Loe.
- Kui teatad emale kodus head uudist, tunned ennast kindlasti mõnusalt. Aga kui pead võõras linnas, võõra inimese käest teed küsima, siis kindlasti ei tunne sa ennast nii mugavalt. Me suhtleme erinevates olukordades. Vahel muudab olukord suhtlemise lihtsamaks, vahel raskemaks.
- Et alustada suhtlemist, on vaja põhjust. Igal suhtlemisel on tavaliselt põhjus. Esimeselt pildilt näeme, et poiss tahab emale oma suurepärasest võidust teada anda. Teisel pildil näeme olukorda, kus tüdruk on võõras linnas ja ta ei leia teed kinoni.
- Suhtlemisel on tavaliselt ka tulemus. Näiteks kui julged võõra käest teed küsida, on tulemuseks teadmine, kuidas õigesse kohta jõuda.
Harjuta.
1. Suhtlemine
Teise inimesega räägitakse olukordades
Igal vestlemisel on
Rääkimisel on tavaliselt ka
3. Otsusta, mida soovib Mart, kui ta ütleb…
Kas ta tahab teada saada, palub või keelab?Seejärel arutlege klassis, kelle poole Mart sellise lausega pöördub?
Mart TURUL: „Kui palju need tomatid maksavad?“
Mart KINOS: „Palun vahetame oma istekohad ära!“
Mart TEATRIS: „Etenduse ajal on rääkimine keelatud”
Mart BUSSIPEATUSES: „Mis kell väljub järgmine buss?“
Mart SÖÖKLAS: „Palun aita mul limonaad avada!“
Mart KODUS: „Ära vaata mu telefonist sõnumeid!“
4. Leia eelmises harjutuses sõnad, mille järgi otsustasid, et tegu oli teadasaamise, palve või keeluga.
5. Räägi, mis võiks olla tagajärjeks?
- Segad tundi.
- Küsid sõbralt vihikut maha kirjutamiseks.
- Pakud ennast pinginaabrile appi inglise keelt õppima.
- Narrid teisi.
- Valetad.
Loe ja jäta meelde!
- Erinevates suhtlemis-olukordades on suhtlemine vahel lihtsam ja vahel keerulisem.
- Et alustada suhtlemist, on vaja põhjust.
- Suhtlemisel on tavaliselt ka tulemus.