Autorid
Ly Rammo, Anneli SaroÜlesannetekogu autorid
Ly Rammo, Leelo Valgma, Kärt Normann, Annika MarksonVäljaandja
Kuulub paketti
-
Õppekomplektis on 179 peatükki ning 1551 ülesannet, millest 900 on õpikus ja 651 ülesannetekogus.
-
Autorid
Ly Rammo, Anneli Saro -
Ülesannetekogu autorid
Ly Rammo, Leelo Valgma, Kärt Normann, Annika Markson -
Aine
Eesti keel -
Klass
3. klass -
Teose keel
Eesti keel -
Väljaandja
Avita -
Õppekava
Riiklik õppekava 2011, Riiklik õppekava 2023 -
Kuulub paketti
Digiõppekomplekt ühendab endas 3. klassi eesti keele õpikute ja töövihikute materjali. Peatükkide ülesehitus sarnaneb paberõpikute omaga. Igal nädalal käsitletakse õpikus üht või mitut ilukirjandusteost, üht keeleteemat ja üht kirjandusteemat.
Keeleõppes kinnistame varem õpitud teemasid, lisame tasahaaval raskusastet ning uusi keeleteemasid.
Käsitleme ilukirjandusteoseid ning tutvume eri tekstiliikidega.
Arutleme ja harjutame: kuidas me tekste loeme ja loome?
Lisatud on õppimist toetavaid pilte, videoid ja helifaile. Interaktiivsete harjutustega saavad õpilased iseseisvalt kontrollida, kui hästi nad loetud teksti ja õpitud keeleteemasid mõistavad. Suurem osa ülesandeid võimaldab automaatkontrolli, nii et õpilane saab kohe tagasisidet ja kinnistab õpitut. Õpiku juurde kuulub mahukas ülesandekogu, kust õpetaja saab valida ülesandeid, mida saata lahendamiseks kogu klassile või ka ainult mõnele õpilasele – see võimaldab tööd diferentseerida. Ülesandekogus on ka neli kontrolltööd kahes võrdses raskusastmes, harjutavad kontrolltööd ning üks tunnikontroll.
Väljaandja kinnitab: õpik vastab põhikooli riiklikule õppekavale ning haridus- ja teadusministri poolt õppekirjandusele kehtestatud nõuetele.
1. Mis on keel ja kirjandus?
Järg |
Peatükk |
---|---|
1.1. | I osa. Tere tulemast emakeele tundi! |
1.2. | Taas kooli |
1.3. | Tegijal juhtub |
1.4. | Mis on kirjandus? |
1.5. | Miks me loeme? |
1.6. |
Mis on keel?
