Gümnaasiumi eesti keel kui teine keel 1. osa
Autorid
Mare KitsnikÜlesannetekogu autorid
Mare KitsnikVäljaandja
-
Õppekomplektis on 37 peatükki ning 132 ülesannet, millest 35 on õpikus ja 97 ülesannetekogus.
-
Autorid
Mare Kitsnik -
Ülesannetekogu autorid
Mare Kitsnik -
Aine
Eesti keel -
Klass
Gümnaasium -
Teose keel
Eesti keel -
Väljaandja
Koolibri -
Õppekava
Riiklik õppekava 2011, Riiklik õppekava 2023 -
Kuulub paketti
Gümnaasiumi eesti keele kui teise keele õppekirjanduse sari koosneb kolmest õppekomplektist. Igasse õppekomplekti kuulub kaheosaline õpik ja töövihik.
Õppekomplektide sarja loomisel lähtutakse kommunikatiivse keeleõppe ja aktiivõppe põhimõtetest, eesti keele kui teise keele uuendatavast ainekavast ja Euroopa keeleõppe raamdokumendi tasemekirjeldustest. Õppekomplektid on loogilise ülesehitusega, muutudes järk-järgult nõudlikumaks. Esimene õppekomplekt on tasemel B2.1 ja aitab eri õppijate tasemeid ühtlustada. Teine õppekomplekt on tasemel B2.2 ja kolmas C1.1.
Õpikutes on eri tüüpi autentsed eakohaselt huvitavad lugemis- ja kuulamistekstid, mille juures on mitmekesised tekstimõistmisülesanded. Kuulamistekstide lingid on õpikus – õppijad saavad neid kasutades tekste igal ajal ise kuulata. Rääkimisharjutusteks on arutlus- ja vestlusülesanded, mis arendavad nii oma arvamuse väljendamise kui ka väitlus- ja esinemispädevust. Kirjutamisoskust harjutatakse eri tüüpi poolametlike ja mitteametlike tekstide loomise kaudu, esitatud on tekstinäidised ja nende juurde loodud ülesanded. Grammatikateemasid ja sõnavara käsitletakse tasemekohaselt ning läbitava teemaga seotult. Grammatikaharjutused arendavad õppijate keeleteadlikkust ja seovad grammatika osaoskuste arenguga. Sõnavaraharjutused laiendavad õppijate sõnavara ning õpetavad pöörama tähelepanu sobivale sõnavalikule.
Iga õpitav teema on tervik, mille võtab kokku projektülesanne. Õpikute harjutused on aktiivsed, motiveerivad ja loovad, kasutatakse ka mängulisuse ja improvisatsiooni põhimõtteid. Töövihikute harjutused kinnistavad õpikus käsitletut. Õppekomplektide järgi õppimine tõstab õppijate õpimotivatsiooni, arendab tõhusalt eesti keele oskust, võimaldab edukalt sooritada eksamid ning saada eesti keelega hakkama keelekeskkonnas.
1. Sissejuhatus
Järg |
Peatükk |
---|---|
1.1. |
Sissejuhatus
Tasuta tutvumiseks! |
2. TULIN, NÄGIN, VÕITSIN
Järg |
Peatükk |
---|---|
2.1. | Tulin, nägin, võitsin |
2.2. | Valged ööd |
2.3. | Suvemälestused |
2.4. | Lihtminevik |
2.5. | Vahetusõpilasena Jaapanis |
2.6. | Seletuskiri |
2.7. | VeniVidiVici |
2.8. | Osasihitis |
2.9. | Vahetusõpilase õigused ja kohustused |
2.10. | Konkursiintervjuu |
2.11. | Arvamuslõik |
3. KÜSI JULGESTI!
Järg |
Peatükk |
---|---|
3.1. | Küsi julgesti! |
3.2. | Maailm heliseb |
3.3. | Küsisõnad |
3.4. | Ümbermaailmareis 1 |
3.5. | Ümbermaailmareis 2 |
3.6. | Ümbermaailmareis 3 |
3.7. | Kuidas inimene ümbermaailmareisil muutub? |
3.8. | Intervjuu |
3.9. | Noorte arvamused sotsiaalmeediast |
3.10. | Asesõnade keegi ja miski käänamine |
3.11. | Nutiseade |
3.12. | Tänavaküsitlus |
4. NULLPUNKT
Järg |
Peatükk |
---|---|
4.1. | Nullpunkt |
4.2. | „Nullpunkt“ 1. osa |
4.3. | „Nullpunkt“ 2. osa |
4.4. | Tingiva kõneviisi olevik |
4.5. | „Nullpunkt“ 3. osa |
4.6. | Rektsioon |
4.7. | „Nullpunkt“ 4. osa |
4.8. | Käskiv kõneviis ja ära-tegusõnad |
4.9. | „Nullpunkt“ 5. osa |
4.10. | Osasihitis ja täissihitis |
4.11. | „Nullpunkt“ 6. osa |
4.12. | Filmiarvustus |
5. Lisad
Järg |
Peatükk |
---|---|
5.1. | Kuulamistekstid |