Oppimateriaali (Bioloogia 8. kl)

Bioloogia 8. klassile

Tekijät
Külli Relve, Mare Toom, Leho Tedersoo, Urmas Kokassaar, Mati Martin, Alo Vanatoa, Üllar ja Ivi Rammul, Mari Ivask, Maie Toom, Külli Kalamees-Pani, Ülle Kollist
Tehtäväkokoelman tekijät
Helle Järvalt, Aiki Jõgeva, Merike Kilk, Edith Maasik, Evi Piirsalu, Anu Parts, Ene Lehtmets, Ana Valdmann, Mari Uudelt, Anne Kivinukk
Kustantamo
Avita

1. Vetikate ja eri taimerühmade tunnused

Kirjanmerkki
Luku
1.1. Taimede tunnused
Tutustu ilmaiseksi!
1.2. Vetikad
1.3. Sammaltaimed
1.4. Sõnajalad, osjad ja kollad
1.5. Paljasseemne­taimed
1.6. Katteseemne­taimed ehk õistaimed
1.7. Mõtle ja tegutse
1.8. Kordamis­ülesanded õpilasele ja kontrolltööks

2. Taime- ja loomarakkude tunnused. Õistaimede organid ja koed

Kirjanmerkki
Luku
2.1. Taime- ja loomarakkude ehitus ja talitlus
2.2. Õistaimede organid ja koed
2.3. Juur
2.4. Vars
2.5. Tõusev ja laskuv vool taimes
2.6. Mõtle ja tegutse
2.7. Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks

3. Õistaimede organid ja koed. Eri taimerühmade paljunemine

Kirjanmerkki
Luku
3.1. Leht ja fotosüntees
3.2. Õis ja vili
3.3. Seeme. Vegetatiivne paljunemine
3.4. Eri taimerühmade paljunemine
3.5. Mõtle ja tegutse
3.6. Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks

4. Seente ja samblike elutegevus ja tähtsus looduses

Kirjanmerkki
Luku
4.1. Seened
4.2. Hulkraksed seened
4.3. Seente eluviis
4.4. Samblikud
4.5. Mõtle ja tegutse
4.6. Lisa
4.7. Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks

5. Käsnade, ainuõõssete, okasnahksete, usside ja limuste ehitus ja tähtsus looduses

Kirjanmerkki
Luku
5.1. Selgrootute tunnused. Käsnad
5.2. Ainuõõssed ja okas­nahksed
5.3. Ussid
5.4. Limused
5.5. Mõtle ja tegutse
5.6. Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks

6. Lülijalgsete ehitus, mitmekesisus ja tähtsus looduses

Kirjanmerkki
Luku
6.1. Vähid
6.2. Ämbliku­laadsed ja putukad
6.3. Putukate mitmekesisus
6.4. Mõtle ja tegutse
6.5. Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks

7. Selgrootute loomade aine- ja energiavahetus ning paljunemine

Kirjanmerkki
Luku
7.1. Kuidas selgrootud toituvad?
7.2. Kuidas selgrootud hingavad?
7.3. Kuidas selgrootud paljunevad?
7.4. Parasiitusside areng
7.5. Mõtle ja tegutse
7.6. Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks

8. Viiruste, bakterite ja algloomade elutegevus ja tähtsus looduses

Kirjanmerkki
Luku
8.1. Viirused
8.2. Bakterid
8.3. Bakterite osa looduses ja inimese elus
8.4. Algloomad
8.5. Mõtle ja tegutse
8.6. Kordamis­ülesanded õpilasele ja kontrolltööks

9. Eluslooduse tasemed. Ökoloogia ja elurikkus

Kirjanmerkki
Luku
9.1. Liik, kooslus, populatsioon, ökosüsteem, biosfäär
9.2. Ökoloogilised tegurid
9.3. Toiduahelad. Ökoloogiline püramiid
9.4. Miks on elurikkus tähtis?
9.5. Mis ohustab elurikkust ja kuidas seda kaitsta?
9.6. Mõtle ja tegutse
9.7. Valik Eesti selgrootuid
9.8. Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks

10. Lisad

Kirjanmerkki
Luku
10.1. Mõistete seletused
10.2. Impressum

11. Lisad

Kirjanmerkki
Luku
11.1. Mõisted
Odota