Tekijät
Mare Toom, Leho Tedersoo, Külli Relve, Mati Martin, Mari Ivask, Ülle KollistTehtäväkokoelman tekijät
Külli Relve, Helle Järvalt, Aiki Jõgeva, Merike Kilk, Luule Linamäe, Edith MaasikKustantamo
-
Oppimateriaali sisältää 34 lukua ja 403 tehtävää, joista 198 sijaitsee kirjan luvuissa ja 205 opettajan tehtäväkokoelmassa.
-
Tekijät
Mare Toom, Leho Tedersoo, Külli Relve, Mati Martin, Mari Ivask, Ülle Kollist -
Tehtäväkokoelman tekijät
Külli Relve, Helle Järvalt, Aiki Jõgeva, Merike Kilk, Luule Linamäe, Edith Maasik -
Aine
Biologia -
Luokka
8. luokka -
Teoksen kieli
Viro -
Kustantamo
Avita -
Opetussuunnitelma
Valtakunnallinen opetussuunnitelma 2023 -
Kuuluu paketteihin
Õpik vastab kehtivale riiklikule õppekavale ja selle maht on 70 ainetundi.
E-õpik ühendab endas 2012. aastal kahes osas ilmunud õpiku ja töövihiku. E-õpik on jagatud teemaplokkideks, mis omakorda koosnevad peatükkidest. Täiendatud ja parandatud materjal on esitatud eakohaselt ja huviäratavalt. Iga peatükk algab suunavate küsimuste ja oluliste mõistetega. Aine lihtsamaks omandamiseks on e-õpikus senisest rohkem fotosid ja illustratsioone, videoid ning viiteid teemaga seostuvatele veebilehekülgedele. Põhitekstist eristuvad huvitavate faktidega lisatekstid. Käsitletavate teemade paremaks omandamiseks on õpikus loodusteadusliku meetodi rakendamist ja IKT kasutamist nõudvaid ülesandeid ning praktilisi töid.
8. klassi jooksul käsitletakse taimede, seente, selgrootute loomade ja mikroorganismide tunnuseid ning eluprotsesse, samuti on õpikus ökoloogia- ning keskkonnakaitsepeatükke. Iga organismirühma tutvustades antakse ülevaade nende välistunnustest ja tähtsusest loodusele ning inimesele. Lisaks käsitletakse eluprotsesse võrdlevalt kõigis rühmades koos.
E-õpikus on õppeteksti kõrval peale illustreeriva materjali veel küsimused ja ülesanded, mis aitavad õpilasel loetut kinnistada ja tekstist arusaamist kontrollida.
Iga peatüki juurde kuulub ülesannete kogu, millest õpetaja saab määrata nii individuaalselt kui ka kogu klassile ülesandeid koduseks tööks, tunnitööks või ka hindeliseks lahendamiseks. Ülesanded arendavad nii loovust kui ka kriitilist mõtlemist. Kõikide ülesannete vastuseid saab õpetaja kontrollida ja hinnata. Faktipõhiste ülesannete puhul on õpetajale ette antud õiged vastused.
E-õpikut saavad oma materjaliga täiendada nii õpetajad kui ka õpilased. Õpetaja saab enda lisatu teha kättesaadavaks ka õpilastele.
Väljaandja kinnitab: õpik vastab põhikooli riiklikule õppekavale ja haridus- ja teadusministri poolt õppekirjandusele kehtestatud nõuetele.
1. Rakud ja koed. Õistaimede organid
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
1.1. |
Taime- ja loomarakk
Tutustu ilmaiseksi! |
1.2. | Õistaimede organid ja koed |
1.3. | Mõtle ja tegutse |
1.4. | Kordamisülesanded ja kontrolltöö |
1.5. | Juur |
1.6. | Vars |
1.7. | Ainete liikumine ja säilitamine taimes |
1.8. | Leht ja fotosüntees |
1.9. | Mõtle ja tegutse |
1.10. | Kordamisülesanded ja kontrolltöö |
1.11. | Õis ja vili |
1.12. | Seeme. Vegetatiivne paljunemine |
1.13. | Mõtle ja tegutse |
1.14. | Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks |
1.15. | Õpitulemused |
2. Taimerühmad
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
2.1. | Vetikad |
2.2. | Samblad |
2.3. | Sõnajalad, osjad ja kollad |
2.4. | Paljasseemnetaimed |
2.5. | Õistaimed ehk katteseemnetaimed |
2.6. | Taimede tähtsus looduses ja inimesele |
2.7. | Mõtle ja tegutse |
2.8. | Lisa |
2.9. | Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks |
2.10. | Õpitulemused |
3. Seened ja samblikud
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
3.1. | Seened |
3.2. | Hulkraksed seened |
3.3. | Seente eluviis |
3.4. | Samblikud |
3.5. | Mõtle ja tegutse |
3.6. | Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks |
3.7. | Õpitulemused |
4. Lisad
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
4.1. | Mõisted |
4.2. | Sõnaseletused |