Authors
Antero Tenhunen, Elmar Hain, Juha Venäläinen, Marja Tihtarinen-Ulmanen, Mervi Holopainen, Panu Sotkas, Päivi Happonen, Kai HaldreExercises kit’s authors
Tuul Sepp, Elen Kontkar, Marju Männiste, Helle Järvalt, Kadri Mettis, Siret PungPublisher
-
The study kit contains 37 chapters and 500 exercises of which 228 are in the chapters and 272 in the task exercises.
-
Authors
Antero Tenhunen, Elmar Hain, Juha Venäläinen, Marja Tihtarinen-Ulmanen, Mervi Holopainen, Panu Sotkas, Päivi Happonen, Kai Haldre -
Exercises kit’s authors
Tuul Sepp, Elen Kontkar, Marju Männiste, Helle Järvalt, Kadri Mettis, Siret Pung -
Subject
Biology -
Grade
High school -
Course
Gümnaasiumi bioloogia I kursus -
Kit's language
Estonian -
Publisher
Avita -
Curriculum
National curriculum 2023 -
Included in packages
„Bioloogia gümnaasiumile” I osa on tavaklasside õpilastele mõeldud kursuse esimene õpik ja vastab uuele 2023. aastal vastu võetud riiklikule õppekavale. Loogilise ja süsteemse ülesehitusega õpikus on rohkesti skeeme, jooniseid, videoid ja ülesandeid ning seda on võimalik kiiresti sirvida nii lauaarvutis kui ka nutitelefonis.
Kursuse esimene õpik käsitleb eluslooduse olemust ja selle uurimist ning elusolendite ehitust nii keemilisest kui ka bioloogilisest küljest. Õpiku esimene osa kirjeldab bioloogiat kui teadust ja seletab lahti teadusliku meetodi põhimõtted. Teine osa tutvustab olulisemaid biomolekule ja nende peamisi ülesandeid organismis. Kolmas osa tegeleb eukarüootsete rakkudega, käsitledes esmalt rakuteooria põhiseisukohti ning seejärel looma-, taime- ja seeneraku ehitust. Neljas osa käsitleb organismide arengut, selgitatakse raku mitoosi- ja meioosifaasides toimuvaid muutusi, kirjeldatakse inimese viljastumist ja arengut.
Peale põhiteksti on õpikus palju huvitavat lisalugemist. Iga peatüki juurde kuulub ülesannete kogu, millest õpetaja saab määrata ülesandeid kodu- või tunnitööks, aga ka hindeliseks lahendamiseks. Need arendavad loovust, kriitilist mõtlemist, iseseisva töö oskust. Ülesannete vastuseid on õpetajal võimalik kontrollida ja hinnata. Käsitletavate teemade paremaks omandamiseks on õpikus loodusteadusliku meetodi rakendamist ja IKT kasutamist nõudvaid ülesandeid ning praktilisi töid.
E-õpikusse saavad oma materjali lisada nii õpetajad kui ka õpilased. Õpetaja saab enda lisatu teha nähtavaks ka õpilaste õpikus.
Väljaandja kinnitab: õpik vastab gümnaasiumi riiklikule õppekavale ja haridus- ja teadusministri poolt õppekirjandusele kehtestatud nõuetele.
1. Bioloogia on elu uuriv teadus
Lead |
Chapter |
---|---|
1.1. |
Elu tunnused
Free chapter! |
1.2. | Eluslooduse organiseerituse tasemed |
1.3. | Kuidas uuritakse loodust? |
1.4. | Kordamisülesanded ja kontrolltöö |
2. Organismide koostis
3. Eukarüootsed rakud
4. Organismide areng
5. Praktilised tööd
Lead |
Chapter |
---|---|
5.1. | Teaduslik uurimismeetod |
5.2. | Vesinikperoksiidi kontsentratsiooni mõju katalaasi reaktsioonikiirusele |
5.3. | Taime- ja loomarakud ning koed |
5.4. | Inimese loote areng |
6. Lisad
Lead |
Chapter |
---|---|
6.1. | Suurusjärgud paika |
6.2. | Katse planeerimine, andmete kogumine ja analüüs |
6.3. | Rasestumisvastaste vahendite võrdlus |
6.4. | Impressum |
7. Lisad
Lead |
Chapter |
---|---|
7.1. | Mõisted |
7.2. | Sõnaseletused |