Авторы
Urmas Kokassaar, Külli Relve, Mati Martin, Edith Maasik, Helina Reino, Mari Uudelt, Aiki Jõgeva, Helle Järvalt, Marje LoideАвторы сборника заданий
Külli Relve, Edith Maasik, Helina Reino, Mari Uudelt, Aiki Jõgeva, Helle Järvalt, Marje LoideИздатель
-
В учебном комплекте параграфов: 55 и заданий: 946, из которых в учебнике: 419 и в сборнике заданий: 527.
-
Авторы
Urmas Kokassaar, Külli Relve, Mati Martin, Edith Maasik, Helina Reino, Mari Uudelt, Aiki Jõgeva, Helle Järvalt, Marje Loide -
Авторы сборника заданий
Külli Relve, Edith Maasik, Helina Reino, Mari Uudelt, Aiki Jõgeva, Helle Järvalt, Marje Loide -
Предмет
Биология -
Класс
9 класс -
Язык издания
Эстонский язык -
Издатель
Avita -
Учебная программа
Государственная учебная программа 2011 -
Входит в пакет
E-õpik ühendab endas Avita kahes osas ilmunud õpiku ja töövihiku. E-õpik on jagatud teemaplokkideks, mis omakorda koosnevad peatükkidest. Täiendatud ja parandatud materjal on esitatud eakohaselt ja huviäratavalt. Iga peatükk algab suunavate küsimuste ja oluliste mõistetega. Aine lihtsamaks omandamiseks on e-õpikus senisest rohkem fotosid ja illustratsioone, videoid ning viiteid teemaga seostuvatele veebilehekülgedele. Põhitekstist eristuvad huvitavate faktidega lisatekstid. Käsitletavate teemade paremaks omandamiseks on õpikus loodusteadusliku meetodi rakendamist ja IKT kasutamist nõudvaid ülesandeid ning praktilisi töid.
9. klassi jooksul keskendutakse inimesele kui elusorganismile. Käsitletakse kõiki elundkondi ning inimorganismi arengut ja toimimist. Tutvutakse ka pärilikkuse, muutlikkuse ning evolutsiooniteooriaga.
E-õpikus on õppeteksti kõrval peale illustreeriva materjali veel küsimused ja ülesanded, mis aitavad õpilasel loetut kinnistada ja tekstist arusaamist kontrollida.
Iga peatüki juurde kuulub ülesannete kogu, millest õpetaja saab määrata nii individuaalselt kui ka kogu klassile ülesandeid koduseks tööks, tunnitööks või ka hindeliseks lahendamiseks. Ülesanded arendavad nii loovust kui ka kriitilist mõtlemist. Kõikide ülesannete vastuseid saab õpetaja kontrollida ja hinnata. Faktipõhiste ülesannete puhul on õpetajale ette antud õiged vastused.
E-õpikut saavad oma materjaliga täiendada nii õpetajad kui ka õpilased. Õpetaja saab enda lisatu teha kättesaadavaks ka õpilastele.
Väljaandja kinnitab: õpik vastab põhikooli riiklikule õppekavale ja haridus- ja teadusministri poolt õppekirjandusele kehtestatud nõuetele.
1. Elundkonnad, nahk, luud, lihased
Номер |
Параграф |
---|---|
1.1. | Inimese keha üldehitus |
1.2. | Nahk katab ja kaitseb |
1.3. | Milline on luude koostis ja ehitus? |
1.4. | Luud ja nende ühendused |
1.5. | Lihased tagavad keha liikumise |
1.6. |
Mõtle ja tegutse
Для бесплатного ознакомления! |
1.7. | Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks |
2. Vereringe ja immuunsus
Номер |
Параграф |
---|---|
2.1. | Süda paneb vere liikuma |
2.2. | Vereringe ja veresooned |
2.3. | Veri on vedel kude |
2.4. | Immuunsüsteem kaitseb organismi |
2.5. | Mõtle ja tegutse |
2.6. | Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks |
3. Toitumine, seedimine, eritamine
Номер |
Параграф |
---|---|
3.1. | Toit ja toitained |
3.2. | Tervislik toitumine ehk normaalne söömine |
3.3. | Seedeelundkonna ehitus ja talitlus |
3.4. | Erituselundid ja jääkainete eemaldamine |
3.5. | Mõtle ja tegutse |
3.6. | Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks |
4. Hingamine ja talitluste regulatsioon
Номер |
Параграф |
---|---|
4.1. | Hingamiselundkond varustab keha hapnikuga |
4.2. | Sisenõrenäärmed eritavad hormoone |
4.3. | Närvisüsteemi ehitus |
4.4. | Kuidas närvisüsteem talitleb? |
4.5. | Mõtle ja tegutse |
4.6. | Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks |
5. Infovahetus väliskeskkonnaga
Номер |
Параграф |
---|---|
5.1. | Meeleelundid. Nägemiselund on silm |
5.2. | Kuidas me näeme? |
5.3. | Kõrv on kuulmis- ja tasakaaluelund |
5.4. | Haistmine ja maitsmine |
5.5. | Mõtle ja tegutse |
5.6. | Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks |
6. Paljunemine ja areng
7. Pärilikkus ja muutlikkus
Номер |
Параграф |
---|---|
7.1. | DNA, geenid ja kromosoomid |
7.2. | Soo määramine |
7.3. | Pärilik ja mittepärilik muutlikkus |
7.4. | Pärilikud haigused |
7.5. | Geneetiliselt muundatud organismid |
7.6. | Mõtle ja tegutse |
7.7. | Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks |
8. Evolutsioon
Номер |
Параграф |
---|---|
8.1. | Olelusvõitlus ja looduslik valik |
8.2. | Bioloogilise evolutsiooni tõendid |
8.3. | Elu tekkimine ja taime- ning loomariigi evolutsioon |
8.4. | Inimese evolutsioon |
8.5. | Mõtle ja tegutse |
8.6. | Kordamisülesanded õpilasele ja kontrolltööks |
9. Lisad
Номер |
Параграф |
---|---|
9.1. | Lisa. Inimese elundkonnad |
10. Lisad
Номер |
Параграф |
---|---|
10.1. | Mõisted |
10.2. | Impressum |
10.3. | Mõistete seletused |
10.4. |
Hea teada
Для бесплатного ознакомления! |