Autorid
Külli Relve, Anne Kirk, Arvo Tuvikene, Piret Pappel, Elari Hain, Eve Mägi, Aime Randveer, Ülle KollistÜlesannetekogu autorid
Külli Relve, Edith Maasik, Helle Järvalt, Aiki Jõgeva, Merike Kilk, Ana Valdmann, Evi PiirsaluVäljaandja
-
Õppekomplektis on 41 peatükki ning 564 ülesannet, millest 207 on õpikus ja 357 ülesannetekogus.
-
Autorid
Külli Relve, Anne Kirk, Arvo Tuvikene, Piret Pappel, Elari Hain, Eve Mägi, Aime Randveer, Ülle Kollist -
Ülesannetekogu autorid
Külli Relve, Edith Maasik, Helle Järvalt, Aiki Jõgeva, Merike Kilk, Ana Valdmann, Evi Piirsalu -
Aine
Bioloogia -
Klass
7. klass -
Teose keel
Eesti keel -
Väljaandja
Avita -
Õppekava
Riiklik õppekava 2011 -
Kuulub paketti
Õppekomplekt ühendab endas Avita õpiku ja töövihiku. Õppekomplekt on jagatud teemaplokkideks, mis omakorda koosnevad peatükkidest. Täiendatud ja parandatud materjal on esitatud eakohaselt ja huviäratavalt. Iga peatükk algab suunavate küsimuste ja oluliste mõistetega. Aine lihtsamaks omandamiseks on õppekomplektis senisest rohkem fotosid ja illustratsioone, videoid ning viiteid teemaga seostuvatele veebilehekülgedele. Põhitekstist eristuvad huvitavate faktidega lisatekstid. Käsitletavate teemade paremaks omandamiseks on õpikus loodusteadusliku meetodi rakendamist ja IKT kasutamist nõudvaid ülesandeid ning praktilisi töid.
7. klassi jooksul käsitletakse selgroogseid loomi, nende tunnuseid ja eluprotsesse. Tutvutakse kõigi selgroogsete rühmadega ning selgroogsete ainevahetuse, paljunemise ja arenguga.
Õppekomplekt on õppeteksti kõrval peale illustreeriva materjali veel küsimused ja ülesanded, mis aitavad õpilasel loetut kinnistada ja tekstist arusaamist kontrollida.
Iga peatüki juurde kuulub ülesannete kogu, millest õpetaja saab määrata nii individuaalselt kui ka kogu klassile ülesandeid koduseks tööks, tunnitööks või ka hindeliseks lahendamiseks. Ülesanded arendavad nii loovust kui ka kriitilist mõtlemist. Kõikide ülesannete vastuseid saab õpetaja kontrollida ja hinnata. Faktipõhiste ülesannete puhul on õpetajale ette antud õiged vastused.
Õppekomplekt saavad oma materjaliga täiendada nii õpetajad kui ka õpilased. Õpetaja saab enda lisatu teha kättesaadavaks ka õpilastele.
Väljaandja kinnitab: õpik vastab põhikooli riiklikule õppekavale ja haridus- ja teadusministri poolt õppekirjandusele kehtestatud nõuetele.
1. Bioloogia uurimisvaldkond
2. Selgroogsete loomade tunnused
Järg |
Peatükk |
---|---|
2.1. | Selgroogsed ja selgrootud loomad |
2.2. | Meeled on aknaks maailma |
2.3. | Kalad on kohastunud eluks vees |
2.4. | Miks on kalad tähtsad? |
2.5. | Mille järgi tunned kahepaikset? |
2.6. | Miks on kahepaiksed tähtsad? |
2.7. | Mõtle ja tegutse |
2.8. | Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks |
2.9. | Kas kõik roomajad roomavad? |
2.10. | Miks on roomajad tähtsad? |
2.11. | Linnud on kohastunud lendama |
2.12. | Miks on linnud tähtsad? |
2.13. | Miks on imetajad karvased? |
2.14. | Miks on imetajad tähtsad? |
2.15. | Mõtle ja tegutse |
2.16. | Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks |
3. Selgroogsete loomade aine- ja energiavahetus
Järg |
Peatükk |
---|---|
3.1. | Aine- ja energiavahetus. Miks on vaja toitu seedida? |
3.2. | Mida keegi sööb? |
3.3. | Kuidas loomad hingavad? |
3.4. | Miks peab veri ringlema? |
3.5. | Miks on hea, kui keha on soe? |
3.6. | Kuidas rasked ajad üle elatakse? |
3.7. | Mõtle ja tegutse |
3.8. | Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks |
4. Selgroogsete loomade paljunemine ja areng
Järg |
Peatükk |
---|---|
4.1. | Kuidas selgroogsed loomad paljunevad? |
4.2. | Mis saab viljastatud munarakust? |
4.3. | Moondega areng |
4.4. | Kes hoolitsevad järglaste eest? |
4.5. | Mõtle ja tegutse |
4.6. | Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks |
5. Lisad
Järg |
Peatükk |
---|---|
5.1. | Selgroogsete loomade tunnused |
5.2. | Mikroskoobi osad ja preparaadi valmistamine |
5.3. | Loodusteaduslik uurimismeetod |
5.4. | Impressum |
6. Lisad
Järg |
Peatükk |
---|---|
6.1. | Mõisted |