7. klassi inimeseõpetus
Авторы
Katrin Kullasepp, Margit KagadzeАвторы сборника заданий
Katrin Kullasepp, Margit KagadzeИздатель
-
В учебном комплекте параграфов: 42 и заданий: 182, из которых в учебнике: 87 и в сборнике заданий: 95.
-
Авторы
Katrin Kullasepp, Margit Kagadze -
Авторы сборника заданий
Katrin Kullasepp, Margit Kagadze -
Предмет
Человековедение -
Класс
7 класс -
Язык издания
Эстонский язык -
Издатель
Koolibri -
Учебная программа
Государственная учебная программа 2011, Государственная учебная программа 2023 -
Входит в пакет
Õpik käsitleb teemasid, mis aitavad noortel mõista nende elus toimuvaid muutusi ja inimese enda vastutust nendega hakkama saamisel. Teoreetiline materjal, kuhu on põimitud elulisi näiteid, kutsub õpilasi analüüsima ja arutlema, et aidata neil leida vastuseid nii isiklikele kui ka ühiskonnas paljusid noori puudutavatele küsimustele. Raamatus kirjeldatakse endasse suhtumise olulisust ja enesehinnangu rolli uudsete olukordadega kohanemisel ning pingutust nõudvate elusituatsioonide lahendamisel. Tähelepanu pööratakse isikutevahelistele suhetele ning murdeeas aktuaalsemaks muutuvatele küsimustele, mis puudutavad lähedussuhteid (sh. sõprus, armastus), kuulumist rühmadesse ja muutunud suhteid täiskasvanutega. Soov luua ja hoida enda positsiooni rühmas võib tuua kaasa riskikäitumise. Usk endasse, oma võimete ja oskuste tundmine ning julgus seista vastu eakaaslaste negatiivsele survele aitab murdeealisel edukamalt toime tulla oma arenguülesannetega. Konfliktide lahendamist kui koostöö ja partnerluse alustalasid vaadeldakse läbi eluliste olukordade, millega noored ise võivad oma kogukonnas kokku puutuvad.
Õpik sisaldab ülevaateteemasid ja soovitusi süvendatud käsitluseks. Raamat on edasiarendus samade autorite poolt kirjutatud 6. klassi komplektile „Suhtlemine on lahe“ ja juhatab sisse uue inimeseõpetuse kursuse 8. klassis.
Õpikuosa ülesannete autor on Katrin Kullasepp.
1. Elukaar ja minu koht selles
Номер |
Параграф |
---|---|
1.1. |
Elukaar ja minu koht selles
Для бесплатного ознакомления! |
1.2. | Olen muutuste teel |
1.3. | Astun sammhaaval |
1.4. | Täiskasvanuks saamine |
1.5. | Inimese elutee kujundajad |
2. Mina – isikupärane ja väärtuslik
Номер |
Параграф |
---|---|
2.1. | Mina – isikupärane ja väärtuslik |
2.2. | See olen mina |
2.3. | Enda väärtustamine |
3. Erimeelsusest üksmeeleni
Номер |
Параграф |
---|---|
3.1. | Erimeelsusest üksmeeleni |
3.2. | Suhete hoidmine erinevate inimeste vahel |
4. Meie kõigi ühine elu
Номер |
Параграф |
---|---|
4.1. | Meie kõigi ühine elu |
4.2. | Inimene ja grupp |
4.3. | Normid |
4.4. | Murdeealine võrdsena võrdsete seas |
4.5. | Rollid |
4.6. | Gruppi kuulumise positiivsed ja negatiivsed küljed |
4.7. | Grupi juhtimine |
4.8. | Sõltumatus – olla oma otsuste peremees |
5. Turvaliselt läbi murdeea
Номер |
Параграф |
---|---|
5.1. | Turvaliselt läbi murdeea |
5.2. | Enesekohased ja sotsiaalsed oskused |
5.3. | Tunnen ennast ja oskan end ise juhtida |
5.4. | Oskan suhelda ja teha valikuid |
5.5. | Uimastid ja ohud |
5.6. | Käitumine uimastitega seotud olukordades |
5.7. | Toimetulek kiusamise ja vägivallaga |
6. Kohanemine murdeea muutustega
Номер |
Параграф |
---|---|
6.1. | Kohanemine murdeea muutustega |
6.2. | Murdeea läbimine – igaühel oma tempo |
6.3. | Rahulolu oma kehaga |
6.4. | Erinevad arusaamad naiselikkusest ja mehelikkusest |
7. Lähedus murdeealise suhetes
Номер |
Параграф |
---|---|
7.1. | Lähedus murdeealise suhetes |
7.2. | Lähedus inimeste vahel |
7.3. | Meeldimine |
7.4. | Sõprus kui hoolimine teineteisest |
7.5. | Armumine ja kohtamas käimine |
7.6. | Seksuaalsuse avastamine |
8. Õnnelik lõpp pole vaid muinasjuttudes
Номер |
Параграф |
---|---|
8.1. | Õnnelik lõpp pole vaid muinasjuttudes |
8.2. | Mis teeb inimese õnnelikuks? |
8.3. | Sina ise oma elu kujundajana |
9. Lisaülesanded
Номер |
Параграф |
---|---|
9.1. | Lisaülesanded „Mõte on vaataja silmades" |
10. Lisad
Номер |
Параграф |
---|---|
10.1. | Raamat tuleb külla |
10.2. | Kasutatud kirjandus |
10.3. | Sõnaseletused |