Tekijät
Are Kont, Kersti Jankovski, Helle Kont, Birgit Vahing, Helen HiiemaaTehtäväkokoelman tekijät
Kersti Jankovski, Helle Kont, Birgit Vahing, Helen HiiemaaKustantamo
-
Oppimateriaali sisältää 41 lukua ja 654 tehtävää, joista 416 sijaitsee kirjan luvuissa ja 238 opettajan tehtäväkokoelmassa.
-
Tekijät
Are Kont, Kersti Jankovski, Helle Kont, Birgit Vahing, Helen Hiiemaa -
Tehtäväkokoelman tekijät
Kersti Jankovski, Helle Kont, Birgit Vahing, Helen Hiiemaa -
Aine
Maantieto -
Luokka
8. luokka -
Teoksen kieli
Viro -
Kustantamo
Avita -
Opetussuunnitelma
Valtakunnallinen opetussuunnitelma 2011 -
Kuuluu paketteihin
Kaheksanda klassi geograafiaõpikus tutvustatakse järgmisi loodusgeograafia teemasid: kliima, veestik ja loodusvööndid. Kliima osas selgitatakse, mis on ilm ja kliima, kuidas neid kaartidel kujutatakse ning õpetatakse lugema kliimadiagramme. Kirjeldatakse päikesekiirguse jaotumist ja üldist õhuringlust maakeral. Ülevaade antakse maakera kliimavöötmetest ja nende eripäradest.
Veestiku osas õpitakse tundma veeressursse maakeral ja veeringet. Maailmamere peatükkides selgitatakse, millistest ookeanidest ja meredest see koosneb, kuidas vesi maailmameres liigub ning mis põhjustab tõusu ja mõõna. Uuritakse jõgesid ja järvi ning vee kasutamist ja kaitset maakeral.
Loodusvööndite osa keskendub nende paiknemise seaduspärasustele, sellele, milline on sealne kliima, asend, loomastik, taimestik, ning kuidas inimene tegutseb selles loodusvööndis. Tähelepanu on pööratud ka kliima erinevustele mäestikes ning kõrgusvööndilisusele.
Teksti illustreerivad rohked pildid, kaardid ja joonised. Küsimused ja ülesanded aitavad materjali kinnistada ja kontrollida tekstist arusaamist. Iga põhiteema lõpus on kordamistund, mis sisaldab kordamisküsimusi ja -ülesandeid.
Iga peatüki juures on ka ülesannete kogu, millest õpetaja saab määrata ülesandeid kodu- või tunnitööks, aga ka hindeliseks lahendamiseks. Ülesandeid on nii loovuse, kriitilise mõtlemise kui ka iseseisva töö arendamiseks. Kõikide ülesannete vastuseid on õpetajal võimalik kontrollida ja hinnata. E-õpikusse saab ka ise oma materjali lisada. Endale vajaliku materjaliga saavad õpikut täiendada nii õpetajad kui ka õpilased. Õpetaja saab oma lisatud materjali teha nähtavaks ka õpilaste õpikus.
1. Kliima
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
1.1. | Ilm ja kliima |
1.2. | Kliimadiagrammid ja kliimakaardid |
1.3. | Päikesekiirguse jaotumine Maal |
1.4. |
Õhu liikumise ja õhurõhu seos
Tutustu ilmaiseksi! |
1.5. | Üldine õhuringlus |
1.6. | Ookeanide, merede ja pinnamoe mõju kliimale |
1.7. | Kliimavöötmed |
1.8. | Kliimamuutused. Lisatund |
1.9. | Kordamine. Kliima |
2. Veestik
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
2.1. | Veeressursid Maal |
2.2. | Maailmameri koosneb ookeanidest ja meredest |
2.3. | Vesi maailmameres |
2.4. | Tõus ja mõõn |
2.5. | Jõed |
2.6. | Jõgede toitumine ja üleujutused |
2.7. | Järved |
2.8. | Karst. Lisatund |
2.9. | Vee kasutamine ja kaitse |
2.10. | Kordamine. Veestik |
3. Loodusvööndid
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
3.1. | Looduskomponentide vastastikused seosed |
3.2. | Loodusvööndite paiknemise seaduspärasused |
3.3. | Ekvatoriaalne vihmamets |
3.4. | Savann |
3.5. | Kõrb |
3.6. | Vahemereline põõsastik ja mets |
3.7. | Parasvöötme rohtla |
3.8. | Parasvöötme sega- ja lehtmets |
3.9. | Parasvöötme okasmets |
3.10. | Tundra |
3.11. | Jäävöönd |
3.12. | Kõrgusvööndilisus |
3.13. | Inimtegevus erinevates loodusvööndites ja mäestikes |
3.14. | Inimtegevusega kaasnevad keskkonnaprobleemid |
3.15. | Maailmamere elustik. Lisatund |
3.16. | Kordamine. Loodusvööndid |
4. Lisad
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
4.1. | Kliimadiagrammi lugemiseks |
4.2. | Üleilmsed keskkonnapäevad |
4.3. | Maailma riigid |
4.4. | Maailma looduskaart |
4.5. | Diagrammi koostamine |
5. Lisad
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
5.1. | Mõisted |