-
Õppekomplektis on 177 peatükki ning 0 ülesannet, millest 0 on õpikus ja 0 ülesannetekogus.
-
Õppekomplekti tüüp
Õpetajaraamat -
Autorid
Maire Aher, Terje Varul, Katrin Puik -
Aine
Eesti keel -
Klass
4. klass -
Teose keel
Eesti keel -
Väljaandja
Avita -
Õppekava
Riiklik õppekava 2011, Riiklik õppekava 2023 -
Kuulub paketti
—
Kati Lepa, Kristiina Orgla, Liisi Piitsa, Kaja Sarapuu, Lauri Vanamöldri ja Jaak Urmeti õppekomplekti juurde kuuluv e-tund. Animeeritud skeemid, tabelid jm illustratiivne materjal äratab huvi käsitletavate teemade vastu, aitab keelenähtusi paremini mõista ning hõlbustab õpetaja tööd. Õpetajale on abiks harjutuste ja kontrolltööde vastused.
4. klassi eesti keele e-tund sisaldab:
*175 ainetunni materjali;
*tunnikäigu kirjeldusi, metoodilisi soovitusi;
*animeeritud tabeleid ja skeeme, videoid jm illustratiivset materjali, mis aitab käsitletava teha paremini mõistetavaks;
*õpiku teemadega seotud filmiklippe, mille eesmärk on näidata, miks mõnikord kirjeldamine, kokkuvõtte tegemine vm tegevus ebaõnnestub, kuidas otsida infot või leida endale sobiv raamat;
*harjutuste vastuseid, mida saab kasutada nii enesekontrolliks kui ka tunnis ülesande lahendamisel;
*tööjuhendeid; õpetajale mõeldud taustainfot käsitletava teema kohta;
*rohkesti lisamaterjali: grammatikaharjutusi, kuulamis- ja lugemistekste, videoid, mille juurde kuuluvad ka töölehed;
*etteütlusi, ümberjutustuste tekste, kirjandite teemasid, kontrolltööde C-variante;
*kontrolltööde A-, B- ja C-variantide vastuseid;
*lugemissoovitusi enesetäiendamiseks;
*töökava, mida saab alla laadida ja kohandada.
1. I. Raamatud on kõigile
Järg |
Peatükk |
---|---|
1.1. | Töökava |
1.2. | Abiks õpetajale. E-tunni tutvustus |
1.3. |
Sissejuhatus õppeaastasse
Tasuta tutvumiseks! |
1.4. | Voldemar Miller, „Raamatud omavahel” |
1.5. | Kordame tähestikku |
1.6. | Raamatute maailm |
1.7. | Jüri Parijõgi, „Kui isa kinkis raamatuid” |
1.8. | Pealkirjad (1) |
1.9. | Pealkirjad (2) |
1.10. | Kuidas juttu lugeda |
1.11. | Louis Sachar, „Naerurull, piripill ja udupasun” |
1.12. | Nimed (1) |
1.13. | Nimed (2) |
1.14. | Reeli Reinaus, „Blogi” |
1.15. | Kuidas raamatut valida |
1.16. | Grigori Oster, „Karvased sõrmed” |
1.17. | Nimetused |
1.18. | Teeme tutvust kirjanikuga |
1.19. | Mikä Keränen, „Varastatud oranž jalgratas” |
1.20. | Loeme luuletusi |
1.21. | Peatüki kokkuvõte |
1.22. | Kontrolltöö |
2. II. Tarbetekstide kosmoses
Järg |
Peatükk |
---|---|
2.1. | Teabetekstide kosmoses. „Härra LugemisHull” |
2.2. | Teabekirjanduse liigid |
