Autorid
Külli Relve, Mare Toom, Leho Tedersoo, Urmas Kokassaar, Mati Martin, Alo Vanatoa, Üllar ja Ivi Rammul, Mari Ivask, Maie Toom, Külli Kalamees-Pani, Ülle KollistÜlesannetekogu autorid
Helle Järvalt, Aiki Jõgeva, Merike Kilk, Edith Maasik, Evi Piirsalu, Anu Parts, Ene Lehtmets, Ana Valdmann, Mari Uudelt, Anne KivinukkVäljaandja
-
Õppekomplektis on 62 peatükki ning 1145 ülesannet, millest 489 on õpikus ja 656 ülesannetekogus.
-
Autorid
Külli Relve, Mare Toom, Leho Tedersoo, Urmas Kokassaar, Mati Martin, Alo Vanatoa, Üllar ja Ivi Rammul, Mari Ivask, Maie Toom, Külli Kalamees-Pani, Ülle Kollist -
Ülesannetekogu autorid
Helle Järvalt, Aiki Jõgeva, Merike Kilk, Edith Maasik, Evi Piirsalu, Anu Parts, Ene Lehtmets, Ana Valdmann, Mari Uudelt, Anne Kivinukk -
Aine
Bioloogia -
Klass
8. klass -
Teose keel
Eesti keel -
Väljaandja
Avita -
Õppekava
Riiklik õppekava 2011 -
Kuulub paketti
Õpik vastab kehtivale riiklikule õppekavale ja selle maht on 70 ainetundi.
E-õpik ühendab endas 2012. aastal kahes osas ilmunud õpiku ja töövihiku. E-õpik on jagatud teemaplokkideks, mis omakorda koosnevad peatükkidest. Täiendatud ja parandatud materjal on esitatud eakohaselt ja huviäratavalt. Iga peatükk algab suunavate küsimuste ja oluliste mõistetega. Aine lihtsamaks omandamiseks on e-õpikus senisest rohkem fotosid ja illustratsioone, videoid ning viiteid teemaga seostuvatele veebilehekülgedele. Põhitekstist eristuvad huvitavate faktidega lisatekstid. Käsitletavate teemade paremaks omandamiseks on õpikus loodusteadusliku meetodi rakendamist ja IKT kasutamist nõudvaid ülesandeid ning praktilisi töid.
8. klassi jooksul käsitletakse taimede, seente, selgrootute loomade ja mikroorganismide tunnuseid ning eluprotsesse, samuti on õpikus ökoloogia- ning keskkonnakaitsepeatükke. Iga organismirühma tutvustades antakse ülevaade nende välistunnustest ja tähtsusest loodusele ning inimesele. Lisaks käsitletakse eluprotsesse võrdlevalt kõigis rühmades koos.
E-õpikus on õppeteksti kõrval peale illustreeriva materjali veel küsimused ja ülesanded, mis aitavad õpilasel loetut kinnistada ja tekstist arusaamist kontrollida.
Iga peatüki juurde kuulub ülesannete kogu, millest õpetaja saab määrata nii individuaalselt kui ka kogu klassile ülesandeid koduseks tööks, tunnitööks või ka hindeliseks lahendamiseks. Ülesanded arendavad nii loovust kui ka kriitilist mõtlemist. Kõikide ülesannete vastuseid saab õpetaja kontrollida ja hinnata. Faktipõhiste ülesannete puhul on õpetajale ette antud õiged vastused.
E-õpikut saavad oma materjaliga täiendada nii õpetajad kui ka õpilased. Õpetaja saab enda lisatu teha kättesaadavaks ka õpilastele.
Väljaandja kinnitab: õpik vastab põhikooli riiklikule õppekavale ja haridus- ja teadusministri poolt õppekirjandusele kehtestatud nõuetele.
1. Vetikate ja eri taimerühmade tunnused
Järg |
Peatükk |
---|---|
1.1. |
Taimede tunnused
Tasuta tutvumiseks! |
1.2. | Vetikad |
1.3. | Sammaltaimed |
1.4. | Sõnajalad, osjad ja kollad |
1.5. | Paljasseemnetaimed |
1.6. | Katteseemnetaimed ehk õistaimed |
1.7. | Mõtle ja tegutse |
1.8. | Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks |
2. Taime- ja loomarakkude tunnused. Õistaimede organid ja koed
Järg |
Peatükk |
---|---|
2.1. | Taime- ja loomarakkude ehitus ja talitlus |
2.2. | Õistaimede organid ja koed |
2.3. | Juur |
2.4. | Vars |
2.5. | Tõusev ja laskuv vool taimes |
2.6. | Mõtle ja tegutse |
2.7. | Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks |
3. Õistaimede organid ja koed. Eri taimerühmade paljunemine
Järg |
Peatükk |
---|---|
3.1. | Leht ja fotosüntees |
3.2. | Õis ja vili |
3.3. | Seeme. Vegetatiivne paljunemine |
3.4. | Eri taimerühmade paljunemine |
3.5. | Mõtle ja tegutse |
3.6. | Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks |
4. Seente ja samblike elutegevus ja tähtsus looduses
Järg |
Peatükk |
---|---|
4.1. | Seened |
4.2. | Hulkraksed seened |
4.3. | Seente eluviis |
4.4. | Samblikud |
4.5. | Mõtle ja tegutse |
4.6. | Lisa |
4.7. | Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks |
5. Käsnade, ainuõõssete, okasnahksete, usside ja limuste ehitus ja tähtsus looduses
Järg |
Peatükk |
---|---|
5.1. | Selgrootute tunnused. Käsnad |
5.2. | Ainuõõssed ja okasnahksed |
5.3. | Ussid |
5.4. | Limused |
5.5. | Mõtle ja tegutse |
5.6. | Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks |
6. Lülijalgsete ehitus, mitmekesisus ja tähtsus looduses
Järg |
Peatükk |
---|---|
6.1. | Vähid |
6.2. | Ämblikulaadsed ja putukad |
6.3. | Putukate mitmekesisus |
6.4. | Mõtle ja tegutse |
6.5. | Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks |
7. Selgrootute loomade aine- ja energiavahetus ning paljunemine
Järg |
Peatükk |
---|---|
7.1. | Kuidas selgrootud toituvad? |
7.2. | Kuidas selgrootud hingavad? |
7.3. | Kuidas selgrootud paljunevad? |
7.4. | Parasiitusside areng |
7.5. | Mõtle ja tegutse |
7.6. | Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks |
8. Viiruste, bakterite ja algloomade elutegevus ja tähtsus looduses
Järg |
Peatükk |
---|---|
8.1. | Viirused |
8.2. | Bakterid |
8.3. | Bakterite osa looduses ja inimese elus |
8.4. | Algloomad |
8.5. | Mõtle ja tegutse |
8.6. | Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks |
9. Eluslooduse tasemed. Ökoloogia ja elurikkus
10. Lisad
Järg |
Peatükk |
---|---|
10.1. | Mõistete seletused |
10.2. | Impressum |
11. Lisad
Järg |
Peatükk |
---|---|
11.1. | Mõisted |