Авторы
Ly Rammo, Anneli SaroАвторы сборника заданий
Ly Rammo, Leelo Valgma, Kärt Normann, Annika MarksonИздатель
Входит в пакет
-
В учебном комплекте параграфов: 179 и заданий: 1551, из которых в учебнике: 900 и в сборнике заданий: 651.
-
Авторы
Ly Rammo, Anneli Saro -
Авторы сборника заданий
Ly Rammo, Leelo Valgma, Kärt Normann, Annika Markson -
Предмет
Эстонский язык -
Класс
3 класс -
Язык издания
Эстонский язык -
Издатель
Avita -
Учебная программа
Государственная учебная программа 2011, Государственная учебная программа 2023 -
Входит в пакет
Digiõppekomplekt ühendab endas 3. klassi eesti keele õpikute ja töövihikute materjali. Peatükkide ülesehitus sarnaneb paberõpikute omaga. Igal nädalal käsitletakse õpikus üht või mitut ilukirjandusteost, üht keeleteemat ja üht kirjandusteemat.
Keeleõppes kinnistame varem õpitud teemasid, lisame tasahaaval raskusastet ning uusi keeleteemasid.
Käsitleme ilukirjandusteoseid ning tutvume eri tekstiliikidega.
Arutleme ja harjutame: kuidas me tekste loeme ja loome?
Lisatud on õppimist toetavaid pilte, videoid ja helifaile. Interaktiivsete harjutustega saavad õpilased iseseisvalt kontrollida, kui hästi nad loetud teksti ja õpitud keeleteemasid mõistavad. Suurem osa ülesandeid võimaldab automaatkontrolli, nii et õpilane saab kohe tagasisidet ja kinnistab õpitut. Õpiku juurde kuulub mahukas ülesandekogu, kust õpetaja saab valida ülesandeid, mida saata lahendamiseks kogu klassile või ka ainult mõnele õpilasele – see võimaldab tööd diferentseerida. Ülesandekogus on ka neli kontrolltööd kahes võrdses raskusastmes, harjutavad kontrolltööd ning üks tunnikontroll.
Väljaandja kinnitab: õpik vastab põhikooli riiklikule õppekavale ning haridus- ja teadusministri poolt õppekirjandusele kehtestatud nõuetele.
1. Mis on keel ja kirjandus?
Номер |
Параграф |
---|---|
1.1. | I osa. Tere tulemast emakeele tundi! |
1.2. | Taas kooli |
1.3. | Tegijal juhtub |
1.4. | Mis on kirjandus? |
1.5. | Miks me loeme? |
1.6. |
Mis on keel?
