8. klassi inimeseõpetus
Авторы
Kristi Kõiv, Evelyn Kiive, Merike Kull, Kai PartАвторы сборника заданий
Kristi Kõiv, Evelyn Kiive, Merike Kull, Kai PartИздатель
-
В учебном комплекте параграфов: 39 и заданий: 141, из которых в учебнике: 59 и в сборнике заданий: 82.
-
Авторы
Kristi Kõiv, Evelyn Kiive, Merike Kull, Kai Part -
Авторы сборника заданий
Kristi Kõiv, Evelyn Kiive, Merike Kull, Kai Part -
Предмет
Человековедение -
Класс
8 класс -
Язык издания
Эстонский язык -
Издатель
Koolibri -
Учебная программа
Государственная учебная программа 2011, Государственная учебная программа 2023 -
Входит в пакет
Tegemist on uue kursusega „Tervis” inimeseõpetuse ainevaldkonnas, lähtudes uuest, 2010. a põhikooli riiklikust õppekavast. Õpikus leiab käsitlust kõik see, mis ümbritseb noort inimest seoses tervise, turvalisuse ja heaoluga ning mis aitab tal selles valdkonnas teha teadlikke valikuid. Rõhuasetus on noore inimese arengu toetamisele. Õpiku autorid taotlevad noorte analüüsioskuste täiustumist ja terviseteemade seostamist ümbritsevas elus toimuvaga ning iseendaga. Õpikut täiendab töövihik.
Põhilised teemad õpikus: tervise tervikkäsitlus heaoluseisundina, tervislik eluviis kui väärtus, suhted ja seksuaalsus, noorte turvalisus suunaga riskikäitumise ennetamisele ja toimetuleku edendamisele, väärtustades positiivset endas ja ümbritsevas.
Õpiku autorid on erinevate erialade esindajad ning lisaks akadeemilisele kogemusele on neil ka pikaajaline kokkupuude inimeseõpetuse õppematerjalide koostamisega, tulevaste ja praeguste õpetajate koolitamisega ning ka otsese koolitööga.
1. Saateks
Номер |
Параграф |
---|---|
1.1. |
Saateks
Для бесплатного ознакомления! |
2. Tervis – minu heaolu
Номер |
Параграф |
---|---|
2.1. | Minu tervis |
2.2. | Rahvastiku tervis |
2.3. | Minu eluviis ja valikud |
2.4. | Inimese sugu kui käitumise ja tervise mõjutaja |
2.5. | Tervisealased teabeallikad |
3. Kehaline aktiivsus ja toitumine
Номер |
Параграф |
---|---|
3.1. | Rõõm liikumisest |
3.2. | Liigun, sest see meeldib mulle |
3.3. | Milleks meile toit? |
3.4. | Milleks on vajalikud erinevad toitained? |
3.5. | Otsusta ise, mida sööd! |
3.6. | Toitumine ja tervis |
4. Inimese vaimne heaolu
Номер |
Параграф |
---|---|
4.1. | Vaimne tervis kui vaimne heaolu |
4.2. | Stress ja sellega toimetulek |
4.3. | Kriis inimeses endas |
5. Suhted ja seksuaalsus
Номер |
Параграф |
---|---|
5.1. | Lähedased suhted ja nende areng |
5.2. | Armastus |
5.3. | Seksuaalsus – sünnist alates |
5.4. | Seksuaalõigused ja seksuaalsed erinevused |
5.5. | Seksuaalsuse trepiastmed |
5.6. | Seksuaalsus suhetes |
5.7. | Turvaline seks |
5.8. | Rasedusest hoidumine |
5.9. | Kaitsmata seksuaalvahekord |
5.10. | Seksuaalsel teel levivad nakkused |
5.11. | Ühiskond ja seksuaalsus |
6. Turvalisus meie elus
Номер |
Параграф |
---|---|
6.1. | Turvalisus ja riskikäitumine |
6.2. | Vägivald suhetes |
6.3. | Uimastid |
6.4. | Sõltuvus |
6.5. | Uimastite tarvitamisega seotud riskid |
7. Oskan aidata
Номер |
Параграф |
---|---|
7.1. | Esmaabi |
7.2. | Esmaabi eriolukordades |
7.3. | Haigused, mille puhul inimene võib vajada esmaabi |
8. Inimene ja valikud
Номер |
Параграф |
---|---|
8.1. | Sina ise kujundad oma tulevikku |
8.2. | Sina koos teistega |
8.3. | Head reisi! |
9. Lisad
Номер |
Параграф |
---|---|
9.1. | Mõisted |
9.2. | Kasutatud kirjandus |