6. klassi ühiskonnaõpetus
Authors
Riina Kippak, Anne Kloren, Ene Kulderknup, Kaja PeetrisExercises kit’s authors
Riina Kippak, Anne Kloren, Ene Kulderknup, Kaja PeetrisPublisher
-
The study kit contains 32 chapters and 154 exercises of which 61 are in the chapters and 93 in the task exercises.
-
Authors
Riina Kippak, Anne Kloren, Ene Kulderknup, Kaja Peetris -
Exercises kit’s authors
Riina Kippak, Anne Kloren, Ene Kulderknup, Kaja Peetris -
Subject
Social studies -
Grade
Grade 6 -
Kit's language
Estonian -
Publisher
Koolibri -
Curriculum
National curriculum 2011, National curriculum 2023 -
Included in packages
Ühiskonnaõpetusega taotletakse, et õpilane kujuneks sotsiaalselt pädevaks ühiskonna liikmeks. 6. klassi ühiskonnaõpetuses käsitletakse kõige üldisemal kujul ühiskonna toimimist, kodaniku seoseid ühiskonna põhivaldkondadega ning ka suhteid teiste sotsiaalsete rühmadega.
Käsitelu keskmes on inimesed meie ümber, kool ning õpilase kodukoht.
Õppematerjalide koostamisel on lähtutud arusaamast, mille kohaselt õpilane peab õppimises võimalikult aktiivselt osalema. Seetõttu on mitmete teemade käsitlemist alustatud õpilaste eelteadmiste väljaselgitamisega või aruteludega. Õpilasi suunatakse ülesandeid lahendama nii individuaalselt kui ka rühmas või paarides. Samuti pakutakse võimalusi tööks mitmesuguste allikatega, näiteks skeemide, piltide, tabelite, diagrammide, tekstidega. Mitme teema juures suunatakse õpilast hankima lisateavet internetist.
Igapäevaeluga seostatud praktiliste ülesannete ning aktiivõppemeetodite kaudu toetatakse tervikpildi kujunemist ühiskonna toimimisest, õpilaste väärtushinnangute ja hoiakute kujunemisest, nagu seaduste ja reeglite täitmine, ettevõtlikkus, kodanikualgatus, inimõiguste austamine, mõistev suhtumine erinevustesse, säästlik suhtumine keskkonda, lugupidav suhtumine teiste rahvaste ja maade kultuuritraditsioonidesse ning oma maa kultuuripärandi väärtustamist.
1. Demokraatia ja sotsiaalsed suhted
2. Töö ja tarbimine
Lead |
Chapter |
---|---|
2.1. | Miks ja kuidas oma aega ja kulutusi planeerida? |
2.2. | Kuidas teadlikult tarbida? |
2.3. | Mis on majandus? |
2.4. | Kuidas omandada elukutse? |
2.5. | Mida tean ja oskan? |
3. Meedia ja teave
Lead |
Chapter |
---|---|
3.1. | Kuidas leida teavet? |
3.2. | Kuidas leida teavet töö kohta? |
3.3. | Mida tean ja oskan? |
4. Mida õppisid ühiskonnaõpetuses?
Lead |
Chapter |
---|---|
4.1. | Mida õppisid ühiskonnaõpetuses? |
5. Lisad
Lead |
Chapter |
---|---|
5.1. | Mõisted |
5.2. | LISAÜLESANDED |