Tasuta tutvumiseks! |
1.7. | Miks on vaja õigesti kirjutada? |
2. Kuidas juttu lugeda?
Järg |
Peatükk |
---|---|
2.1. | Hobune ja eesel |
2.2. | Kuidas juttu lugeda? |
2.3. | Suur algustäht |
2.4. | Liiv ja ahvid. Tiibeti muinasjutt |
3. Kuidas lugu ümber jutustada?
Järg |
Peatükk |
---|---|
3.1. | Tsatsiki ise (1). Moni Nilsson-Brännström |
3.2. | Tsatsiki ise (2) |
3.3. | Kuidas lugu ümber jutustada? (1) |
3.4. | Kuidas lauset lõpetada? |
3.5. | Kuidas lugu ümber jutustada? (2) |
4. Millest lugu koosneb?
Järg |
Peatükk |
---|---|
4.1. | Viplala lood (1). Annie M. G. Schmidt |
4.2. | Viplala lood (2) |
4.3. | Millest lugu koosneb? |
4.4. | Kuidas loo sisu üles ehitada? |
4.5. | Nimetused |
5. Millistest osadest koosneb tekst?
Järg |
Peatükk |
---|---|
5.1. | Zadig ehk Saatus. Voltaire |
5.2. | Sisu jaotamine osadeks (1) |
5.3. | Kuidas me sõnu muudame? |
5.4. | Sisu jaotamine osadeks (2) |
6. Millega juttu alustada ja lõpetada?
Järg |
Peatükk |
---|---|
6.1. | Detektiiv Triibik loomaaias (1). Reeli Reinaus |
6.2. | Jutu algus ja lõpp |
6.3. | Nimisõna |
6.4. | Detektiiv Triibik loomaaias (2) |
7. Kuidas jutustada minavormis?
Järg |
Peatükk |
---|---|
7.1. | Vahvlist südamed. Noa laev (1). Maria Parr |
7.2. | Tegusõnad |
7.3. | Jutustame minavormis |
7.4. | Vahvlist südamed. Noa laev (2) |
8. Kuidas raamatut tutvustada?
Järg |
Peatükk |
---|---|
8.1. | Inglid kuuendas B-s. Ilmar Tomusk |
8.2. | Võtame loo lühidalt kokku |
8.3. | Kuidas raamatut tutvustada? |
8.4. | Lihtlause |
8.5. | Kordamine. Maakaart. Leelo Tungal |
8.6. | Valmimeister Aisopos |
9. Millal toimuvad loo sündmused?
Järg |
Peatükk |
---|---|
9.1. | II osa. Rahvaluule ja näidendid |
9.2. | Muistendid |
9.3. | Tegusõna. Olevik ja minevik (1) |
9.4. | Tegusõna. Olevik ja minevik (2) |
9.5. | Lenni ja Tallinn. Riina Kasser, Ave Teeääre |
9.6. | Sündmuste toimumise aeg |
9.7. | Eitus |
10. Kuidas lavastada näidendit?
Järg |
Peatükk |
---|---|
10.1. | Sibulad ja šokolaad. Andrus Kivirähk |
10.2. | Tegelaste kõne näidendis |
10.3. | Loetelu |
10.4. | Kuidas näidendit lavastada? |
11. Millest kõnelevad tegelased?
Järg |
Peatükk |
---|---|
11.1. | Tom Gatesi äge maailm (1). Liz Pichon |
11.2. | Liidame lauseid |
11.3. | Tegelaste kõne |
11.4. | Tom Gatesi äge maailm (2) |
11.5. | Ootamatu lõpplahendus ehk puänt |
12. Kes lugu jutustab?
Järg |
Peatükk |
---|---|
12.1. | Minu ema on võimatu. Anne Fine |
12.2. | Loo jutustamine erinevast vaatenurgast |
12.3. | Koma lauses |
12.4. | Kordamine. Loeme luuletusi |
13. Kuidas kirjeldada?
Järg |
Peatükk |
---|---|
13.1. | Mõttekoguja. Monika Feth |
13.2. | Omadussõnad |
13.3. | Kirjeldamine |
13.4. | Sõnavara |
13.5. | Vastandtähendusega sõnad ehk antonüümid |
13.6. | Tulipunane vihmavari. Betti Alver |
14. Kordamine. Jõuluaeg
Järg |
Peatükk |
---|---|
14.1. | Mina, Amber Brown. Paula Danziger |
14.2. | Kordamine. Jõuluaeg |
14.3. | Suur päkapikuraamat |
15. Kordamine. Uus aasta
Järg |
Peatükk |
---|---|
15.1. | Luuletused |
15.2. | Pähklipureja (1) |
15.3. | Pähklipureja (2) |
15.4. | Aastavahetuse luuletus |
16. Mis on sündmustik?
Järg |
Peatükk |
---|---|
16.1. | III osa. Ilukirjandus |
16.2. | Väike nõid. Otfried Preussler |
16.3. | Loo tegevustik ehk sündmustik |
16.4. | Asesõnad |
16.5. | Väike nõid (2) |
17. Kuidas lisada loole põnevust?
Järg |
Peatükk |
---|---|
17.1. | Nukitsamees. Oskar Luts |
17.2. | Sõnade muutmine. Käändsõnad |
17.3. | Kuidas lisada loole põnevust? |
17.4. | Sõnavara. Piltlikud väljendid |
18. Kuidas kirjeldada tegelast või eset?
Järg |
Peatükk |
---|---|
18.1. | Cosette. Victor Hugo |
18.2. | Kuidas kirjeldada tegelast või eset? (1) |
18.3. | Kuidas kirjeldada tegelast või eset? (2) |
18.4. | Samatähenduslikud sõnad ehk sünonüümid |
19. Mis on tegevuskoht?
Järg |
Peatükk |
---|---|
