Тип учебного комплекта
Авторы
Annika Markson, Kärt NormannАвторы сборника заданий
Annika Markson, Kärt NormannИздатель
Входит в пакет
-
В учебном комплекте параграфов: 216 и заданий: 14, из которых в учебнике: 1 и в сборнике заданий: 13.
-
Тип учебного комплекта
Книга для учителя -
Авторы
Annika Markson, Kärt Normann -
Авторы сборника заданий
Annika Markson, Kärt Normann -
Предмет
Эстонский язык -
Класс
3 класс -
Язык издания
Эстонский язык -
Издатель
Avita -
Учебная программа
Государственная учебная программа 2011, Государственная учебная программа 2023 -
Входит в пакет
—
Õppekomplekti kuuluvad järgmised osad:
• paberõpik ja -töövihik
• e-õpik (õpilase materjal)
• Opiqu ülesandekogu (harjutused, mida õpilane näeb ainult siis, kui õpetaja need talle suunab)
• e-tund Opiqu keskkonnas (elektrooniline õpetajaraamat)
E-tund on elektrooniline õpetajaraamat, mis aitab õpetajal tunni ette valmistada, tundi anda ja sellest kokkuvõtte teha. E-tund sisaldab põhjalikult kavandatud tundi koos rohke näitliku materjaliga (videod, kuulamispalad, fotod, animatsioonid, laulud, joonised jm).
See hõlmab tunni näidisülesehitust koos ajaliste soovitustega iga tunniosa jaoks, metoodilist materjali, viiteid õpikule, töövihikule ja e-õpikule, ühese vastusega töövihikuharjutuste slaide, õpiku pilte ja jooniseid suurel ekraanil näitamiseks, tunni kokkuvõtet, integratsiooniviiteid ning lisamaterjali õppetöö diferentseerimiseks. Muidugi ei puudu sellest ka töölehed, kordamisülesanded, mängud ega lisalugemissoovitused nii õpilastele kui ka õpetajale.
Lisaväärtuse annavad etteütlused (3), lugemiskontrollid (3 + üks ettekannete leht) kontrolltööd (4). Leidub ka üks tunnikontroll, mis on sama kujundusega nagu kontrolltööd. Prinditavad kontrolltööd on kahes võrdse raskusastmega variandis. Harjutavad kontrolltööd on ühes variandis. Kontrolltööd on olemas ka digitaalsena ja peaaegu täielikult automaatkontrollitavana e-õpiku ülesandekogus. Lugemiskontrollid on ainult e-tunnis, sest need on valdavalt vabade vastustega. Etteütlused (3) on samuti ainult e-tunnis.
Laulud ja animatsioonid aitavad keelereegleid kergemini meelde jätta ning kuulamisülesannete abil harjutavad õpilased keskendunult kuulama. Igas kuus on ka üks arutlustund, mille juhatab sisse audio- või videomaterjal. Arutlustund koos kuulamisülesandega on saadaval ainult õpetajaraamatus. 3. klassi e-tunnis on videod, mis lihtsustavad kirjandusteemade omandamist.
Nädalas on kuus e-tundi, aastas kokku 210 tundi.
1. Mis on keel ja kirjandus?
Номер |
Параграф |
---|---|
1.1. | Töökava |
1.2. | Õpetajale abiks |
1.3. | I osa. Sissejuhatus õppeaastasse |
1.4. | Leelo Tungla luuletused |
1.5. | Mis on kirjandus? |
1.6. |
Mis on keel?
