Luku 1.1 (Kirjandus 7. kl)

Tere, lugeja!

 

Juhtus nii, et sinu klassis otsustati suurendada õpilaste arvu. Kirjanduse tunnis hakkavad koos sinu ja su klassikaaslastega õppima kaks uut õpilast: Tüdruk ja Poiss.

Tüdruk ja Poiss soovivad tundides oma mõtteid jagada ja ootavad, et nende sõnavõtud ei jääks õhku hõljuma, vaid et püüaksite need koos õpetajaga alati kinni ning mõtleksite ja arutleksite ühiselt edasi. Tüdruk ja Poiss on nagu teiegi täiesti tavalised seitsmenda klassi õpilased – veidi lugenud, veidi mõelnud.

Oled jõudnud kolmandasse kooliastmesse. Nüüd võid kirjandust sügavamalt uurida. Selleks anna endale ja teistele aega ning võimalusi oma mõtteid sättida. „Kahekõne” on õpik, mis aitab sul otsida vastuseid suurtele küsimustele. Kuidas arutleda kirjanduse üle sisukamalt? Kes olen mina lugejana? Kuidas sündis eesti kirjandus? Kuidas kirjanikud ajalugu loovad? Missuguseid mänge mängivad kirjanikud eesti keelega?

Õpiku ülesehitus on nagu korralikul koolikirjandil: sissejuhatus, sisu ja lõppsõna. Sisu koosneb neljast peatükist – sama palju on kooliaastas veerandeid. Sisukorrast leiad viited töövihiku ülesannetele, mis aitavad õpitut paremini meelde jätta ja annavad võimaluse oma mõtteid ka kirjalikult väljendada.

Süüvi tekstidesse ja otsi konkse, lahtisi otsi, vastuolusid ja probleeme. Kui miski tundub keeruline või lausa igav, siis küsi endalt: „Miks?” Jaga oma mõtteid teistega ja küsi julgelt ka õpetaja arvamust. Avastad kindlasti, et juturaamatutest ja luuletustest kõnelemine, kirjanduse üle arutlemine võib olla põnev ja rõõmu pakkuv.

SEE ÕPIK SOOVIB SULLE PAKKUDA ÕNNESTUNUD KAHEKÕNESID TEKSTIDE JA NENDE AUTORITEGA, SAMUTI TEISTE LUGEJATEGA. HÄID KÜSIMUSI JA VASTUSEID!

Töövihiku ülesanded 1 ja 2

Odota