Для бесплатного ознакомления! |
1.7. | Miks on vaja õigesti kirjutada? |
2. Kuidas juttu lugeda?
Номер |
Параграф |
---|---|
2.1. | Hobune ja eesel |
2.2. | Kuidas juttu lugeda? |
2.3. | Suur algustäht |
2.4. | Liiv ja ahvid. Tiibeti muinasjutt |
3. Kuidas lugu ümber jutustada?
Номер |
Параграф |
---|---|
3.1. | Tsatsiki ise (1). Moni Nilsson-Brännström |
3.2. | Tsatsiki ise (2) |
3.3. | Kuidas lugu ümber jutustada? (1) |
3.4. | Kuidas lauset lõpetada? |
3.5. | Kuidas lugu ümber jutustada? (2) |
4. Millest lugu koosneb?
Номер |
Параграф |
---|---|
4.1. | Viplala lood (1). Annie M. G. Schmidt |
4.2. | Viplala lood (2) |
4.3. | Millest lugu koosneb? |
4.4. | Kuidas loo sisu üles ehitada? |
4.5. | Nimetused |
5. Millistest osadest koosneb tekst?
Номер |
Параграф |
---|---|
5.1. | Zadig ehk Saatus. Voltaire |
5.2. | Sisu jaotamine osadeks (1) |
5.3. | Kuidas me sõnu muudame? |
5.4. | Sisu jaotamine osadeks (2) |
6. Millega juttu alustada ja lõpetada?
Номер |
Параграф |
---|---|
6.1. | Detektiiv Triibik loomaaias (1). Reeli Reinaus |
6.2. | Jutu algus ja lõpp |
6.3. | Nimisõna |
6.4. | Detektiiv Triibik loomaaias (2) |
7. Kuidas jutustada minavormis?
Номер |
Параграф |
---|---|
7.1. | Vahvlist südamed. Noa laev (1). Maria Parr |
7.2. | Tegusõnad |
7.3. | Jutustame minavormis |
7.4. | Vahvlist südamed. Noa laev (2) |
8. Kuidas raamatut tutvustada?
Номер |
Параграф |
---|---|
8.1. | Inglid kuuendas B-s. Ilmar Tomusk |
8.2. | Võtame loo lühidalt kokku |
8.3. | Kuidas raamatut tutvustada? |
8.4. | Lihtlause |
8.5. | Kordamine. Maakaart. Leelo Tungal |
8.6. | Valmimeister Aisopos |
9. Millal toimuvad loo sündmused?
Номер |
Параграф |
---|---|
9.1. | II osa. Rahvaluule ja näidendid |
9.2. | Muistendid |
9.3. | Tegusõna. Olevik ja minevik (1) |
9.4. | Tegusõna. Olevik ja minevik (2) |
9.5. | Lenni ja Tallinn. Riina Kasser, Ave Teeääre |
9.6. | Sündmuste toimumise aeg |
9.7. | Eitus |
10. Kuidas lavastada näidendit?
Номер |
Параграф |
---|---|
10.1. | Sibulad ja šokolaad. Andrus Kivirähk |
10.2. | Tegelaste kõne näidendis |
10.3. | Loetelu |
10.4. | Kuidas näidendit lavastada? |
11. Millest kõnelevad tegelased?
Номер |
Параграф |
---|---|
11.1. | Tom Gatesi äge maailm (1). Liz Pichon |
11.2. | Liidame lauseid |
11.3. | Tegelaste kõne |
11.4. | Tom Gatesi äge maailm (2) |
11.5. | Ootamatu lõpplahendus ehk puänt |
12. Kes lugu jutustab?
Номер |
Параграф |
---|---|
12.1. | Minu ema on võimatu. Anne Fine |
12.2. | Loo jutustamine erinevast vaatenurgast |
12.3. | Koma lauses |
12.4. | Kordamine. Loeme luuletusi |
13. Kuidas kirjeldada?
Номер |
Параграф |
---|---|
13.1. | Mõttekoguja. Monika Feth |
13.2. | Omadussõnad |
13.3. | Kirjeldamine |
13.4. | Sõnavara |
13.5. | Vastandtähendusega sõnad ehk antonüümid |
13.6. | Tulipunane vihmavari. Betti Alver |
14. Kordamine. Jõuluaeg
Номер |
Параграф |
---|---|
14.1. | Mina, Amber Brown. Paula Danziger |
14.2. | Kordamine. Jõuluaeg |
14.3. | Suur päkapikuraamat |
15. Kordamine. Uus aasta
Номер |
Параграф |
---|---|
15.1. | Luuletused |
15.2. | Pähklipureja (1) |
15.3. | Pähklipureja (2) |
15.4. | Aastavahetuse luuletus |
16. Mis on sündmustik?
Номер |
Параграф |
---|---|
16.1. | III osa. Ilukirjandus |
16.2. | Väike nõid. Otfried Preussler |
16.3. | Loo tegevustik ehk sündmustik |
16.4. | Asesõnad |
16.5. | Väike nõid (2) |
17. Kuidas lisada loole põnevust?
Номер |
Параграф |
---|---|
17.1. | Nukitsamees. Oskar Luts |
17.2. | Sõnade muutmine. Käändsõnad |
17.3. | Kuidas lisada loole põnevust? |
17.4. | Sõnavara. Piltlikud väljendid |
18. Kuidas kirjeldada tegelast või eset?
Номер |
Параграф |
---|---|
18.1. | Cosette. Victor Hugo |
18.2. | Kuidas kirjeldada tegelast või eset? (1) |
18.3. | Kuidas kirjeldada tegelast või eset? (2) |
18.4. | Samatähenduslikud sõnad ehk sünonüümid |
19. Mis on tegevuskoht?
Номер |
Параграф |
---|---|
19.1. | Vilgukivioru Tonje (1). Maria Parr |
19.2. | Vilgukivioru Tonje (2) |
19.3. | Tegevuskoht |
19.4. | Sisse-, sees- ja seestütlev kääne |
20. Kuidas kirjeldada tegevuskohta?
Номер |
Параграф |
---|---|
20.1. | Väike rüütel Rikardo. Henno Käo |
20.2. | Alale-, alal- ja alaltütlev kääne |
20.3. | Väike rüütel Rikardo (2) |