Для бесплатного ознакомления! |
1.7. | Kõnekeel ja kirjakeel |
1.8. | Miks on vaja õigesti kirjutada? |
2. Kuidas juttu lugeda?
Номер |
Параграф |
---|---|
2.1. | Kuidas juttu lugeda? (1) |
2.2. | Kuidas juttu lugeda? (2) |
2.3. | Kuidas juttu lugeda? (3) |
2.4. | Suur algustäht |
2.5. | Liiv ja ahvid (1) |
2.6. | Liiv ja ahvid (2) |
3. Kuidas lugu ümber jutustada?
Номер |
Параграф |
---|---|
3.1. | Tsatsiki ise (1) |
3.2. | Tsatsiki ise (2) |
3.3. | Tsatsiki ise (3) |
3.4. | Kuidas lugu ümber jutustada? (1) |
3.5. | Kuidas lauset lõpetada? |
3.6. | Kuidas lugu ümber jutustada? (2) |
4. Millest lugu koosneb?
Номер |
Параграф |
---|---|
4.1. | Viplala lood (1) |
4.2. | Viplala lood (2) |
4.3. | Millest lugu koosneb? |
4.4. | Kuidas loo sisu üles ehitada? |
4.5. | Nimetused |
4.6. | Arutlustund. Teistele ma ennast kiidan |
5. Millistest osadest koosneb tekst?
Номер |
Параграф |
---|---|
5.1. | Aus rahandusminister (1) |
5.2. | Aus rahandusminister (2) |
5.3. | Kontrolltöö. Sisu jaotamine osadeks (1) |
5.4. | Kuidas me sõnu muudame? |
5.5. | Karu liitub Feisbukiga |
5.6. | Sisu jaotamine osadeks (2) |
6. Millega juttu alustada ja lõpetada?
Номер |
Параграф |
---|---|
6.1. | Targa tarbimise nädal |
6.2. | Esimene tüli (1) |
6.3. | Jutu algus ja lõpp |
6.4. | Nimisõna |
6.5. | Esimene tüli (2) |
6.6. | Loodusega koos |
7. Kuidas jutustada minavormis?
Номер |
Параграф |
---|---|
7.1. | Noa laev (1) |
7.2. | Tegusõnad |
7.3. | Tegusõnad (2) |
7.4. | Jutustamine minavormis |
7.5. | Noa laev (2) |
7.6. | Noa laev (3) |
8. Kuidas raamatut tutvustada?
Номер |
Параграф |
---|---|
8.1. | Nutika tuvi lugu |
8.2. | Lugemiskontroll |
8.3. | Võtame loo lühidalt kokku |
8.4. | Lihtlause |
8.5. | Kuidas raamatut tutvustada? |
8.6. | Valmimeister Aisopos |
9. Millal toimuvad loo sündmused?
Номер |
Параграф |
---|---|
9.1. | Koit ja Hämarik |
9.2. | Kordamine. Muistendid |
9.3. | Kontrolltöö |
9.4. | Tegusõna. Olevik ja minevik |
9.5. | Lenni ja Tallinn |
9.6. | Sündmuste toimumise aeg |
10. Kuidas lavastada näidendit?
Номер |
Параграф |
---|---|
10.1. | Vapper Keefir (1) |
10.2. | Vapper Keefir (2) |
10.3. | Tegelaste kõne näidendis |
10.4. | Loetelu |
10.5. | Kuidas näidendit lavastada? (1) |
10.6. | Kuidas näidendit lavastada? (2) |
11. Millest kõnelevad tegelased?
Номер |
Параграф |
---|---|
11.1. | Lavakujundus |
11.2. | Tom Gatesi äge maailm (1) |
11.3. | Liidame lauseid |
11.4. | Tegelaste kõne |
11.5. | Tom Gatesi äge maailm (2) |
11.6. | Ootamatu lõpplahendus ehk puänt |
12. Kes lugu jutustab?
Номер |
Параграф |
---|---|
12.1. | Minu ema on võimatu |
12.2. | Erinevad vaatenurgad (1) |
12.3. | Erinevad vaatenurgad (2) |
12.4. | Koma lauses |
12.5. | Luuletused ilmast |
12.6. | Arutlustund |
13. Kuidas kirjeldada?
Номер |
Параграф |
---|---|
13.1. | Mõttekoguja |
13.2. | Omadussõnad |
13.3. | Kirjeldamine |
13.4. | Kontrolltöö. Sõnavara |
13.5. | Vastandtähendusega sõnad |
13.6. | Tulipunane vihmavari |
14. Kordamine. Jõuluaeg
Номер |
Параграф |
---|---|
14.1. | Mina, Amber Brown |
14.2. | Kordamine. Amber Brown teeb jõulukinke |
14.3. | Kordamine. Pakime kingitusi |
