Soovitatavad vahendid:
- marjad uurimiseks (värvus, suurus, maitse);
- pildid õpitud marjadest ja puuviljadest.
1. Puu ja põõsas
- Vaata pilte. (Ül 1)
- Mis taimed on pildil? Loe.
- Mis osad on puul? (... põõsal?)
- Mis on puul ja põõsal sarnane?
- Mis on puul ja põõsal erinev?
- Võrdle puu ja põõsa kõrgust.
PUU | PÕÕSAS |
|
|
✰
- Võrdle põõsaste kõrgust. Vali õiged sõnad. (Ül 2)
- KÕRGE PÕÕSAS
- MADAL PÕÕSAS
- KÕRGE PÕÕSAS
- MADAL PÕÕSAS
✰
- Loe laused. Vasta küsimustele.
- Mis on puu?
- Mis on põõsas?
- Nimeta kaks taime.
- PUU ON TAIM.
- PÕÕSAS ON TAIM.
2. Marjapõõsad
- Mis on pildil? Mitu põõsast on?
- Mis kasvavad põõsa okste küljes?
- Mitu lehte on oksa küljes?
- Mitu marja on oksa küljes?
LEHT LEHED | MARI MARJAD |
✰
- Loe lause. Vasta küsimusele.
- Mis on pildil?
- Mis on põõsa okste küljes?
- Mis põõsas on pildil?
- PILDIL ON PÕÕSAS.
- OKSTE KÜLJES ON MARJAD.
- SEE ON MARJA-PÕÕSAS.
3. Erinevad marjad
- Vaata pilte.
- Mis marjad on pildil?
- Mille järgi tunned marjad ära?
- Mis põõsa küljes marjad kasvavad?
- Loe õiged sõnad.
- Kuula lauset. Korda.
Uuri erinevaid marju.
✰
- Vaata pilti.
- Mari korjas marju. Mis marju ta korjas?
- Miski torkas Mari sõrme. Mida Mari sai teada? Loe.
OKSA KÜLJES ON OGAD. |
4. Marjad tekivad õitest
- Vaata pilti. Loe.
Näita pildil õiget kohta (nt ÕIED).- Mis värvi on toored marjad?
- Mis värvi on küpsed marjad?
✰
- Kuidas tekivad marjad? Lohista pildid õigesse järjekorda. (Ül 3)
✰
- Loe. Mis aastaajal see on?
Vali lünka õige sõna. (Ül 4)
SUVEL | TALVEL | KEVADEL | SÜGISEL |
- PÕÕSAS ÕITSEB
- MARJAD ON TOORED
- MARJAD ON KÜPSED
5. Mida inimene teeb marjadega?
- Vaata filmi.
ÕPETAJALE
- Tehke vaatlemisel pause. Esitage küsimusi vaadeldu kohta.
- Toetage nähtu meelespidamist. Laske vaatluse pauside ajal asetada tahvli äärele pilte marjadest (pildid ühekaupa vastavalt vaatlusele). Hiljem saab piltide abil teha kokkuvõtte.
JUSSI PERE KORJAB MARJU
✰
- Vasta küsimustele.
- Mis marju korjas Jussi pere? Vali pildid. (Ül 5)
- Mida Jussi ema tegi marjadega?
- Mida saab teha marjadest?
Vaata pilte. Mis on pildil?
6. Kokkuvõte
Kuidas õppisid tundma marju?
- Vali sobivad pildid. (Ül 6)
- Nimeta tegevused.
Mängi.
MÄNG PILTIDEGA
Vahendid: pildid õpitud marjade ja puuviljadega. Pildid on klassiruumis paigutatud erinevatesse kohtadesse.
Mäng rühmitamise põhimõttel:
- Korja aias marju. Leia õiged pildid.
- Korja puuvilju. Leia õiged pildid.
Pärast piltide leidmist näidatakse pilte kaaslastele ja nimetatakse pildil kujutatu. Sobib harjutada ka lausete moodustamist: Mina leidsin ... / Mina võtsin ... /Mina korjasin ...