Authors
Are Kont, Kersti Jankovski, Helle Kont, Birgit Vahing, Helen HiiemaaExercises kit’s authors
Kersti Jankovski, Helle Kont, Birgit Vahing, Helen HiiemaaPublisher
-
The study kit contains 41 chapters and 654 exercises of which 416 are in the chapters and 238 in the task exercises.
-
Authors
Are Kont, Kersti Jankovski, Helle Kont, Birgit Vahing, Helen Hiiemaa -
Exercises kit’s authors
Kersti Jankovski, Helle Kont, Birgit Vahing, Helen Hiiemaa -
Subject
Geography -
Grade
Grade 8 -
Kit's language
Estonian -
Publisher
Avita -
Curriculum
National curriculum 2011 -
Included in packages
Kaheksanda klassi geograafiaõpikus tutvustatakse järgmisi loodusgeograafia teemasid: kliima, veestik ja loodusvööndid. Kliima osas selgitatakse, mis on ilm ja kliima, kuidas neid kaartidel kujutatakse ning õpetatakse lugema kliimadiagramme. Kirjeldatakse päikesekiirguse jaotumist ja üldist õhuringlust maakeral. Ülevaade antakse maakera kliimavöötmetest ja nende eripäradest.
Veestiku osas õpitakse tundma veeressursse maakeral ja veeringet. Maailmamere peatükkides selgitatakse, millistest ookeanidest ja meredest see koosneb, kuidas vesi maailmameres liigub ning mis põhjustab tõusu ja mõõna. Uuritakse jõgesid ja järvi ning vee kasutamist ja kaitset maakeral.
Loodusvööndite osa keskendub nende paiknemise seaduspärasustele, sellele, milline on sealne kliima, asend, loomastik, taimestik, ning kuidas inimene tegutseb selles loodusvööndis. Tähelepanu on pööratud ka kliima erinevustele mäestikes ning kõrgusvööndilisusele.
Teksti illustreerivad rohked pildid, kaardid ja joonised. Küsimused ja ülesanded aitavad materjali kinnistada ja kontrollida tekstist arusaamist. Iga põhiteema lõpus on kordamistund, mis sisaldab kordamisküsimusi ja -ülesandeid.
Iga peatüki juures on ka ülesannete kogu, millest õpetaja saab määrata ülesandeid kodu- või tunnitööks, aga ka hindeliseks lahendamiseks. Ülesandeid on nii loovuse, kriitilise mõtlemise kui ka iseseisva töö arendamiseks. Kõikide ülesannete vastuseid on õpetajal võimalik kontrollida ja hinnata. E-õpikusse saab ka ise oma materjali lisada. Endale vajaliku materjaliga saavad õpikut täiendada nii õpetajad kui ka õpilased. Õpetaja saab oma lisatud materjali teha nähtavaks ka õpilaste õpikus.
1. Kliima
Lead |
Chapter |
---|---|
1.1. | Ilm ja kliima |
1.2. | Kliimadiagrammid ja kliimakaardid |
1.3. | Päikesekiirguse jaotumine Maal |
1.4. |
Õhu liikumise ja õhurõhu seos
Free chapter! |
1.5. | Üldine õhuringlus |
1.6. | Ookeanide, merede ja pinnamoe mõju kliimale |
1.7. | Kliimavöötmed |
1.8. | Kliimamuutused. Lisatund |
1.9. | Kordamine. Kliima |
2. Veestik
Lead |
Chapter |
---|---|
2.1. | Veeressursid Maal |
2.2. | Maailmameri koosneb ookeanidest ja meredest |
2.3. | Vesi maailmameres |
2.4. | Tõus ja mõõn |
2.5. | Jõed |
2.6. | Jõgede toitumine ja üleujutused |
2.7. | Järved |
2.8. | Karst. Lisatund |
2.9. | Vee kasutamine ja kaitse |
2.10. | Kordamine. Veestik |
3. Loodusvööndid
Lead |
Chapter |
---|---|
3.1. | Looduskomponentide vastastikused seosed |
3.2. | Loodusvööndite paiknemise seaduspärasused |
3.3. | Ekvatoriaalne vihmamets |
3.4. | Savann |
3.5. | Kõrb |
3.6. | Vahemereline põõsastik ja mets |
3.7. | Parasvöötme rohtla |
3.8. | Parasvöötme sega- ja lehtmets |
3.9. | Parasvöötme okasmets |
3.10. | Tundra |
3.11. | Jäävöönd |
3.12. | Kõrgusvööndilisus |
3.13. | Inimtegevus erinevates loodusvööndites ja mäestikes |
3.14. | Inimtegevusega kaasnevad keskkonnaprobleemid |
3.15. | Maailmamere elustik. Lisatund |
3.16. | Kordamine. Loodusvööndid |
4. Lisad
Lead |
Chapter |
---|---|
4.1. | Kliimadiagrammi lugemiseks |
4.2. | Üleilmsed keskkonnapäevad |
4.3. | Maailma riigid |
4.4. | Maailma looduskaart |
4.5. | Diagrammi koostamine |
5. Lisad
Lead |
Chapter |
---|---|
5.1. | Mõisted |