Tekijät
Külli Relve, Anne Kirk, Arvo Tuvikene, Piret Pappel, Eve Mägi, Aime Randveer, Ülle KollistTehtäväkokoelman tekijät
Külli Relve, Edith Maasik, Helle Järvalt, Aiki Jõgeva, Merike Kilk, Heidi KukkKustantamo
-
Oppimateriaali sisältää 47 lukua ja 520 tehtävää, joista 231 sijaitsee kirjan luvuissa ja 289 opettajan tehtäväkokoelmassa.
-
Tekijät
Külli Relve, Anne Kirk, Arvo Tuvikene, Piret Pappel, Eve Mägi, Aime Randveer, Ülle Kollist -
Tehtäväkokoelman tekijät
Külli Relve, Edith Maasik, Helle Järvalt, Aiki Jõgeva, Merike Kilk, Heidi Kukk -
Aine
Biologia -
Luokka
7. luokka -
Teoksen kieli
Viro -
Kustantamo
Avita -
Opetussuunnitelma
Valtakunnallinen opetussuunnitelma 2023 -
Kuuluu paketteihin
Õppekomplekt ühendab endas Avita õpiku ja töövihiku. Õppekomplekt on jagatud teemaplokkideks, mis omakorda koosnevad peatükkidest. Täiendatud ja parandatud materjal on esitatud eakohaselt ja huviäratavalt. Iga peatükk algab suunavate küsimuste ja oluliste mõistetega. Aine lihtsamaks omandamiseks on õppekomplektis senisest rohkem fotosid ja illustratsioone, videoid ning viiteid teemaga seostuvatele veebilehekülgedele. Põhitekstist eristuvad huvitavate faktidega lisatekstid. Käsitletavate teemade paremaks omandamiseks on õpikus loodusteadusliku meetodi rakendamist ja IKT kasutamist nõudvaid ülesandeid ning praktilisi töid.
7. klassi jooksul käsitletakse selgroogseid loomi, nende tunnuseid ja eluprotsesse. Tutvutakse kõigi selgroogsete rühmadega ning selgroogsete ainevahetuse, paljunemise ja arenguga.
Õppekomplekt on õppeteksti kõrval peale illustreeriva materjali veel küsimused ja ülesanded, mis aitavad õpilasel loetut kinnistada ja tekstist arusaamist kontrollida.
Iga peatüki juurde kuulub ülesannete kogu, millest õpetaja saab määrata nii individuaalselt kui ka kogu klassile ülesandeid koduseks tööks, tunnitööks või ka hindeliseks lahendamiseks. Ülesanded arendavad nii loovust kui ka kriitilist mõtlemist. Kõikide ülesannete vastuseid saab õpetaja kontrollida ja hinnata. Faktipõhiste ülesannete puhul on õpetajale ette antud õiged vastused.
Õppekomplekt saavad oma materjaliga täiendada nii õpetajad kui ka õpilased. Õpetaja saab enda lisatu teha kättesaadavaks ka õpilastele.
Väljaandja kinnitab: õpik vastab põhikooli riiklikule õppekavale ja haridus- ja teadusministri poolt õppekirjandusele kehtestatud nõuetele.
1. Bioloogia uurimisvaldkond
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
1.1. |
Mis on teadus?
Tutustu ilmaiseksi! |
1.2. | Bioloogia kui teadus |
1.3. | Mis on elu ja kuidas see avaldub eri organismirühmadel? |
1.4. | Miks ja kuidas jaotatakse organisme? |
1.5. | Mõtle ja tegutse |
1.6. | Kordamisülesanded ja kontrolltöö |
1.7. | Õpitulemused |
2. Selgroogsete tunnused ja evolutsioon
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
2.1. | Selgroogsed ja selgrootud loomad |
2.2. | Meeled on aknaks maailma |
2.3. | Kalad on kohastunud eluks vees |
2.4. | Mille järgi tunned kahepaikset? |
2.5. | Kas kõik roomajad roomavad? |
2.6. | Mõtle ja tegutse |
2.7. | Kordamisülesanded ja kontrolltöö |
2.8. | Linnud on kohastunud lendama |
2.9. | Miks on imetajad karvased? |
2.10. | Selgroogsete põlvnemine |
2.11. | Selgroogsed on osa loodusest |
2.12. | Kuidas inimene sõltub loomadest? |
2.13. | Selgroogsete ohustatus ja kaitse |
2.14. | Näiteid kaitsealustest liikidest |
2.15. | Mõtle ja tegutse |
2.16. | Kordamisülesanded ja kontrolltöö |
2.17. | Õpitulemused |
3. Selgroogsete aine- ja energiavahetus
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
3.1. | Mis on aine- ja energiavahetus? |
3.2. | Mida keegi sööb? |
3.3. | Kuidas loomad hingavad? |
3.4. | Miks peab veri ringlema? |
3.5. | Miks on hea, kui keha on soe? |
3.6. | Kuidas rasked ajad üle elatakse? |
3.7. | Mõtle ja tegutse |
3.8. | Kordamisülesanded ja kontrolltöö |
3.9. | Õpitulemused |
4. Selgroogsete paljunemine ja areng
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
4.1. | Kuidas selgroogsed paljunevad? |
4.2. | Mis saab viljastatud munarakust? |
4.3. | Otsene ja moondega areng |
4.4. | Kes hoolitsevad järglaste eest? |
4.5. | Mõtle ja tegutse |
4.6. | Kordamisülesanded ja kontrolltöö |
4.7. | Õpitulemused |
5. Lisad
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
5.1. | Selgroogsete loomade tunnused |
5.2. | Mikroskoobi osad ja preparaadi valmistamine |
5.3. | Loodusteaduslik uurimismeetod |
5.4. | Kokkuvõttev kontrolltöö |
5.5. | Impressum |
6. Lisad
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
6.1. | Mõisted |
6.2. | Sõnaseletused |