Tekijät
Rein Kuresoo, Kersti JankovskiTehtäväkokoelman tekijät
Rein Kuresoo, Tiia Kuresoo, Kersti JankovskiKustantamo
-
Oppimateriaali sisältää 69 lukua ja 599 tehtävää, joista 286 sijaitsee kirjan luvuissa ja 313 opettajan tehtäväkokoelmassa.
-
Tekijät
Rein Kuresoo, Kersti Jankovski -
Tehtäväkokoelman tekijät
Rein Kuresoo, Tiia Kuresoo, Kersti Jankovski -
Aine
Luonnontiede -
Luokka
6. luokka -
Teoksen kieli
Viro -
Kustantamo
Avita -
Opetussuunnitelma
Valtakunnallinen opetussuunnitelma 2011 -
Kuuluu paketteihin
Õpik vastab kehtivale riiklikule õppekavale ja selle maht on 105 ainetundi.
E-õpik ühendab endas 2013.–2014. aastal kahes osas ilmunud õpiku ja töövihiku materjali, mida on täiendatud ja parandatud. Nii nagu paberõpik, on ka e‑õpik jagatud teemaplokkideks, mis omakorda koosnevad peatükkidest. Iga peatükk algab sissejuhatavate küsimustega ning lõpeb kokkuvõtte ja uute mõistete kordamisega.
Teemade valiku poolest on 6. klassi õpik loogiline jätk 2012. aastal ilmunud 5. klassi loodusõpetuse õpikule, milles käsitleti vett kui ainet, veekogusid, Läänemerd, õhku ja ilma. Käesolevas õpikus muutub teemadering maisemaks. Käsitlemist leiavad pinnamood, muld, elukeskkonnad, loodusvarad ja looduskaitse. II kooliastme õppekavas esitatud soovituslikku teemade jaotust klassiti pole täpselt järgitud, sest eesmärk oli saavutada parem ülesehitus ja teemade loogiline järgnevus. Seetõttu oleks parem 5. ja 6. klassi õpikut käsitleda ühtse komplektina.
Õpikus kirjeldatakse pinnavorme ja pinnamoe kujunemist, samuti pinnavormide kujutamist kaardil. Käsitletakse mulda, selle koostist ja teket, mullas toimivaid aineringeid ning elustikku. Seejärel vaadeldakse lähemalt peamisi Eesti elukeskkondi: aeda ja põldu, metsa, sood, niitu, asulat. Eesmärgiks on varem omandatud teadmistega seostatult tekitada üldine pilt Eesti levinuimate elukeskkondade kujunemisest, nende elutingimustest, taimedest, loomadest ja toiduvõrgustikest. Vaadeldakse ka Eesti loodusvarasid, nende kasutamist ning sellega seotud probleeme, samuti loodusvarade kaitset. Oluline rõhk on iga käsitletava teema puhul ka inimmõjul, arutletakse jätkusuutliku arengu ning loodus- ja keskkonnakaitse probleemide ja vajalikkuse üle. Tutvustatakse kodumaa tuntumaid kaitsealasid ja kaitsealuseid üksikobjekte.
E-õpikusse on lisatud senisest rohkem fotosid ja illustratsioone, et teksti oleks lihtsam mõista. Peatüki õppeteksti kõrval on peale illustreeriva materjali ka küsimused ja ülesanded, mis aitavad loetut kinnistada ja kontrollida tekstist arusaamist. Iga teemaploki lõpus on kordamistund, mis sisaldab kordamisküsimusi ja ‑ülesandeid.
Iga peatüki juurde kuulub ülesannete kogu, millest õpetaja saab määrata nii individuaalselt kui ka kogu klassile ülesandeid koduseks tööks, tunnitööks või ka hindeliseks lahendamiseks. Ülesandeid on nii loovuse, kriitilise mõtlemise kui ka iseseisva töö arendamiseks. Kõikide ülesannete vastuseid saab õpetaja kontrollida ja hinnata. Faktipõhiste ülesannete puhul on õpetajale ette antud ka õiged vastused.
E-õpikut saavad endale vajaliku materjaliga täiendada nii õpetajad kui ka õpilased. Õpetajal on võimalik teha enda lisatud materjal kättesaadavaks ka õpilastele.
1. Pinnamood ja pinnavormid
2. Muld
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
2.1. | Mulla teke ja areng |
2.2. | Mulla koostis |
2.3. | Muld elukeskkonnana |
2.4. | Mullaorganismid |
2.5. | Mullaelustik talvel |
2.6. | Vee liikumine mullas |
2.7. | Kordamine. Muld |
3. Aed ja põld
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
3.1. | Aed ja põld elukeskkonnana |
3.2. | Kuidas sündisid põllud? |
3.3. | Põllud ja mullaviljakus |
3.4. | Põllutaimed |
3.5. | Põlluloomad |
3.6. | Viljapuu- ja köögiviljaaed |
3.7. | Iluaed |
3.8. | Aialoomad |
3.9. | Umbrohud ja kahjurid |
3.10. | Kordamine. Aed ja põld |
4. Asula
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
4.1. | Asula kujutamine kaardil |
4.2. | Asustuse kujunemine |
4.3. | Linna areng |
4.4. | Elutingimused linnas |
4.5. | Taimed linnas |
4.6. | Linnaloomad |
4.7. | Park on linna kõige elusam osa |
4.8. | Kordamine. Asula |
5. Mets
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
5.1. | Elutingimused metsas |
5.2. | Eesti metsad |
5.3. | Metsarinded |
5.4. | Metsatüübid. Nõmme- ja palumets |
5.5. | Metsatüübid. Laane- ja salumets |
5.6. | Kordamine. Mets I |
5.7. | Selgrootud ja linnud metsas |
5.8. | Imetajad metsas |
5.9. | Metsade tähtsus ja kasutamine |
5.10. | Kordamine. Mets II |
6. Soo
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
6.1. | Elutingimused soos |
6.2. | Kuidas soo tekib? |
6.3. | Soo areng. Madalsoo, siirdesoo ja raba |
6.4. | Rabataimed |
6.5. | Raba loomastik |
6.6. | Soode tähtsus ja kasutamine |
6.7. | Sood ja sookaitsealad Eestis |
6.8. | Kordamine. Soo |
7. Eesti loodusvarad
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
7.1. | Taastuvad ja taastumatud loodusvarad |
7.2. | Loodusvarad energiaallikana |
7.3. | Eesti loodusvarad, nende kasutamine ja kaitse |
7.4. | Eesti maavarad |
7.5. | Kordamine. Eesti loodusvarad |
8. Loodus- ja keskkonnakaitse Eestis
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
8.1. | Inimese mõju keskkonnale |
8.2. | Loodus- ja keskkonnakaitse Eestis |
8.3. | Eesti rahvuspargid |
8.4. | Niit kui Eesti kõige liigirikkam kooslus |
8.5. | Pärandkooslused ja nende kaitse |
8.6. | Kordamine. Loodus- ja keskkonnakaitse Eestis |
9. Lisad
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
9.1. | Looduspäevik |
9.2. | Eesti looduskaart |
9.3. | Eesti halduskaart |
9.4. | Eesti kaitsealade kaart |
9.5. | Lisamaterjale uudishimulikele |
9.6. |
Kordamine
Tutustu ilmaiseksi! |
9.7. | Mõisted |
9.8. | Sõnaseletused |
9.9. | Impressum |