
Authors
Mare Toom, Leho Tedersoo, Külli Relve, Mati Martin, Mari Ivask, Ülle KollistExercises kit’s authors
Külli Relve, Helle Järvalt, Aiki Jõgeva, Merike Kilk, Luule Linamäe, Edith MaasikPublisher

-
The study kit contains 61 chapters and 765 exercises of which 376 are in the chapters and 389 in the task exercises.
-
Authors
Mare Toom, Leho Tedersoo, Külli Relve, Mati Martin, Mari Ivask, Ülle Kollist -
Exercises kit’s authors
Külli Relve, Helle Järvalt, Aiki Jõgeva, Merike Kilk, Luule Linamäe, Edith Maasik -
Subject
Biology -
Grade
Grade 8 -
Kit's language
Estonian -
Publisher
Avita -
Curriculum
National curriculum 2023 -
Included in packages
Õpik vastab kehtivale riiklikule õppekavale ja selle maht on 70 ainetundi.
E-õpik ühendab endas 2012. aastal kahes osas ilmunud õpiku ja töövihiku. E-õpik on jagatud teemaplokkideks, mis omakorda koosnevad peatükkidest. Täiendatud ja parandatud materjal on esitatud eakohaselt ja huviäratavalt. Iga peatükk algab suunavate küsimuste ja oluliste mõistetega. Aine lihtsamaks omandamiseks on e-õpikus senisest rohkem fotosid ja illustratsioone, videoid ning viiteid teemaga seostuvatele veebilehekülgedele. Põhitekstist eristuvad huvitavate faktidega lisatekstid. Käsitletavate teemade paremaks omandamiseks on õpikus loodusteadusliku meetodi rakendamist ja IKT kasutamist nõudvaid ülesandeid ning praktilisi töid.
8. klassi jooksul käsitletakse taimede, seente, selgrootute loomade ja mikroorganismide tunnuseid ning eluprotsesse, samuti on õpikus ökoloogia- ning keskkonnakaitsepeatükke. Iga organismirühma tutvustades antakse ülevaade nende välistunnustest ja tähtsusest loodusele ning inimesele. Lisaks käsitletakse eluprotsesse võrdlevalt kõigis rühmades koos.
E-õpikus on õppeteksti kõrval peale illustreeriva materjali veel küsimused ja ülesanded, mis aitavad õpilasel loetut kinnistada ja tekstist arusaamist kontrollida.
Iga peatüki juurde kuulub ülesannete kogu, millest õpetaja saab määrata nii individuaalselt kui ka kogu klassile ülesandeid koduseks tööks, tunnitööks või ka hindeliseks lahendamiseks. Ülesanded arendavad nii loovust kui ka kriitilist mõtlemist. Kõikide ülesannete vastuseid saab õpetaja kontrollida ja hinnata. Faktipõhiste ülesannete puhul on õpetajale ette antud õiged vastused.
E-õpikut saavad oma materjaliga täiendada nii õpetajad kui ka õpilased. Õpetaja saab enda lisatu teha kättesaadavaks ka õpilastele.
Väljaandja kinnitab: õpik vastab põhikooli riiklikule õppekavale ja haridus- ja teadusministri poolt õppekirjandusele kehtestatud nõuetele.
1. Rakud ja koed. Õistaimede organid
Lead |
Chapter |
---|---|
1.1. |
Taime- ja loomarakk
Free chapter! |
1.2. | Õistaimede organid ja koed |
1.3. | Mõtle ja tegutse |
1.4. | Kordamisülesanded ja kontrolltöö |
1.5. | Juur |
1.6. | Vars |
1.7. | Ainete liikumine ja säilitamine taimes |
1.8. | Leht ja fotosüntees |
1.9. | Mõtle ja tegutse |
1.10. | Kordamisülesanded ja kontrolltöö |
1.11. | Õis ja vili |
1.12. | Seeme. Vegetatiivne paljunemine |
1.13. | Mõtle ja tegutse |
1.14. | Kordamisülesanded ja kontrolltöö |
1.15. | Õpitulemused |
2. Taimerühmad
Lead |
Chapter |
---|---|
2.1. | Vetikad |
2.2. | Samblad |
2.3. | Sõnajalad, osjad ja kollad |
2.4. | Paljasseemnetaimed |
2.5. | Õistaimed ehk katteseemnetaimed |
2.6. | Taimede tähtsus looduses ja inimesele |
2.7. | Mõtle ja tegutse |
2.8. | Lisa |
2.9. | Kordamisülesanded ja kontrolltöö |
2.10. | Õpitulemused |
3. Seened ja samblikud
Lead |
Chapter |
---|---|
3.1. | Seened |
3.2. | Hulkraksed seened |
3.3. | Seente eluviis |
3.4. | Samblikud |
3.5. | Mõtle ja tegutse |
3.6. | Kordamisülesanded ja kontrolltöö |
3.7. | Õpitulemused |
4. Selgrootute tunnused
Lead |
Chapter |
---|---|
4.1. | Selgrootute tunnused |
4.2. | Käsnad ja ainuõõssed |
4.3. | Okasnahksed |
4.4. | Ussid |
4.5. | Limused |
4.6. | Mõtle ja tegutse |
4.7. | Kordamisülesanded ja kontrolltöö |
4.8. | Vähid on vees elavad lülijalgsed |
4.9. | Ämblikulaadsed ja putukad |
4.10. | Putukate mitmekesisus |
4.11. | Mõtle ja tegutse |
4.12. | Kordamisülesanded ja kontrolltöö |
4.13. | Õpitulemused |
5. Selgrootute eluprotsessid
Lead |
Chapter |
---|---|
5.1. | Kuidas selgrootud toituvad? |
5.2. | Kuidas selgrootud hingavad? |
5.3. | Kuidas selgrootud paljunevad? |
5.4. | Mõtle ja tegutse |
5.5. | Kordamisülesanded ja kontrolltöö |
5.6. | Õpitulemused |
6. Ökoloogia ja keskkonnakaitse
Lead |
Chapter |
---|---|
6.1. | Liik, kooslus, populatsioon, ökosüsteem, biosfäär |
6.2. | Ökoloogilised tegurid |
6.3. | Ökoloogiline püramiid |
6.4. | Miks on elurikkus tähtis? |
6.5. | Mis ohustab elurikkust ja kuidas seda kaitsta? |
6.6. | Mõtle ja tegutse |
6.7. | Kordamisülesanded ja kontrolltöö |
6.8. | Õpitulemused |
7. Lisad
Lead |
Chapter |
---|---|
7.1. | Mõisted |
7.2. | Sõnaseletused |