
Authors
Kaja Sarapuu, Liisi Piits, Kristiina Orgla, Kati Lepp, Jaak Urmet, Lauri Vanamölder, Kärt NormannExercises kit’s authors
Kaja Sarapuu, Liisi Piits, Kristiina Orgla, Kati Lepp, Lauri Vanamölder, Kärt Normann, Inga KirsPublisher

-
The study kit contains 129 chapters and 832 exercises of which 488 are in the chapters and 344 in the task exercises.
-
Authors
Kaja Sarapuu, Liisi Piits, Kristiina Orgla, Kati Lepp, Jaak Urmet, Lauri Vanamölder, Kärt Normann -
Exercises kit’s authors
Kaja Sarapuu, Liisi Piits, Kristiina Orgla, Kati Lepp, Lauri Vanamölder, Kärt Normann, Inga Kirs -
Subject
Estonian -
Grade
Grade 4 -
Kit's language
Estonian -
Publisher
Avita -
Curriculum
National curriculum 2023 -
Included in packages
Digiõppekomplekt ühendab endas 4. klassi eesti keele õpikute ja töövihikute materjali.
Õppematerjali läbivateks teemadeks on raamat ja tekst: vaatluse all on küsimused, milliseid tekste raamatud sisaldavad ehk kuidas jaguneb kirjandus; mille poolest erinevad ilu- ja teabekirjandus; kuidas leida raamatutest vajalikku informatsiooni; kuidas lugu üles ehitada; millest kõnelevad pildid jm. Kirjandusteemad on sujuvalt põimitud keeleõppega.
E-õpiku üldine ülesehitus vastab paberõpikute omale: ka siin on kokku üheksa peatükki, iga peatükk algab häälestava ülesandega ning lõpeb mahuka kokkuvõtva tööga.
Erinevalt paberõpikust on e-õpikus mõnevõrra rohkem illustreerivat materjali, mis paberõpikusse ei mahtunud. Lisatud on interaktiivseid harjutusi, mille abil saavad õpilased iseseisvalt kontrollida, kui hästi nad loetud teksti mõistavad. Suuremat osa ülesannetest saab kontrollida automaatselt, nii et õpilane saab kohe tagasisidet ning kinnistab õpitut. Samas ei puudu õpikust ka arutlusküsimused, mille abil arendada suulist keelekasutust ja rühmatööoskust.
Iga peatüki juurde kuulub ülesandekogu, kust õpetaja saab valida ülesandeid, mis tehakse kas tunnis, kodutööna või hindele. Ülesande saab saata lahendamiseks kogu klassile või ka ainult mõnele õpilasele – see võimaldab tööd diferentseerida.
Väljaandja kinnitab: õpik vastab põhikooli riiklikule õppekavale ning haridus- ja teadusministri poolt õppekirjandusele kehtestatud nõuetele.
