Chapter 6.3 (Matemaatika 4. kl. III osa)

Jagamine arvuga 6 (194–199)

194. Täida töökorraldused.

  1. Loe ja vali küsimustele vastused.

Korvis on 30 õuna.
Need on vaja jagada võrdselt kuude kotti.

  • Mitu õuna oli korvis?
  • Mitmeks võrdseks osaks tuleb õunad jagada?
  1. Lahenda ülesanne. Täienda vastust.

: =

Igasse kotti pandi õuna.

  1. Selgita, mis on jagamine.
  2. Sama moodi saab tegutseda, kui kasutada erinevaid esemeid, näiteks arvutus-pulkasid.

195. Vali jagamis-tehetele sobivad vastused.

12 : 6 =

30 : 6 =

18 : 6 =

6 : 6 =

24 : 6 =

36 : 6 =

54 : 6 =

42 : 6 =

60 : 6 =

48 : 6 =

196.–197. Lahenda ülesanded.

Kooli raamatu-kogusse toodi 36 uut töö-raamatute komplekti.
Raamatu-kogu-hoidja pani need võrdselt kuuele riiulile. Mitu komplekti töö-raamatuid pani ta igale riiulile?

Vastus: Igale riiulile pani ta  komplekti töö-raamatuid.

Põllult saadi 60 kg porgandeid. ​Need pakiti 6-kilogrammi kaupa kottidesse. ​Mitu kotti porgandeid saadi?

Vastus: Porgandeid saadi  kotti.

198. Sobita avaldised piltide juurde.

  • 24 : 6
  • 12 : 6
  • 30 : 6
  • 6 : 6
  • 18 : 6

  • 42 : 6
  • 54 : 6
  • 36 : 6
  • 60 : 6
  • 48 : 6

Arvuta.

42 : 6 = 

12 : 6 = 

60 : 6 = 

24 : 6 = 

  6 : 6 = 

48 : 6 = 

18 : 6 = 

36 : 6 = 

30 : 6 = 

54 : 6 = 

199. Lahenda ülesanne.

4. klassi õpilased tõid näitusele 15 joonistust. 3. klassi õpilased tõid näitusele 9 kollaaži. ​Õpetaja jaotas kõik tööd võrdselt kuuele stendile. ​Mitu tööd oli igal stendil?

Vastus: Igal stendil oli  tööd.

Tööleht

Please wait