Authors
Helen Hiiemaa, Brit Peensoo, Henn VoolaidExercises kit’s authors
Helen Hiiemaa, Brit Peensoo, Henn VoolaidPublisher
Included in packages
-
The study kit contains 31 chapters and 263 exercises of which 165 are in the chapters and 98 in the task exercises.
-
Authors
Helen Hiiemaa, Brit Peensoo, Henn Voolaid -
Exercises kit’s authors
Helen Hiiemaa, Brit Peensoo, Henn Voolaid -
Subject
Natural sciences -
Grade
Grade 3 -
Kit's language
Estonian -
Publisher
Avita -
Curriculum
National curriculum 2011, National curriculum 2023 -
Included in packages
Tegu on viimase osaga Avita uuest loodusõpetuse sarjast I kooliastmele (nn Mari sari). Sarja 1. ja 2. klassi õpikud olid üles ehitatud ühes Võrumaa väikekoolis õppiva Mari ning tema pere ja sõprade tegemiste ümber ning neis oli teooriatekstide vahele põimitud Mari jutustused. 3. klassi õpikus on rõhk õppetekstidel ja Mari lookesi enam ei ole, kuid Mari ja tema klassikaaslasi võib siiski õpikus kohata: teemaplokkide vahelehtedel räägivad nad teemasid sissejuhatavaid lugusid. 3. klassis käsitletakse järgmisi teemasid: organismide rühmad ja kooselu, kodumaa Eesti, liikumine, elekter ja magnetism.
3. klassi komplekt koosneb neljast teemaplokist: 1) kaardiõpetus, 2) liikumine ja jõud, 3) elekter ja magnetid ning 4) elusloodus.
* Kaardiõpetus. Spiraalse õppekava põhimõttest lähtudes alustasime kaardiga tutvumist tasapisi juba 1. klassis ja suur osa õppekava teemast „Minu kodumaa Eesti“ on juba varasemates klassides käsitletud. Seetõttu on kindlasti sama sarjaga jätkajatel lihtsam, sest suur osa eeltööd on tehtud ja lastel palju selgeks saanud. Kõik kaardiõpetuses olulisim korratakse siiski 3. klassi alguses üle ja kaardi lugemist saab omajagu harjutada.
* Füüsika teemad (liikumine ja jõud; elekter ja magnetid). Õpiku tekstid on selged ja lihtsad, palju näiteid on toodud elust. Kõige olulisemaks peame praktilisi töid ning töövihikus olemegi sellest lähtunud. Selleks et julgustada õpetajaid lastega katseid tegema, leiab e-tunnist lisamõtteid katsetamiseks ja ka metoodilisi selgitusi. Töövihiku katsed on kõik ka üles filmitud ja digimaterjalist leitavad, et oleks võimalik enne õpilaste ette astumist end kindlalt tunda.
* Elusloodus. Eluslooduse peatükkides toonitame seda, kuivõrd kirju on meid ümbritsev elusloodus ja kuidas on elusolendid omavahel seotud. Õpilased saavad esmased teadmised sellest, kuidas ja miks elusolendeid rühmitatakse, mida on kõigil elusolenditel ühist ja mis on rühmades erinevat. Harjutame rühmitamist, skeemide lugemist ja tabelite täitmist. Rõhutanud oleme ka seda, milline on inimese koht looduses. Loomulikult suuname õpilasi endiselt loodust uurima.
Õppekomplekti kuuluvad paberõpik, töövihik, digiõpik ja e-tund ehk digitaalne õpetajaraamat (ainult Opiqus). 2023/2024. õppeaastaks ilmub ka kontrolltööde kogumik.
2022/2023. õppeaastal katsetati õppekomplekti koolides.
1. Kaardiõpetus
Lead |
Chapter |
---|---|
1.1. | Sissejuhatus. Kaardiõpetus |
1.2. | Missugune on Eesti? |
1.3. | Kaart |
1.4. |
Ilmakaared
Free chapter! |
1.5. | Kuidas kaardi järgi liikuda? |
1.6. | Kordamine. Kaardiõpetus |
2. Liikumine ja jõud
Lead |
Chapter |
---|---|
2.1. | Sissejuhatus. Liikumine ja jõud |
2.2. | Liikumine ja kiirus |
2.3. | Liikumist põhjustab jõud |
2.4. | Liiklusohutus |
2.5. | Kordamine. Liikumine ja jõud |
3. Elekter ja magnetid
Lead |
Chapter |
---|---|
3.1. | Sissejuhatus. Elekter ja magnetid |
3.2. | Elekter ja elektrivool |
3.3. | Vooluallikas ja vooluring |
3.4. | Elektrijuhid ja elektriohutus |
3.5. | Magnet ja kompass |
3.6. | Kordamine. Elekter ja magnetid |
4. Elusloodus
Lead |
Chapter |
---|---|
4.1. | Sissejuhatus. Elusloodus |
4.2. | Elusolendite mitmekesisus ja rühmitamine |
4.3. | Loomade rühmad |
4.4. | Selgroogsete paljunemine |
4.5. | Selgrootud ja nende tähtsus |
4.6. | Kordamine. Elusloodus I |
4.7. | Taimed on elu alus |
4.8. | Seened |
4.9. | Bakterid |
4.10. | Mida elusolendid söövad? |
4.11. | Inimene ja loodus |
4.12. | Kordamine. Elusloodus II |
5. Lisad
Lead |
Chapter |
---|---|
5.1. |
Kordamine
Free chapter! |
5.2. | Impressum |