2.3. | Lucy ja Stephen Hawking, „Georg ja universumi salavõti” |
2.4. | Poolitamine |
2.5. | Markus Saksatamm, „Külaline saabub” |
2.6. | Sõnaraamatute kasutamine |
2.7. | Kuidas teabeteksti lugeda |
2.8. | Lühendid |
2.9. | Helju Rammo, „Oma arvamus” |
2.10. | Fakt ja arvamus |
2.11. | Ilmar Tomusk, „Johannese oratoorium” |
2.12. | Arvamuse avaldamine |
2.13. | Luuletusi muusikast ja kosmosest |
2.14. | Peatüki kokkuvõte |
2.15. | Kontrolltöö |
3. III. Lähme raamatukokku
Järg |
Peatükk |
---|---|
3.1. | Roald Dahl, „Matilda. Raamatuneelaja” |
3.2. | Raamatukogud |
3.3. | Juhan Saar, „Kaks hobust” |
3.4. | Õige keel ja ilus keel |
3.5. | Helilised ja helitud häälikud, rõhuliide -gi ja -ki |
3.6. | A. A. Milne, „Karupoeg Puhh” (1) |
3.7. | A. A. Milne, „Karupoeg Puhh” (2) |
3.8. | Helitu hääliku naabrid (1) |
3.9. | Helitu hääliku naabrid (2) |
3.10. | Kuidas raamatukogu kasutada |
3.11. | Lemony Snicket, „Ahastav algus” |
3.12. | Kaashäälikuühend (1) |
3.13. | Kaashäälikuühend (2) |
3.14. | Siiri Laidla, „Nõiatembud raamatukogus” (1) |
3.15. | Siiri Laidla, „Nõiatembud raamatukogus” (2) |
3.16. | i ja j õigekiri |
3.17. | Loeme luuletusi |
3.18. | Kordamine |
3.19. | Õppekäik raamatukokku |
3.20. | Kontrolltöö |
4. IV. Infot otsimas
Järg |
Peatükk |
---|---|
4.1. | Infot otsimas |
4.2. | Kalju Saaber, „Eesli silmanägemine” |
4.3. | Nimisõnad |
4.4. | Nimisõnade kokku- ja lahkukirjutamine |
4.5. | Astrid Reinla, „Tagasi kodus” |
4.6. | Raamat infoallikana – sisukord ja aineregister |
4.7. | Omadussõnad (1) |
4.8. | Omadussõnad (2) |
4.9. | Wimberg, „Arvutihullud” (1) |
4.10. | Wimberg, „Arvutihullud” (2) |
4.11. | Internet infoallikana |
4.12. | Arvsõna |
4.13. | Piret Raud, „Lemmikloomapäev” |
4.14. | Kordamine |
4.15. | Kontrolltöö |
4.16. | Peatüki kokkuvõte |
4.17. | Sven Nordqvist, „Pettsoni jõulud“ |
4.18. | Referaatide esitlemine |
4.19. | Jõulumeeleolus |
4.20. | Josef Čapek, „Kui näärid ei tahtnud tulla” |
5. V. Millest lugu koosneb
Järg |
Peatükk |
---|---|
5.1. | Millest lugu koosneb? |
5.2. | Tegelased |
5.3. | Astrid Lindgren, „Rasmus, Pontus ja Lontu” (1) |
5.4. | Astrid Lindgren, „Rasmus, Pontus ja Lontu” (2) |
5.5. | Loo tegevus ehk sündmustik |
5.6. | Jaak Kõdar, „Hunt ja rebane suusatamas” (1) |
5.7. | Jaak Kõdar, „Hunt ja rebane suusatamas” (2) |
5.8. | Tegusõna pöörded |
5.9. | Tegusõna pöörded (2) |
5.10. | Hille Karm, „Kuidas minu kuldnokk ära lendas” |
5.11. | Tegevusaeg |
5.12. | Gianni Rodari, „Õppekaramell” |
5.13. | Olevik ja minevik (1) |
5.14. | Olevik ja minevik (2) |
