Tekijät
Jean-Bernard Hermetz, Jèrôme Payen, Hervè RiouTehtäväkokoelman tekijät
Jean-Bernard Hermetz, Jèrôme Payen, Hervè Riou, Kadri EritKustantamo
-
Oppimateriaali sisältää 40 lukua ja 90 tehtävää, joista 48 sijaitsee kirjan luvuissa ja 42 opettajan tehtäväkokoelmassa.
-
Tekijät
Jean-Bernard Hermetz, Jèrôme Payen, Hervè Riou -
Tehtäväkokoelman tekijät
Jean-Bernard Hermetz, Jèrôme Payen, Hervè Riou, Kadri Erit -
Aine
Teknologia -
Luokka
9. luokka -
Teoksen kieli
Viro -
Kustantamo
Avita -
Opetussuunnitelma
Valtakunnallinen opetussuunnitelma 2011 -
Kuuluu paketteihin
E-õpiku põhjaks on 2015. aastal ilmunud paberõpik. Täiendatud ja parandatud materjal on esitatud eakohaselt ja huviäratavalt. Iga peatükk algab uute oluliste mõistetega ja lõppeb projektiosaga. Aine lihtsamaks omandamiseks on e-õpikus senisest rohkem fotosid, illustratsioone ja videoid ning põhitekstist eristuvad huvitavate faktidega lisatekstid.
9. klassi tehnoloogiaõpik koosneb kuuest peatükist, kus muu hulgas korratakse õpitut ning rakendatakse teadmisi ka projektõppes. Õpiku ülesehitus vastab toote valmistamise etappidele. Kõigepealt õpetatakse, kuidas hinnata toote vajalikkust ning eeliseid teiste samalaadsete ees, kuidas toodet kirjeldada ning valida selle valmistamiseks sobivad materjalid. Õpitakse tundma valmistamismeetodeid, mille seast valitakse oma toote jaoks sobivaim. Lõpuks valmib õpilastel rühmatööna toode, mida nad tutvustavad kaasõpilastele. Kursuse tähelepanu keskmes on keskkonnahoid ja jätkusuutlik areng.
E-õpikus on õppeteksti kõrval peale illustreeriva materjali veel küsimused ja ülesanded, mis aitavad õpilasel loetut kinnistada, tekstist arusaamist kontrollida ning pakuvad ka tunnis arutlusteemasid.
Iga peatüki juurde kuulub ülesannete kogu, millest õpetaja saab määrata nii individuaalselt kui ka kogu klassile ülesandeid koduseks tööks, tunnitööks või ka hindeliseks lahendamiseks. Ülesanded arendavad nii loovust kui ka tehnoloogilist mõtlemist. Kõikide ülesannete vastuseid saab õpetaja kontrollida ja hinnata. Faktipõhiste ülesannete puhul on õpetajale ette antud õiged vastused.
E-õpikut saavad oma materjaliga täiendada nii õpetajad kui ka õpilased. Õpetaja saab enda lisatu teha kättesaadavaks ka õpilastele.
1. Toode oma keskkonnas
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
1.1. | Click & Grow lugu |
1.2. | Toote kavandamine |
1.3. | Toote olemus |
1.4. | Nõuete täitmine |
1.5. |
Lahenduse valimine
Tutustu ilmaiseksi! |
1.6. | Majanduslikud piirangud |
1.7. | Toote kirjeldus ja tööplaan |
1.8. | Joonised |
1.9. | Kokkuvõte |
2. Materjalid
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
2.1. | Materjali valik |
2.2. | Materjalile kuju andmine |
2.3. | Materjali omadused |
2.4. | Tooraine päritolu ja saadavus |
2.5. | Kokkuvõte |
3. Energia
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
3.1. | Energiaallikad |
3.2. | Energiaallika iseloomustamine |
3.3. | Mõju keskkonnale |
3.4. | Säästev ehk jätkusuutlik energeetika |
3.5. | Kokkuvõte |
4. Tootearendus
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
4.1. | Toote elutsükkel |
4.2. | Jätkusuutlik areng |
4.3. | Tehnoloogiaseire |
4.4. | Kokkuvõte |
5. Valmistamisprotsess
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
5.1. | Eeltöö |
5.2. | Kavandamine |
5.3. | Toote prototüübi valmistamine |
5.4. | Toote kontroll |
5.5. | Kokkuvõte |
6. Sidevahendid
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
6.1. | Sidevahendid |
6.2. | Töökorraldus |
6.3. | Multimeediadokumendid |
6.4. | Dokumendi vorming |
6.5. | Kokkuvõte |
7. Lisad
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
7.1. | Dokumendi vormingud |
7.2. | Mõõtühikud |
7.3. | Elektriskeemide detailid |
7.4. | Disaini areng |
7.5. | Mõisted |
7.6. | Sõnaseletused |
7.7. | Impressum |