Luku 3.8 (Inimeseõpetus 7. kl)

Planeerime pidu

Arutle

  • Kas oled ise mõnda pidu korraldanud?
  • Mis on peo korraldamisel tore?
  • Mis võib olla peo korraldamisel keeruline?
  • Kas pidu on lihtsam korraldada üksi või koos teistega? Selgita.

Erinevad peod

ERINEVAD
PEOD

Märgi mõttekaardil need peod, kus sa ise oled osalenud.
Tee oma pidu eriliseks

Riie­tus

Tege­vused

Käitu­mine

Sünni­päeva-pidu

Kooli jõulu­pidu

Pik­nik

Arutle

  • Mille poolest need sündmused sarnanevad?
  • Mille poolest need sündmused erinevad?

Klassiõhtut pole ammu olnud

3. Loe.

Pärast tundide lõppu arutasid tüdrukud, et sellel õppeaastal polegi veel klassiõhtut olnud. Nad arvasid, et koos poistega läheks peo korraldamine ladusalt. Tüdrukud rääkisid oma ideest poistele, kes olid kohe nõus. Ainult Raul ütles, et talle peod väga ei meeldi. „Ma küll ei taha mingit pidu, mul on kodus palju tegemist,“ ühmas Raul ja läks koju.

„Paneme plaani kirja,“ võttis Eleriin ohjad oma kätte. „Teeme peo sellel nädalal!?“

Kalle tegi ettepaneku pidada klassiõhtu järgmise nädala neljapäeval. Siis jääb piisavalt aega pidu ette valmistada.

Kuldar kuulas kõrvalt kaaslaste arutelu ning kostis selle peale: „Me peame huvijuhi ja klassijuhatajaga ka nõu pidama – kas see päev üldse sobib? Ma lähen küsin.“

Sel ajal kui Kuldar läbirääkimisi pidas, arutasid teised klassiõhtu kava. Eleriin joonis tahvlile tabeli.

Õpilased tahtsid võtta endale ülesandeid, mida nad hästi oskavad ja mille tegemisest rõõmu tunnevad.

Tüdrukutel tuli idee klassiõhtu korraldada

Arutle

  • Kellel tuli idee teha klassiõhtu?
  • Kas kõik tahtsid klassiõhtust osa võtta?
  • Mis ettepanekud tegid Kalle ja Kuldar? Miks need on head ettepanekud?
  • Kas teie klassis on sel aastal juba klassiõhtut olnud?
  • Kelle käest teie koolis peab nõusolekut küsima, kui soovite klassiõhtut teha?
  • Mis ülesande sina enda peale võtaksid?

Teeme klassiõhtu plaani

4. Loe.

Alar pakkus välja, et tema võib muusika eest hoolitseda. Tal on olemas head tantsumuusikat. Alar lisas: „Keegi võiks ka LED-lambid ja diskokera kaasa võtta.“

„Raulil on need olemas,“ ütles Uku, „keegi peab ta nõusse rääkima, muidu ta ei tule.“ Tüdrukud vaatasid tähendusrikkalt Malle otsa.

„Sina võiksid ju rääkida,“ sõnas Kaie, „sinuga arvestab Raul alati.“

Malle kohmetus pisut, aga lubas Raulile õhtul helistada.

Kalle lubas õpetajaga rääkida menüüst ja toidu valmistamisest kodunduse tunnis. Siis nad saavad kõik koos piduroad valmistada.

Uku soovis viktoriiniga tegeleda ja küsimused välja mõelda.

Siis saabus Kuldar ja teatas, et huvijuht ja klassijuhataja andsid nõusoleku juhul, kui klass teeb korraliku tegevuskava.

Aleksei võttis enda peale mängude organiseerimise. Ta kutsus Kuldari appi. Kuldarile eriti ei meeldinud see ettepanek, aga ta ei tihanud ka ära öelda.

„Meie kujundame peo kuulutuse ja kava ning kaunistame klassi. Hoolitseme nõude ja laudlinade eest,“ olid Kaie ja Kaisa hakkamist täis.

„Kõik on kokku lepitud!“ teatas Eleriin. „Peo lõpus koristame kõik koos. Mina vastutan, aga ma palun ikka kõigil appi jääda,“ lisas tüdruk otsustavalt.

Kaie ja Kaisa olid nõus klassi kaunistama

5. Markeeri tekstis.

  • Milliseid tegevusi noored klassiõhtu jaoks kavandasid?

Hea pidu tuleb siis, kui

  • see on korralikult läbi mõeldud;
  • kõik saavad anda oma panuse;
  • igaüks saab tegeleda sellega, milles tema on tugev;
  • me arvestame kaaslaste soovidega;
  • meil on kellegi käest nõu ja abi küsida.
Planeeritud pidu õnnestub

Tegevus

Mida vaja?

Kes teevad?

Raul ja Alar

Toidu valmistamine

Kogu klass

Kunstitarbed, kaunistused,
laudlinad ja nõud

Viktoriin

Mängude kirjeldused

Koristamine

Kõik peol osalejad

Kokkuvõte

1. Planeerige ühiselt klassiõhtu. Täitke arutelu põhjal tabel.

Õpetajale

Siin on võimalik grupitööd teha vastavalt klassi võimalustele. Kui on võimalus klassiõhtu päriselt korraldada, võiks kõik tegevused õpilaste vahel ära jagada ja tekitada klassi koondtabel. Kui klassiõhtut tegelikult ei korraldata, võivad õppijad valida ainult neile sobivaid tegevusi. Kui klassis on vähe lapsi, võivad nad koos täita ka terve tabeli.

Abiks on ülesanne 5

Tegevus

Mida vaja?

Kes teevad?

Kes vastutab?

Arutle

  • Kelle käest tuleb peo korraldamiseks luba küsida?
  • Mida te soovite klassiõhtul teha? Koostage tegevuste kava.
  • Mida selleks vaja läheb?
  • klassiõhtu kohta info koostamine ja jagamine
  • menüü planeerimine – söögid, joogid
  • tegevuste ja mängude valik
  • klassi korrastamine enne ja pärast pidu
  • muusika valik

3. Tutvustage oma plaani kaaslastele. Kui võimalik, korraldage päriselt plaani alusel klassiõhtu.

Põnevat peo planeerimist!

Muusika loob meeleolu
Odota