Luku 5.7 (Inimeseõpetus 5. kl)

Päevaplaani koostamine

Loe.

Karl koostas õpetaja ja ema abiga endale väga täpse päeva-plaani. Ta tegutseb selle järgi.

Karl jõuab nüüd igale poole õigeks ajaks ja päeva jooksul saab tehtud kõik, mis on planeeritud.

Karl ja ka tema vanemad ning õpetajad on rahul ja rõõmsad.

Uuri klassis Karli päevaplaani.

ESMASPÄEV, 28.05

Millal?

Mis toimub?

(kuidas?)

(kus?)

(kes?)

7.00–7.30

HOMMIKUL KODUS

Ärkan, pesen, söön hommikust.

Ema hõikab, tõusen voodist.

Pesen hambad ja näo. Söön.

Kodu, minu tuba

Vannituba

Köök

Mina

7.30–8.00

Riietun,
lahkun kodust ja
lähen kooli.​​

Panen üleriided selga. Väljun kodust ja lukustan ukse. Lähen jalgsi kooli.

Kodu, koridor

Tänav

Mina

8.00–12.35

KOOLIS
Eesti keel​
​Eesti keel
​Matemaatika
​Söömine
​Kehaline kasvatus
​Tööõpetus

Täidan tunni ja vahetunni reegleid.

Minu klass

Söökla

Võimla

Puutööklass

Mina koos oma klassikaaslaste ja õpetajaga

12.35–13.00

Riietun, lahkun koolist ja lähen koju.

Panen üleriided selga ja lahkun koolist.

Lähen jalgsi koju.

Rõivistu

Tänav

Koos naabripoisiga

13.00–14.00

PÄRAST KOOLI KODUS

Vahetan riided, söön, lähen trenni.

Võtan kooliriided seljast ja panen trenni-riided selga.

Soojendan söögi ja söön.

Lahkun kodust ja lukustan ukse.

Lähen jalgsi.

Minu tuba

Köök

Mina

14.00–15.30

TRENNIS

Mängin jalg-palli.

Spordiväljak

Mina ja trennikaaslased

15.30–16.00

Pesen, riietun, lahkun trennist ja lähen koju.

Pesen duširuumis.

Panen puhta särgi.

Lähen jalgsi koju.

Duširuum

Tänav

Mina

16.00–17.00

PÄRASTLÕUNAL JA ÕHTUL KODUS

Teen koduseid töid.

Vaatan, mis on õppida ja teen järjest üles-andeid.

Panen koti järgmiseks päevaks kokku.

Minu tuba

Mina

17.00–18.00

Mängin arvutis.

Panen arvuti käima ja valin mängu.

Minu tuba

Mina

18.00–19.00

Söön õhtusööki ja vestlen perega.

Istume söögilauas, sööme ja vestleme päeva-sündmustest.

Elutuba

Mina, ema, isa ja väike õde

19.00–20.00

Sõidan rattaga.

Võtan kuurist ratta ja rattakiivri. Sõidan sõbra juurde ja koos sõbraga sõidame sporditeel.

Sporditee

Mina koos pinginaabriga

20.00–20.30

Loen raamatut.

Loen kaks peatükki.

Minu tuba

Mina

20.30–21.00

Pesen

Käin duši all ja panen selga ööriided.

Vannituba

Mina

21.00–7.00

Magan

Kustutan tule, lähen voodisse, sulgen silmad ja proovin uinuda.

Minu voodi

Mina

Kui oled Karli esmaspäevase päevaplaani läbi lugenud, siis vajuta siia.

Vasta küsimustele tabeli põhjal.

1. Mis kell Karl ärkab?

2. Mis kell Karl lahkub kodust, et kooli minna?

3. Mis kell lõppevad Karli tunnid?

4. Mis kellaks peab Karl trenni jõudma?

5. Mida peab Karl tegema enne trenni minekut?

6. Mis kell teeb Karl koduseid töid?

7. Kui kaua mängib Karl arvutis?

8. Mis kell on Karlil õhtusöök?

9. Kui kaua sõidab Karl rattaga?

10. Mis kell Karl voodisse läheb?

11. Kus sööb Karli pere hommikusööki? Kus sööb Karli pere õhtusööki?

12. Kellega koos plaanib Karl koolist koju tulla?

13. Kellega plaanib Karl rattaga sõita?

14. Mitu peatükki plaanib Karl õhtul raamatust lugeda?

15. Mitu tundi Karl esmaspäeval aktiivselt liigub?

Praktiline harjutus

Pane kirja oma eilse päeva tegevused ja kujunda nendest päevaplaan.

Arutlege, mida peaksid lisama.

Milliseid tegevusi on sinu päevas liiga palju?

Millised tegevused võtavad liiga palju aega?

Koosta õpetaja abiga homne päeva-plaan.

Ära unusta päevaplaani märkida:

  • ärkamine ja magama-minek
  • söömine
  • pesemine
  • kool
  • õppimine
  • huvi-ringid
  • sport
  • lemmik-tegevused.

Nädalapäev , kuupäev 

Millal?

Mis toimub?

(kuidas?)

(kus?)

(kes?)

Loe ja jäta meelde!

Koosta endale päeva-plaan ja pea sellest kinni.

Tööleht

Odota