Autorid
Kaja Sarapuu, Liisi Piits, Kristiina Orgla, Kati Lepp, Jaak Urmet, Lauri Vanamölder, Kärt NormannÜlesannetekogu autorid
Kaja Sarapuu, Liisi Piits, Kristiina Orgla, Kati Lepp, Lauri Vanamölder, Kärt Normann, Inga KirsVäljaandja
-
Õppekomplektis on 78 peatükki ning 536 ülesannet, millest 312 on õpikus ja 224 ülesannetekogus.
-
Autorid
Kaja Sarapuu, Liisi Piits, Kristiina Orgla, Kati Lepp, Jaak Urmet, Lauri Vanamölder, Kärt Normann -
Ülesannetekogu autorid
Kaja Sarapuu, Liisi Piits, Kristiina Orgla, Kati Lepp, Lauri Vanamölder, Kärt Normann, Inga Kirs -
Aine
Eesti keel -
Klass
4. klass -
Teose keel
Eesti keel -
Väljaandja
Avita -
Õppekava
Riiklik õppekava 2023 -
Kuulub paketti
Digiõppekomplekt ühendab endas 4. klassi eesti keele õpikute ja töövihikute materjali.
Õppematerjali läbivateks teemadeks on raamat ja tekst: vaatluse all on küsimused, milliseid tekste raamatud sisaldavad ehk kuidas jaguneb kirjandus; mille poolest erinevad ilu- ja teabekirjandus; kuidas leida raamatutest vajalikku informatsiooni; kuidas lugu üles ehitada; millest kõnelevad pildid jm. Kirjandusteemad on sujuvalt põimitud keeleõppega.
E-õpiku üldine ülesehitus vastab paberõpikute omale: ka siin on kokku üheksa peatükki, iga peatükk algab häälestava ülesandega ning lõpeb mahuka kokkuvõtva tööga.
Erinevalt paberõpikust on e-õpikus mõnevõrra rohkem illustreerivat materjali, mis paberõpikusse ei mahtunud. Lisatud on interaktiivseid harjutusi, mille abil saavad õpilased iseseisvalt kontrollida, kui hästi nad loetud teksti mõistavad. Suuremat osa ülesannetest saab kontrollida automaatselt, nii et õpilane saab kohe tagasisidet ning kinnistab õpitut. Samas ei puudu õpikust ka arutlusküsimused, mille abil arendada suulist keelekasutust ja rühmatööoskust.
Iga peatüki juurde kuulub ülesandekogu, kust õpetaja saab valida ülesandeid, mis tehakse kas tunnis, kodutööna või hindele. Ülesande saab saata lahendamiseks kogu klassile või ka ainult mõnele õpilasele – see võimaldab tööd diferentseerida.
Väljaandja kinnitab: õpik vastab põhikooli riiklikule õppekavale ning haridus- ja teadusministri poolt õppekirjandusele kehtestatud nõuetele.
1. Raamatuid on kõigile
Järg |
Peatükk |
---|---|
1.1. |
Teema sissejuhatus
Tasuta tutvumiseks! |
1.2. | Kui isa kinkis raamatuid |
1.3. | Kordame tähestikku |
1.4. | Raamatute maailm |
1.5. | Pealkirjad |
1.6. | Kuidas juttu lugeda? |
1.7. | Lahenduste ministeerium |
1.8. | Nimed |
1.9. | Täiesti tavaline perekond |
1.10. | Kuidas raamatut valida? |
1.11. | Töövõtted lugemise ajal |
1.12. | Karvased sõrmed |
1.13. | Nimetused |
1.14. | Teeme tutvust kirjanikuga |
1.15. | Varastatud oranž jalgratas |
1.16. | Loeme luuletusi |
1.17. | Leelo Tungla luuletusi |
1.18. | Teema kokkuvõte |
2. Teabetekstide kosmoses
Järg |
Peatükk |
---|---|
2.1. | Teema sissejuhatus |
2.2. | Härra LugemisHull |
2.3. | Teabekirjanduse liigid |
2.4. | Georg ja universumi salavõti |
2.5. | Poolitamine |
2.6. | Sõnastiku kasutamine |
2.7. |
Kivi kustutab janu |
2.8. | Kuidas teabeteksti lugeda? |
2.9. | Lühendid |
2.10. | Kuidas ironiseerida. Kuidas rääkida lastega |
2.11. | Fakt ja arvamus |
2.12. | Johannese oratoorium |
2.13. | Arvamuse avaldamine |
2.14. | Mõttevahetus |
2.15. | Luuletusi muusikast ja kosmosest |
2.16. | Kokkuvõte. Infootsing ja arvamuse kujundamine |
3. Lähme raamatukokku
Järg |
Peatükk |
---|---|
3.1. | Teema sissejuhatus |
3.2. | Matilda |
3.3. | Raamatukogud |
3.4. | Õige, selge ja ilus keel |
3.5. | Helilised ja helitud häälikud |
3.6. | Neljas peatükk, kus Iiah kaotab ja Puhh leiab ühe saba |
3.7. | Helitu häälik kaashäälikuühendis |
3.8. | Kuidas raamatukogu kasutada? |
3.9. | Ahastav algus |
3.10. | Kaashäälikuühend |
3.11. | Hobune, kes vedas jõuluõhtul lund |
3.12. | i ja j õigekiri |
3.13. | Loeme luuletusi |
3.14. | Kokkuvõte. Õppekäik raamatukokku |
4. Infot otsimas
Järg |
Peatükk |
---|---|
4.1. | Teema sissejuhatus |
4.2. | Õppimismasin |
4.3. | Nimisõnad |
4.4. | Tagasi kodus |
4.5. | Raamat infoallikana – sisukord ja aineregister |
4.6. | Omadussõnad |
4.7. | Arvutihullud |
4.8. | Arvsõnad |
4.9. | Lemmikloomapäev |
4.10. | Kokkuvõte. Referaat |
4.11. | Jõulumeeleolus |
4.12. | Pettsoni jõulud |
4.13. | Aasta lõpp |
5. Millest lugu koosneb?
Järg |
Peatükk |
---|---|
5.1. | Teema sissejuhatus |
5.2. | Tegelased |
5.3. | Rasmus, Pontus ja Lontu |
5.4. | Loo tegevustik ehk sündmustik |
5.5. | Koer ja koiott |
5.6. | Tegusõna pöörded |
5.7. | Tegevuskoht |
5.8. | Trummilinn |
5.9. | Tegevusaeg |
5.10. | Olevik ja minevik |
5.11. | Masina jalad |
5.12. | Lucy kiikab kapiuksest sisse |
5.13. | Eitus ja jaatus |
5.14. | Luuletusi aastaaegadest |
5.15. | Kokkuvõte. Tegelased, sündmustik, koht ja aeg |
6. Lisad
Järg |
Peatükk |
---|---|
6.1. | Mõisted |
6.2. | Sõnaseletused |