Tekijät
Antero Tenhunen, Elmar Hain, Juha Venäläinen, Marja Tihtarinen-Ulmanen, Mervi Holopainen, Panu Sotkas, Päivi Happonen, Kai HaldreTehtäväkokoelman tekijät
Tuul Sepp, Elen Kontkar, Marju Männiste, Helle Järvalt, Kadri Mettis, Siret PungKustantamo
-
Oppimateriaali sisältää 37 lukua ja 500 tehtävää, joista 228 sijaitsee kirjan luvuissa ja 272 opettajan tehtäväkokoelmassa.
-
Tekijät
Antero Tenhunen, Elmar Hain, Juha Venäläinen, Marja Tihtarinen-Ulmanen, Mervi Holopainen, Panu Sotkas, Päivi Happonen, Kai Haldre -
Tehtäväkokoelman tekijät
Tuul Sepp, Elen Kontkar, Marju Männiste, Helle Järvalt, Kadri Mettis, Siret Pung -
Aine
Biologia -
Luokka
Lukio -
Kurssi
Gümnaasiumi bioloogia I kursus -
Teoksen kieli
Viro -
Kustantamo
Avita -
Opetussuunnitelma
Valtakunnallinen opetussuunnitelma 2023 -
Kuuluu paketteihin
„Bioloogia gümnaasiumile” I osa on tavaklasside õpilastele mõeldud kursuse esimene õpik ja vastab uuele 2023. aastal vastu võetud riiklikule õppekavale. Loogilise ja süsteemse ülesehitusega õpikus on rohkesti skeeme, jooniseid, videoid ja ülesandeid ning seda on võimalik kiiresti sirvida nii lauaarvutis kui ka nutitelefonis.
Kursuse esimene õpik käsitleb eluslooduse olemust ja selle uurimist ning elusolendite ehitust nii keemilisest kui ka bioloogilisest küljest. Õpiku esimene osa kirjeldab bioloogiat kui teadust ja seletab lahti teadusliku meetodi põhimõtted. Teine osa tutvustab olulisemaid biomolekule ja nende peamisi ülesandeid organismis. Kolmas osa tegeleb eukarüootsete rakkudega, käsitledes esmalt rakuteooria põhiseisukohti ning seejärel looma-, taime- ja seeneraku ehitust. Neljas osa käsitleb organismide arengut, selgitatakse raku mitoosi- ja meioosifaasides toimuvaid muutusi, kirjeldatakse inimese viljastumist ja arengut.
Peale põhiteksti on õpikus palju huvitavat lisalugemist. Iga peatüki juurde kuulub ülesannete kogu, millest õpetaja saab määrata ülesandeid kodu- või tunnitööks, aga ka hindeliseks lahendamiseks. Need arendavad loovust, kriitilist mõtlemist, iseseisva töö oskust. Ülesannete vastuseid on õpetajal võimalik kontrollida ja hinnata. Käsitletavate teemade paremaks omandamiseks on õpikus loodusteadusliku meetodi rakendamist ja IKT kasutamist nõudvaid ülesandeid ning praktilisi töid.
E-õpikusse saavad oma materjali lisada nii õpetajad kui ka õpilased. Õpetaja saab enda lisatu teha nähtavaks ka õpilaste õpikus.
Väljaandja kinnitab: õpik vastab gümnaasiumi riiklikule õppekavale ja haridus- ja teadusministri poolt õppekirjandusele kehtestatud nõuetele.
1. Bioloogia on elu uuriv teadus
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
1.1. |
Elu tunnused
Tutustu ilmaiseksi! |
1.2. | Eluslooduse organiseerituse tasemed |
1.3. | Kuidas uuritakse loodust? |
1.4. | Kordamisülesanded ja kontrolltöö |
2. Organismide koostis
3. Eukarüootsed rakud
4. Organismide areng
5. Praktilised tööd
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
5.1. | Teaduslik uurimismeetod |
5.2. | Vesinikperoksiidi kontsentratsiooni mõju katalaasi reaktsioonikiirusele |
5.3. | Taime- ja loomarakud ning koed |
5.4. | Inimese loote areng |
6. Lisad
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
6.1. | Suurusjärgud paika |
6.2. | Katse planeerimine, andmete kogumine ja analüüs |
6.3. | Rasestumisvastaste vahendite võrdlus |
6.4. | Impressum |
7. Lisad
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
7.1. | Mõisted |
7.2. | Sõnaseletused |