Autorid
Kristiina Uriko, Vootele Hansen, Margit PärnÜlesannetekogu autorid
Viktoria Marmor, Hanna-Liis Kaarlõp-Nani, Liisi Rannast-Kask, Margit PärnVäljaandja
-
Õppekomplektis on 34 peatükki ning 171 ülesannet, millest 53 on õpikus ja 118 ülesannetekogus.
-
Autorid
Kristiina Uriko, Vootele Hansen, Margit Pärn -
Ülesannetekogu autorid
Viktoria Marmor, Hanna-Liis Kaarlõp-Nani, Liisi Rannast-Kask, Margit Pärn -
Aine
Ühiskonnaõpetus, inimese- ja ühiskonnaõpetus, inimeseõpetus -
Klass
6. klass -
Teose keel
Eesti keel -
Väljaandja
Avita -
Õppekava
Riiklik õppekava 2011, Riiklik õppekava 2023 -
Kuulub paketti
II kooliastme „Inimese ja ühiskonna“ 3. õppekomplekt ühendab paberõpiku ja -töövihiku materjali. Kõige paremini sobib õppekomplekt inimese- ja ühiskonnaõpetuse ühendatud tundidesse, kuid soovi korral saab aineid ka eraldi õpetada. Soovitame 6. klassile.
Sotsiaalvaldkonna õppeainete, s.o inimese- ja ühiskonnaõpetuse eesmärk on käsitleda inimest ja ühiskonda terviklikult. Olulisel kohal on ka lõimumine teiste õppeainetega. Õppekomplekti neljas teemaplokis käsitletakse omavahelist suhtlemist, demokraatliku ühiskonna väärtusi, riigi toimimise põhimõtteid ning tervishoidu ja esmaabi.
Põhiteksti täiendavad selgitavad ja huviäratavad lisatekstid. Materjali omandamist hõlbustavad interaktiivsed ülesanded, rohked illustratsioonid, skeemid ja viited teemakohastele veebilehekülgedele. Samuti saavad nii õpilased kui ka õpetaja enda jaoks olulist teksti esile tõsta ning lisada õpikusse oma materjali. Õpetaja saab enda lisatud materjali muuta kättesaadavaks ka õpilastele. Iga peatüki juurde kuuluvast ülesannete kogust saab õpetaja määrata ülesandeid nii individuaalseks lahendamiseks kui ka tervele klassile kodu- või tunnitööks.
Väljaandja kinnitab: õppekomplekt vastab põhikooli riiklikule õppekavale ja haridus- ja teadusministri poolt õppekirjandusele kehtestatud nõuetele.
1. Üheskoos
Järg |
Peatükk |
---|---|
1.1. |
Milleks suhelda?
Tasuta tutvumiseks! |
1.2. | Mis suhtlemist mõjutab? |
1.3. | Sõnaline ja mittesõnaline suhtlemine |
1.4. | Oskus suhelda |
1.5. | Suhtlemisstiilid |
1.6. | Rollid |
1.7. | Sõprus |
1.8. | Kokkuvõte |
2. Meie ühiskonna väärtused
Järg |
Peatükk |
---|---|
2.1. | Inimõigused |
2.2. | Lapse õigused ja kohustused |
2.3. | Demokraatia |
2.4. | Vabadus |
2.5. | Võrdsus |
2.6. | Ühtekuuluvus ja hoolivus |
2.7. | Kokkuvõte |
3. Valmistun saama täieõiguslikuks kodanikuks
Järg |
Peatükk |
---|---|
3.1. | Eesti Vabariik |
3.2. | Kodanikud ja kodanikuühendused |
3.3. | Noorteühingud ja õpilasesindus |
3.4. | Valimised |
3.5. | Võimude lahusus |
3.6. | Parlament |
3.7. | President |
3.8. | Riiklik ja kohalik valitsemine |
3.9. | Kuidas sünnib seadus? |
3.10. | Euroopa Liidu kodanik |
3.11. | Kokkuvõte |
4. Haigused ja õnnetused
Järg |
Peatükk |
---|---|
4.1. | Tervis ja haigused |
4.2. | Kuidas toimida õnnetusjuhtumi korral? |
4.3. | Esmaabi, I |
4.4. | Esmaabi, II |
4.5. | Kokkuvõte |
5. Impressum
Järg |
Peatükk |
---|---|
5.1. | Impressum |
6. Lisad
Järg |
Peatükk |
---|---|
6.1. | Mõisted |
6.2. | Sõnaseletused |