5.15. | Elar Kuus, „Masina jalad” |
5.16. | Tegevuskoht |
5.17. | C. S. Lewis, „Lucy kiikab kapiuksest sisse” (1) |
5.18. | C. S. Lewis, „Lucy kiikab kapiuksest sisse” (2) |
5.19. | Eitus ja jaatus |
5.20. | Eleanor Farjeon, „Daami tuba” |
5.21. | Lugude kuulamine ja hindamine |
5.22. | Toredaid luuletusi |
5.23. | Kokkuvõte ja kordamine |
5.24. | Kontrolltöö |
6. VI. Kuidas lugu jutustada ja kirjutada
Järg |
Peatükk |
---|---|
6.1. | Kuidas lugu jutustada ja kirjutada |
6.2. | Voldemar Miller, „Delfiin” |
6.3. | Võtame loo lühidalt kokku |
6.4. | Teema |
6.5. | Jutu ülesehitus (1) |
6.6. | Jutu ülesehitus (2) |
6.7. | Contra, „Presidendi suur saladus” (1) |
6.8. | Contra, „Presidendi suur saladus” (2) |
6.9. | Andrus Kivirähk, „President kinnas” |
6.10. | Isamaalisi luuletusi |
6.11. | Vabariigi aastapäev. Etüüdi lavastamine |
6.12. | Mis on lause? |
6.13. | Kuidas lugu ümber jutustada (1) |
6.14. | Kuidas lugu ümber jutustada? (2) |
6.15. | Kerttu Soans, „Arvutitool ja lumi” |
6.16. | Lausete liigid (1) |
6.17. | Lausete liigid (2) |
6.18. | P. L. Travers, „Naerugaas” (1) |
6.19. | P. L. Travers, „Naerugaas” (2) |
6.20. | Kordamine |
6.21. | Peatüki kokkuvõte |
6.22. | Kontrolltöö |
7. VII. Kirjeldame
Järg |
Peatükk |
---|---|
7.1. | Mis on kirjeldamine? |
7.2. | Aapeli, „Kummitavad palitud” (1) |
7.3. | Aapeli, „Kummitavad palitud” (2) |
7.4. | Liht- ja liitlause (1) |
7.5. | Liht- ja liitlause (2) |
7.6. | Kristiina Kass, „Samuel Seebimulli perekond” (1) |
7.7. | Kristiina Kass, „Samuel Seebimulli perekond” (2) |
7.8. | Õpime raamatutegelast paremini tundma |
7.9. | Eno Raud, „Sõjakirves on välja kaevatud” (1) |
7.10. | Eno Raud, „Sõjakirves on välja kaevatud” (2) |
7.11. | Koondlause |
7.12. | Toon Tellegen, „Minu isa” (1) |
7.13. | Toon Tellegen, „Minu isa” (2) |
7.14. | Liitlause kirjavahemärgid |
7.15. | Kuidas hästi kirjeldada? |
7.16. | Kuidas hästi kirjeldada. Kokkuvõte |
7.17. | Toredaid luuletusi |
7.18. | Kordamine |
7.19. | Kontrolltöö |
8. VIII. Loeme muinasjutte
9. IX. Sõna ja pilt
Järg |
Peatükk |
---|---|
9.1. | Olivier Melano, „Kuninga kaardimeister” |
9.2. | Pilt kõneleb (1) |
9.3. | Pilt kõneleb (2) |
9.4. | Sünonüümid |
9.5. | Joonas Sildre, „Maailma naba” |
9.6. | Mitmetähenduslikud sõnad |
9.7. | Venda Sõelsepp, „Kui Kurgil jäi kurk haigeks” |
9.8. | Antonüümid |
9.9. | Oscar Brenifier, Clement Devaux, „Sõnad” |
9.10. | Toredaid luuletusi |
9.11. | Kordamine ja kokkuvõttev töö |
9.12. | Kontrolltöö |
9.13. | Peatüki kokkuvõte |
9.14. | Õppeaasta lõpetamine |