes alustasime kaardiga tutvumist tasapisi juba 1. klassis ja suur osa õppekava teemast „Minu kodumaa Eesti“ on juba varasemates klassides käsitletud. Seetõttu on kindlasti sama sarjaga jätkajatel lihtsam, sest suur osa eeltööd on tehtud ja lastel palju selgeks saanud. Kõik kaardiõpetuses olulisim korratakse siiski 3. klassi alguses üle ja kaardi lugemist saab omajagu harjutada.
* Füüsika teemad (liikumine ja jõud; elekter ja magnetid). Õpiku tekstid on selged ja lihtsad, palju näiteid on toodud elust. Kõige olulisemaks peame praktilisi töid ning töövihikus olemegi sellest lähtunud. Selleks et julgustada õpetajaid lastega katseid tegema, leiab e-tunnist lisamõtteid katsetamiseks ja ka metoodilisi selgitusi. Töövihiku katsed on kõik ka üles filmitud ja digimaterjalist leitavad, et oleks võimalik enne õpilaste ette astumist end kindlalt tunda.
* Elusloodus. Eluslooduse peatükkides toonitame seda, kuivõrd kirju on meid ümbritsev elusloodus ja kuidas on elusolendid omavahel seotud. Õpilased saavad esmased teadmised sellest, kuidas ja miks elusolendeid rühmitatakse, mida on kõigil elusolenditel ühist ja mis on rühmades erinevat. Harjutame rühmitamist, skeemide lugemist ja tabelite täitmist. Rõhutanud oleme ka seda, milline on inimese koht looduses. Loomulikult suuname õpilasi endiselt loodust uurima.
Õppekomplekti kuuluvad paberõpik, töövihik, digiõpik ja e-tund ehk digitaalne õpetajaraamat (ainult Opiqus). 2023/2024. õppeaastaks ilmub ka kontrolltööde kogumik.
2022/2023. õppeaastal katsetati õppekomplekti koolides.
1. Kaardiõpetus
Järg |
Peatükk |
---|---|
1.1. | Sissejuhatus. Kaardiõpetus |
1.2. | Missugune on Eesti? |
1.3. | Kaart |
1.4. |
Ilmakaared
Tasuta tutvumiseks! |
1.5. | Kuidas kaardi järgi liikuda? |
1.6. | Kordamine. Kaardiõpetus |
2. Liikumine ja jõud
Järg |
Peatükk |
---|---|
2.1. | Sissejuhatus. Liikumine ja jõud |
2.2. | Liikumine ja kiirus |
2.3. | Liikumist põhjustab jõud |
2.4. | Liiklusohutus |
2.5. | Kordamine. Liikumine ja jõud |
3. Elekter ja magnetid
Järg |
Peatükk |
---|---|
3.1. | Sissejuhatus. Elekter ja magnetid |
3.2. | Elekter ja elektrivool |
3.3. | Vooluallikas ja vooluring |
3.4. | Elektrijuhid ja elektriohutus |
3.5. | Magnet ja kompass |
3.6. | Kordamine. Elekter ja magnetid |
4. Elusloodus
Järg |
Peatükk |
---|---|
4.1. | Sissejuhatus. Elusloodus |
4.2. | Elusolendite mitmekesisus ja rühmitamine |
4.3. | Loomade rühmad |
4.4. | Selgroogsete paljunemine |
4.5. | Selgrootud ja nende tähtsus |
4.6. | Kordamine. Elusloodus I |
4.7. | Taimed on elu alus |
4.8. | Seened |
4.9. | Bakterid |
4.10. | Mida elusolendid söövad? |
4.11. | Inimene ja loodus |
4.12. | Kordamine. Elusloodus II |
5. Lisad
Järg |
Peatükk |
---|---|
5.1. |
Kordamine
Tasuta tutvumiseks! |
5.2. | Impressum |