Luku 7.7 (Bioloogia 9. kl)

Kordamis­ülesanded õpilasele ja kontrolltööks

Pääsy rajoitettu

Pääsy sisältöön on rajoitettu. Et ole kirjautunut Opiqiin.

Oppikirja on saatavilla myös osana seuraavia paketteja: „Erakasutaja 2024/25”, „Õpilane 2024/25”, „Õpilane 2024/25 - SOODUSHIND!”, „Õpilane 2024/25 – isiklik”, „Õpilane 2024/25 isiklik: eesti ja venekeelne” tai „Õpilane 2024/25: eesti ja venekeelne”. Linkkien kautta voi tutustua paketteihin ja tilata niitä.

Jos sinulla on voimassa oleva lisenssi, kirjaudu sisään katsoaksesi lukua.

Luvun alateemat:

  1. Kordamis­ülesanded õpilasele ja kontrolltööks
  2. 1. Kirjuta iga seletuse juurde loetelust õige mõiste.
  3. 2. Soo määramine.
  4. 3. Haiguse pärandumine. Uuri pärandumisskeemi ja vali õiged vastused.
  5. 4. Retsessiivse geneetilise häire pärandumine. Vali õiged vastused.
  6. 5. Dominantne pärilik haigus. Kirjuta pärandumisskeemi, millised on Reesa, millised terve isa ja millised laste võimalikud alleelid.
  7. 6. Mutageenid jaotatakse kolme suurde rühma. Kirjuta mutageenide rühmad ja igast rühmast näiteks kaks mutageeni. Vali üks mutageen ja kirjuta, kuidas sellega kokkupuutest hoiduda või kuidas selle mõju vähendada.
  8. 7. Muutlikkus
  9. 8. Pärilik ja mittepärilik muutlikkus.
  10. 9. Mutatsioon ja pärilikkusmaterjali ümberkombineerumine
  11. 10. Märgi iga väite juurde, kas see iseloomustab pärilikku (p), päriliku eelsoodumusega (pe) või mittepärilikku (m) haigust.
  12. 11. Kaksikud ja muutlikkus. Vali õige variant ja vasta küsimusele.
  13. 12. Kirjuta kolm argumenti, miks GMO-de vastased ei soovita selliseid organisme kasvatada.

Oppikirja on saatavilla myös osana seuraavia paketteja: „Erakasutaja 2024/25”, „Õpilane 2024/25”, „Õpilane 2024/25 - SOODUSHIND!”, „Õpilane 2024/25 – isiklik”, „Õpilane 2024/25 isiklik: eesti ja venekeelne” tai „Õpilane 2024/25: eesti ja venekeelne”. Linkkien kautta voi tutustua paketteihin ja tilata niitä.

Jos sinulla on voimassa oleva lisenssi, kirjaudu luvun katsomista varten sisään.

Odota