19.1. | Vilgukivioru Tonje (1). Maria Parr |
19.2. | Vilgukivioru Tonje (2) |
19.3. | Tegevuskoht |
19.4. | Sisse-, sees- ja seestütlev kääne |
20. Kuidas kirjeldada tegevuskohta?
Järg |
Peatükk |
---|---|
20.1. | Väike rüütel Rikardo. Henno Käo |
20.2. | Alale-, alal- ja alaltütlev kääne |
20.3. | Väike rüütel Rikardo (2) |
20.4. | Kirjeldame tegevuskohta (1) |
20.5. | Kirjeldame tegevuskohta (2) |
21. Mida tegelased tunnevad?
Järg |
Peatükk |
---|---|
21.1. | Salaaed. Frances Hodgson Burnett |
21.2. | Tegelaste tunded |
21.3. | Kaasa- ja ilmaütlev kääne |
21.4. | Salaaed (2) |
22. Miks on tekstis vaja seoseid?
Järg |
Peatükk |
---|---|
22.1. | Veel üks Lotte. Erich Kästner |
22.2. | Häälikute märkimine kirjas. Täishäälikud |
22.3. | Suluta kaashäälikute pikkus (l, m, n, r, s) |
22.4. | Seosed tekstis |
22.5. | Veel üks Lotte (2) |
23. Kuidas kirjutada luuletust?
Järg |
Peatükk |
---|---|
23.1. | Luuletused vanadest ja noortest (1) |
23.2. | Luuletused vanadest ja noortest (2) |
23.3. | Silbitamine ja poolitamine |
23.4. | Rütm ja riim. Kuidas kirjutada luuletust? |
23.5. | Tuli ja Metsatukk |
24. Mis on teabekirjandus?
Järg |
Peatükk |
---|---|
24.1. | IV osa. Teatmeteosed |
24.2. | Vanaema Huldi raamatukogu (1). Þórarinn Leifsson |
24.3. | Sulghääliku pikkus kirjas |
24.4. | Vanaema Huldi raamatukogu (2) |
24.5. | Mis on teabekirjandus? Teatmeteosed |
24.6. | Mis on teabekirjandus? Aimekirjandus |
25. Kuidas teabetekste lugeda?
Järg |
Peatükk |
---|---|
25.1. | Entsüklopeediad |
25.2. | Kuidas teabetekste lugeda? |
25.3. | Täishäälikuühend |
25.4. | Loomalapsed |
25.5. | Ei või olla |
25.6. | Sulghäälik pika täishääliku ja täishäälikuühendi järel |
26. Kuidas aitavad meid sisukord ja register?
Järg |
Peatükk |
---|---|
26.1. | Hukkunud linnad. Rainer Crummenerl |
26.2. | Kaashäälikuühend |
26.3. | Miks on vaja diagramme? |
26.4. | Meie ja meie lugu. Yvan Pommaux ja Christophe Ylla-Somers |
27. Kuidas katseid läbi viia?
Järg |
Peatükk |
---|---|
27.1. | Petronella Õnneseen (1). Dorothea Flechsig |
27.2. | Petronella Õnneseen (2) |
27.3. | Sulghäälikud s-i ja h kõrval |
27.4. | Kuidas teha katseid? |
28. Kuidas sõnaraamatut kasutada?
Järg |
Peatükk |
---|---|
28.1. | Paabeli torn |
28.2. | Mida teha? (da-vormi õigekiri) |
28.3. | Sõnaraamatud |
28.4. | Hunt ja hobune |
28.5. | Kuidas sõnaraamatut kasutada? |
28.6. | Üks sõna, mitu tähendust |
29. Kust leida vastuseid?
Järg |
Peatükk |
---|---|
29.1. | Reisiraamatud |
29.2. | Kust leida vastuseid? |
29.3. | i ja j-i õigekiri |
29.4. | Uus-Meremaa sõnas ja pildis. Aime Hansen |
30. Mis on elulugu?
Järg |
Peatükk |
---|---|
30.1. | Mis on elulugu? |
30.2. | Ühe luuletuse lugu |
30.3. | h sõna alguses |
30.4. | Sulghäälik sõna alguses |
30.5. | Rosinad. Lood lastekirjanike lapsepõlvest |
30.6. | Luuletusi ajakirjast Täheke |
31. Kuidas kirjutada artiklit?
Järg |
Peatükk |
---|---|
31.1. | V osa. Kordamine |
31.2. | Ajakirjad |
31.3. | Kuidas ajakirja lugeda? |
31.4. | Kuidas artiklit kirjutada? |
31.5. | Loomad, kes vahetavad värvi |
32. Kuidas teha ajakirja?
Järg |
Peatükk |
---|---|
32.1. | Intervjuu |
32.2. | Kuidas teha intervjuud? (1) |
32.3. | Kuidas teha intervjuud? (2) |
32.4. | Teeme klassi ajakirja! |
33. Kordamine (1)
Järg |
Peatükk |
---|---|
33.1. | Väike Tjorven, Pootsman ja Mooses (1). Astrid Lindgren |
33.2. | Väike Tjorven, Pootsman ja Mooses (2) |
33.3. | Sõnaliigid |
33.4. | Lause |
33.5. | Tegevuskoht. Käänamine |
33.6. | Tegevuskoht. Pööramine |
34. Kordamine (2)
Järg |
Peatükk |
---|---|
34.1. | Väike Tjorven, Pootsman ja Mooses (3) |
34.2. | Algustähe õigekiri |
34.3. | Häälikute õigekiri (1) |
34.4. | Häälikute õigekiri (2) |
35. Lisalugemistekstid
36. Lisad
Järg |
Peatükk |
---|---|
36.1. | Sõnaseletused |
36.2. | Impressum |
36.3. |
Põhivara animatsioonid
Tasuta tutvumiseks! |