20.4. | Kirjeldame tegevuskohta (1) |
20.5. | Kirjeldame tegevuskohta (2) |
21. Mida tegelased tunnevad?
Номер |
Параграф |
---|---|
21.1. | Salaaed. Frances Hodgson Burnett |
21.2. | Tegelaste tunded |
21.3. | Kaasa- ja ilmaütlev kääne |
21.4. | Salaaed (2) |
22. Miks on tekstis vaja seoseid?
Номер |
Параграф |
---|---|
22.1. | Veel üks Lotte. Erich Kästner |
22.2. | Häälikute märkimine kirjas. Täishäälikud |
22.3. | Suluta kaashäälikute pikkus (l, m, n, r, s) |
22.4. | Seosed tekstis |
22.5. | Veel üks Lotte (2) |
23. Kuidas kirjutada luuletust?
Номер |
Параграф |
---|---|
23.1. | Luuletused vanadest ja noortest (1) |
23.2. | Luuletused vanadest ja noortest (2) |
23.3. | Silbitamine ja poolitamine |
23.4. | Rütm ja riim. Kuidas kirjutada luuletust? |
23.5. | Tuli ja Metsatukk |
24. Mis on teabekirjandus?
Номер |
Параграф |
---|---|
24.1. | IV osa. Teatmeteosed |
24.2. | Vanaema Huldi raamatukogu (1). Þórarinn Leifsson |
24.3. | Sulghääliku pikkus kirjas |
24.4. | Vanaema Huldi raamatukogu (2) |
24.5. | Mis on teabekirjandus? Teatmeteosed |
24.6. | Mis on teabekirjandus? Aimekirjandus |
25. Kuidas teabetekste lugeda?
Номер |
Параграф |
---|---|
25.1. | Entsüklopeediad |
25.2. | Kuidas teabetekste lugeda? |
25.3. | Täishäälikuühend |
25.4. | Loomalapsed |
25.5. | Ei või olla |
25.6. | Sulghäälik pika täishääliku ja täishäälikuühendi järel |
26. Kuidas aitavad meid sisukord ja register?
Номер |
Параграф |
---|---|
26.1. | Hukkunud linnad. Rainer Crummenerl |
26.2. | Kaashäälikuühend |
26.3. | Miks on vaja diagramme? |
26.4. | Meie ja meie lugu. Yvan Pommaux ja Christophe Ylla-Somers |
27. Kuidas katseid läbi viia?
Номер |
Параграф |
---|---|
27.1. | Petronella Õnneseen (1). Dorothea Flechsig |
27.2. | Petronella Õnneseen (2) |
27.3. | Sulghäälikud s-i ja h kõrval |
27.4. | Kuidas teha katseid? |
28. Kuidas sõnaraamatut kasutada?
Номер |
Параграф |
---|---|
28.1. | Paabeli torn |
28.2. | Mida teha? (da-vormi õigekiri) |
28.3. | Sõnaraamatud |
28.4. | Hunt ja hobune |
28.5. | Kuidas sõnaraamatut kasutada? |
28.6. | Üks sõna, mitu tähendust |
29. Kust leida vastuseid?
Номер |
Параграф |
---|---|
29.1. | Reisiraamatud |
29.2. | Kust leida vastuseid? |
29.3. | i ja j-i õigekiri |
29.4. | Uus-Meremaa sõnas ja pildis. Aime Hansen |
30. Mis on elulugu?
Номер |
Параграф |
---|---|
30.1. | Mis on elulugu? |
30.2. | Ühe luuletuse lugu |
30.3. | h sõna alguses |
30.4. | Sulghäälik sõna alguses |
30.5. | Rosinad. Lood lastekirjanike lapsepõlvest |
30.6. | Luuletusi ajakirjast Täheke |
31. Kuidas kirjutada artiklit?
Номер |
Параграф |
---|---|
31.1. | V osa. Kordamine |
31.2. | Ajakirjad |
31.3. | Kuidas ajakirja lugeda? |
31.4. | Kuidas artiklit kirjutada? |
31.5. | Loomad, kes vahetavad värvi |
32. Kuidas teha ajakirja?
Номер |
Параграф |
---|---|
32.1. | Intervjuu |
32.2. | Kuidas teha intervjuud? (1) |
32.3. | Kuidas teha intervjuud? (2) |
32.4. | Teeme klassi ajakirja! |
33. Kordamine (1)
Номер |
Параграф |
---|---|
33.1. | Väike Tjorven, Pootsman ja Mooses (1). Astrid Lindgren |
33.2. | Väike Tjorven, Pootsman ja Mooses (2) |
33.3. | Sõnaliigid |
33.4. | Lause |
33.5. | Tegevuskoht. Käänamine |
33.6. | Tegevuskoht. Pööramine |
34. Kordamine (2)
Номер |
Параграф |
---|---|
34.1. | Väike Tjorven, Pootsman ja Mooses (3) |
34.2. | Algustähe õigekiri |
34.3. | Häälikute õigekiri (1) |
34.4. | Häälikute õigekiri (2) |
35. Lisalugemistekstid
Номер |
Параграф |
---|---|
35.1. | Vincent van Gogh |
35.2. | Eks ole. Ellen Niit |
35.3. | Koletised ja pimedus. Katarina Mazetti |
35.4. | Suur segadus vampiiri ja muumia osavõtul. Markus Saksatamm |
35.5. | Elli kirjad. Pille Arnek |
35.6. | Virumaa vanad lastemängud. Mall Hiiemäe |
35.7. | Heasüdamlik ring. Piret Raud |
35.8. | Vahetund. Leelo Tungal |
35.9. | Linnarott ja maarott. Jean de la Fontaine |
35.10. | Kuidas Maa hingab? Tiit Kändler |
35.11. | Mängud õues. Marju Kõivupuu |
35.12. | Ninja Timmy ja varastatud naer. Henrik Tamm |
35.13. | Caspar ja Unustuse Meister. Stefanie Taschinski |
36. Lisad
Номер |
Параграф |
---|---|
36.1. | Sõnaseletused |
36.2. | Impressum |
36.3. |
Põhivara animatsioonid
Для бесплатного ознакомления! |