1. Raamatuid on kõigile
Lead |
Chapter |
---|---|
1.1. |
Teema sissejuhatus
Free chapter! |
1.2. | Kui isa kinkis raamatuid |
1.3. | Kordame tähestikku |
1.4. | Raamatute maailm |
1.5. | Pealkirjad |
1.6. | Kuidas juttu lugeda? |
1.7. | Lahenduste ministeerium |
1.8. | Nimed |
1.9. | Täiesti tavaline perekond |
1.10. | Kuidas raamatut valida? |
1.11. | Töövõtted lugemise ajal |
1.12. | Karvased sõrmed |
1.13. | Nimetused |
1.14. | Teeme tutvust kirjanikuga |
1.15. | Varastatud oranž jalgratas |
1.16. | Loeme luuletusi |
1.17. | Leelo Tungla luuletusi |
1.18. | Teema kokkuvõte |
2. Teabetekstide kosmoses
Lead |
Chapter |
---|---|
2.1. | Teema sissejuhatus |
2.2. | Härra LugemisHull |
2.3. | Teabekirjanduse liigid |
2.4. | Georg ja universumi salavõti |
2.5. | Poolitamine |
2.6. | Sõnastiku kasutamine |
2.7. |
Kivi kustutab janu |
2.8. | Kuidas teabeteksti lugeda? |
2.9. | Lühendid |
2.10. | Kuidas ironiseerida. Kuidas rääkida lastega |
2.11. | Fakt ja arvamus |
2.12. | Johannese oratoorium |
2.13. | Arvamuse avaldamine |
2.14. | Mõttevahetus |
2.15. | Luuletusi muusikast ja kosmosest |
2.16. | Kokkuvõte. Infootsing ja arvamuse kujundamine |
3. Lähme raamatukokku
Lead |
Chapter |
---|---|
3.1. | Teema sissejuhatus |
3.2. | Matilda |
3.3. | Raamatukogud |
3.4. | Õige, selge ja ilus keel |
3.5. | Helilised ja helitud häälikud |
3.6. | Karupoeg Puhh |
3.7. | Helitu häälik kaashäälikuühendis |
3.8. | Kuidas raamatukogu kasutada? |
3.9. | Ahastav algus |
3.10. | Kaashäälikuühend |
3.11. | Hobune, kes vedas jõuluõhtul lund |
3.12. | i ja j õigekiri |
3.13. | Loeme luuletusi |
3.14. | Kokkuvõte. Õppekäik raamatukokku |
4. Infot otsimas
Lead |
Chapter |
---|---|
4.1. | Teema sissejuhatus |
4.2. | Õppimismasin |
4.3. | Nimisõnad |
4.4. | Tagasi kodus |
4.5. | Raamat infoallikana – sisukord ja aineregister |
4.6. | Omadussõnad |
4.7. | Arvutihullud |
4.8. | Arvsõnad |
4.9. | Lemmikloomapäev |
4.10. | Kokkuvõte. Referaat |
4.11. | Jõulumeeleolus |
4.12. | Pettsoni jõulud |
4.13. | Aasta lõpp |
5. Millest lugu koosneb?
Lead |
Chapter |
---|---|
5.1. | Teema sissejuhatus |
5.2. | Tegelased |
5.3. | Rasmus, Pontus ja Lontu |
5.4. | Loo tegevustik ehk sündmustik |
5.5. | Koer ja koiott |
5.6. | Tegusõna pöörded |
5.7. | Tegevuskoht |
5.8. | Trummilinn |
5.9. | Tegevusaeg |
5.10. | Olevik ja minevik |
5.11. | Masina jalad |
5.12. | Lucy kiikab kapiuksest sisse |
5.13. | Eitus ja jaatus |
5.14. | Luuletusi aastaaegadest |
5.15. | Kokkuvõte. Tegelased, sündmustik, koht ja aeg |
6. Kuidas juttu lugeda ja kirjutada?
Lead |
Chapter |
---|---|
6.1. | Teema sissejuhatus |
6.2. | Kuhu lapsed said? |
6.3. | Võtame loo lühidalt kokku |
6.4. | Mis on lause? |
6.5. | Harjuta kokkuvõtte tegemist |
6.6. | Lydia |
6.7. | Mis on lause eesmärk? |
6.8. | Mu isamaa on minu arm! |
6.9. | Jutu ülesehitus |
6.10. | Teema ja pealkiri |
6.11. | Roheline pall |
6.12. | Luuletusi Eestist |
6.13. | Kokkuvõte. Jutu kirjutamine |
7. Kirjeldame
Lead |
Chapter |
---|---|
7.1. | Teema sissejuhatus |
7.2. | Mis on kirjeldamine? |
7.3. | Kummitavad palitud |
7.4. | Liht- ja liitlause |
7.5. | Samuel Seebimulli perekond |
7.6. | Õpime tegelast paremini tundma |
7.7. | Sõjakirves on välja kaevatud |
7.8. | Koondlause |
7.9. | Liitlause kirjavahemärgid |
7.10. | Kuidas hästi kirjeldada? |
7.11. | Luuletusi |
7.12. | Kokkuvõte. Kirjeldus |
8. Loeme muinasjutte
Lead |
Chapter |
---|---|
8.1. | Teema sissejuhatus |
8.2. | Hiir ja varblane |
8.3. | Otsekõne ja saatelause |
8.4. | Mis on muinasjutt? |
8.5. | Lonkav rebane |
8.6. | Otsekõne kirjavahemärgid |
8.7. | Puulane ja Tohtlane |
8.8. | Kunstmuinasjutud |
8.9. | Vanasõna |
8.10. | Saatelause kasutamine tekstis |
8.11. | Kõnekäänd |
8.12. | Muinasjutulisi luuletusi |
8.13. | Kokkuvõte. Muinasjutu kirjutamine |
9. Sõna ja pilt
Lead |
Chapter |
---|---|
9.1. | Teema sissejuhatus |
9.2. | Pilt kõneleb |
9.3. | Siberi haiku |
9.4. | Sünonüümid |
9.5. | Maailma naba |
9.6. | Mitmetähenduslikud sõnad |
9.7. | Ema teeb teed ja isa teeb teed |
9.8. | Antonüümid |
9.9. | Sõnad |
9.10. | Luuletusi |
9.11. | Kokkuvõte. Pildiseeria põhjal loo kirjutamine |
10. Lisad
Lead |
Chapter |
---|---|
10.1. | Kuidas loen ja kirjutan? |
10.2. | Mõisted |
10.3. | Sõnaseletused |
10.4. | Impressum |