Kirjandus 8. klassile
Autorid
Veronika Kivisilla, Priit Ratassepp, Jürgen RoosteÜlesannetekogu autorid
Merilin Aruvee, Inga Sapunjan, Katre Talviste, Kätlin VainolaVäljaandja
-
Õppekomplektis on 64 peatükki ning 379 ülesannet, millest 102 on õpikus ja 277 ülesannetekogus.
-
Autorid
Veronika Kivisilla, Priit Ratassepp, Jürgen Rooste -
Ülesannetekogu autorid
Merilin Aruvee, Inga Sapunjan, Katre Talviste, Kätlin Vainola -
Aine
Kirjandus -
Klass
8. klass -
Teose keel
Eesti keel -
Väljaandja
Avita -
Õppekava
Riiklik õppekava 2011 -
Kuulub paketti
Labürint II on noore inimese õpik, see on avastusretk kirjandusmaailma, kus igal sammul juhtub midagi uut, senikogematut ja põnevat. See õpik paneb õpilast kirjanduse tähtsust mõistma.
8. klassi õpik järgib 7. klassi õpiku eeskuju: uuenenud on tekstivalik, õpikusse on otsitud noori kõnetavaid elulisi lugemispalasid, mis paeluksid ja ärgitaksid raamatuid senisest enam kätte võtma. Õpilasi suunatakse eakohaste ja aktiviseerivate küsimustega abil teksti endaga seostama, aidatakse kirjanduse kaudu noorel inimesel maailma ja iseend avastada ning tunnetada.
Õpilased rändavad kirjandusse kui kunstimaailma, loevad ja kirjutavad rahvajutte, jutustavad müüte; tajuvad kirjandusse peidetud kurvastust ja rõõmu ning teravat ühiskonnakriitikat; seisavad moraalsete dilemmade ees, arutlevad ja vaidlevad; loevad judinaid tekitavaid õudusjutte ja kriminaalromaane ning kiikavad teatrimaailma. Oluline koht on loovülesannetel, mis on senistest veel vahvamad, õpilased saavad loomingulisust rakendada nii grupis kui ka iseseisvalt, loovülesanded peavad sammu tehnika ja tänapäeva ühiskonnaga.
1. Kirjandus kui kunst
Järg |
Peatükk |
---|---|
1.1. | Raamatututvustused |
1.2. | Järjejutt I |
1.3. | Looduse avatud raamat |
1.4. | Mis on kunst? |
1.5. | Elus ja kunstis on kõige tähtsam silmale nähtamatu |
1.6. |
Kirjandus. Ilukirjandus. Mis vahe neil on?
Tasuta tutvumiseks! |
1.7. | Kunst on vaataja silmades |
1.8. | Kui pilt ärkab ellu |
1.9. | Loovülesanded. Peatüki kokkuvõte |
2. Juttude võluvägi
Järg |
Peatükk |
---|---|
2.1. | Raamatututvustused |
2.2. | Järjejutt II |
2.3. | Jutu juured |
2.4. | Muinasjutud |
2.5. | Muinasjuttude liigid |
2.6. | Kes teisele auku kaevab, see ise sisse kukub |
2.7. | Muistendid |
2.8. | Kuidas maailm alguse sai… |
2.9. | Naer on terviseks |
2.10. | Linnalegendid |
2.11. | Loovülesanded. Peatüki kokkuvõte |
3. Kirjanduse lohutus
Järg |
Peatükk |
---|---|
3.1. | Raamatututvustused |
3.2. | Järjejutt III |
3.3. | Kirjandus aitab elada |
3.4. | Iseendaga vastamisi |
3.5. | Iseendaks jäämine |
3.6. | Hingemaastikel |
3.7. | Loovülesanded. Peatüki kokkuvõte |
4. Kirjandus ja ühiskond
Järg |
Peatükk |
---|---|
4.1. | Raamatututvustused |
4.2. | Järjejutt IV |
4.3. | Käsikirjad ei põle |
4.4. | Ühiskonna küüsis |
4.5. | Ühiskonnakriitika teravad nooled |
4.6. | Raha – tänapäeva usk? |
4.7. | Murelikult Eestimaast ja eestlastest |
4.8. | Põgenemine oma maailma |
4.9. | Loovülesanded. Peatüki kokkuvõte |
5. Pahad on pahad ja head on head?
Järg |
Peatükk |
---|---|
5.1. | Raamatututvustused |
5.2. | Järjejutt V |
5.3. | Paeluv pahelisus |
5.4. | Need reetlikud jäljed |
5.5. | Teisipäevaklubi lood |
5.6. | Sassis suhted ja surnud koer |
5.7. | Loovülesanded. Peatüki kokkuvõte |
6. Kuidas me edasi elame ehk ulmekirjanduse ilushirmus unenägu
Järg |
Peatükk |
---|---|
6.1. | Raamatututvustused |
6.2. | Järjejutt VI |
6.3. | Kuhu me suundume? |
6.4. | Kirjandus hoiatab |
6.5. | Kui ajataju kaob… |
6.6. | Mina, robot |
6.7. | Loovülesanded. Peatüki kokkuvõte |
7. Teatrimaailm
Järg |
Peatükk |
---|---|
7.1. | Raamatututvustused |
7.2. | Järjejutt VII |
7.3. | Euroopa teatri sünd |
7.4. | Eesti teatri sünd |
7.5. | Esimesed sammud teatriteel |
7.6. | Teater kõneleb meiega mitmes keeles |
7.7. | Teater teatris |
7.8. | Väljamõeldud lavategelikkus |
7.9. | Raamat ärkab ellu teatrilaval |
7.10. | Milleks arvustus? |
7.11. | Inimene on teatri keskpunktis |
7.12. | Loovülesanded. Peatüki kokkuvõte |
8. Lisa
Järg |
Peatükk |
---|---|
8.1. | Impressum |
8.2. | Kasutatud kirjandus |