Arutlege klassis.
- Kuidas õnnestus nädala-plaani koostamine?
- Kuidas õnnestus nädala-plaani täitmine?
- Mis oli raske?
- Mis õnnestus?
Loe.
Karlil oli nädala-plaan valmis.
Ta teadis, et kolma-päeval tal huviringe ei ole.
Seega on tal täna, kolma-päeval, palju vaba aega.
Karl plaanis koju jõudes kindlasti rattaga sõitma minna.
Veel tahtis ta pinginaabri uut kutsikat näha ja arvutis mängida.
Kui tunnid kella ühe ajal lõppesid, läkski Karl oma pinginaabri poole.
Karl ja Mart mängisid natuke aega koeraga ja siis panid televiisori käima.
Aeg möödus kiiresti, sest filmid olid huvitavad.
Kui Mardi ema töölt kella seitsme paiku koju tuli, saatis ta Karli koju.
Nüüd oli vaja kiiresti õppima hakata ja oligi käes aeg magama minna.
Loe.
- Iga päev on lastel vaja õppida ja liikuda.
Ka söömine, magamine ja pesemine peavad mahtuma igasse päeva.
Selleks, et kõik vajalik öö-päeva ära mahuks, peab valima igasse päeva õiged tegevused.
Peab märkima ka tegevuste ajad ja koostama päeva-plaani. - Kui toimetada päeva-plaani järgi, siis aitab päeva-plaan elada tervislikult.
Päeva-plaanist on kasu kohustuste meeles pidamisel.
Päeva-plaanist kinnipidamine aitab leida aega ka meeldivateks tegevusteks. - Päeva-plaani märgitakse:
- ärkamine ja magama-minek
- söömine
- pesemine
- kool
- õppimine
- huviringid
- sport
- meelistegevused.
- Kui koostad päeva-plaani, mõtle ka järgmistele küsimustele:
- MILLAL? – Aeg, millal tegevus toimub + kui kaua tegevus kestab?
- MIS? – Mida sa plaanid teha?
- KUIDAS – Kuidas teha? Mida teed esiteks, teiseks ja kolmandaks?
- KUS? – Kus tegevus toimub?
- KES? – Kellega koos sa seda teed?
Harjuta.
- 1. õigeks ajaks kooli jõuda
- 2. ennast puhanuna tunda
- 3. magusa söömisest loobuda
- 4. jõuda valmis kodused tööd
- 5. jõuda trenni
- 6. leida sõpru
- 7. mitte unustada hommikusööki
- 8. tegeleda meeldivate tegevustega
- 9. jõuda huviringi
- 10. raha kokku hoida
Põhjus | Tagajärg |
1. Ärkan alati kindlal ajal | Söögikorrad ei lähe mul meelest. |
2. Planeerin koduste tööde tegemise kindlale ajale. | Jõuan iga päev ennast välja puhata. |
3. Planeerin oma söögikorrad kindlatele aegadele. | Mu keha on juba sellel kella-ajal ärkamisega harjunud. Mul pole raske ärgata. |
4. Planeerin igasse päeva treeningu. | Keha saab piisavalt liikuda. |
5. Planeerin kindla magama-mineku aja. | Koduste tööde tegemine ei lähe mul meelest. Mul on koduste tööde tegemiseks piisavalt aega. |
- televiisori vaatamine
- raamatu lugemine
- koduste tööde tegemine
- suurpuhastus
- perega reisile minek
- lemmikloomapäev koolis