14.4. | Suur päkapikuraamat |
14.5. | Päkapikkude levik Eestis |
14.6. | Arutlustund. Eestlaste jõulukulutused |
15. Kordamine. Uus aasta
Номер |
Параграф |
---|---|
15.1. | Jõululuuletused |
15.2. | Ballett |
15.3. | Ballett „Pähklipureja“ |
15.4. | An Leyseni jutustus „Pähklipureja“ |
15.5. | Uus aasta |
15.6. | Kordamine |
16. Mis on sündmustik?
Номер |
Параграф |
---|---|
16.1. | Väike nõid (1) |
16.2. | Väike nõid (2) |
16.3. | Väike nõid (3) |
16.4. | Loo tegevustik ehk sündmustik (1) |
16.5. | Lugemiskontroll ja asesõnad |
16.6. | Loo tegevustik ehk sündmustik (2) |
17. Kuidas lisada loole põnevust?
Номер |
Параграф |
---|---|
17.1. | Nukitsamees (1) |
17.2. | Nukitsamees (2) |
17.3. | Käändsõnad (1) |
17.4. | Käändsõnad (2) |
17.5. | Kuidas lisada loole põnevust? |
17.6. | Piltlikud väljendid |
18. Kuidas kirjeldada tegelast või eset?
Номер |
Параграф |
---|---|
18.1. | Cosette (1) |
18.2. | Cosette (2) |
18.3. | Kuidas kirjeldada tegelast või eset? (1) |
18.4. | Kuidas kirjeldada tegelast või eset? (2) |
18.5. | Kordamine. Etteütlus |
18.6. | Samatähenduslikud sõnad |
19. Mis on tegevuskoht?
Номер |
Параграф |
---|---|
19.1. | Vilgukivioru Tonje (1) |
19.2. | Kuidas juhatada teed? |
19.3. | Vilgukivioru Tonje (2) |
19.4. | Tegevuskoht |
19.5. | Sisse-, sees- ja seestütlev kääne |
19.6. | Kordamine ja tarbetekst |
20. Kirjeldame tegevuskohta
Номер |
Параграф |
---|---|
20.1. | Väike rüütel Rikardo |
20.2. | Alale-, alal- ja alaltütlev kääne |
20.3. | Kordamine |
20.4. | Kontrolltöö. Väike rüütel Rikardo |
20.5. | Kirjeldame tegevuskohta. Omadussõnad |
20.6. | Kirjeldame tegevuskohta. Tegusõnad |
21. Tegelaste tunded
Номер |
Параграф |
---|---|
21.1. | Salaaed (1) |
21.2. | Tegelaste tunded (1) |
21.3. | Tegelaste tunded (2) |
21.4. | Kaasa- ja ilmaütlev kääne |
21.5. | Salaaed (2) |
21.6. | Arutlustund. Sõprus |
22. Seosed tekstis
Номер |
Параграф |
---|---|
22.1. | „Nukitsamehe“ lugemiskontroll |
22.2. | Veel üks Lotte (1) |
22.3. | Veel üks Lotte (2) |
22.4. | Täishäälikute pikkus |
22.5. | Suluta kaashäälikute pikkus |
22.6. | Seosed tekstis |
23. Kuidas kirjutada luuletust?
Номер |
Параграф |
---|---|
23.1. | Vana vahva lasteaed |
23.2. | Luuletusi vanadest ja noortest |
23.3. | Silbitamine |
23.4. | Poolitamine |
23.5. | Rütm ja riim |
23.6. | Tuli ja Metsatukk |
24. Mis on teabekirjandus?
Номер |
Параграф |
---|---|
24.1. | Vanaema Huldi raamatukogu (1) |
24.2. | Sulghääliku pikkus kirjas (1) |
24.3. | Sulghääliku pikkus kirjas (2) |
24.4. | Vanaema Huldi raamatukogu (2) |
24.5. | Teabekirjandus ja ilukirjandus |
24.6. | Teatmeteosed ja aimekirjandus |
25. Kuidas teabetekste lugeda?
Номер |
Параграф |
---|---|
25.1. | Entsüklopeediad |
25.2. | Kuidas teabetekste lugeda? |
25.3. | Täishäälikuühend |
25.4. | Loomalapsed |
25.5. | Sulghäälik pika täishääliku ja täishäälikuühendi järel |
25.6. | Ei või olla |
26. Kuidas aitavad meid sisukord ja register?
Номер |
Параграф |
---|---|
26.1. | Hukkunud linnad |
26.2. | Sisukord ja register |
26.3. | Kaashäälikuühend (1) |
26.4. | Kaashäälikuühend (2) |
26.5. | Miks on vaja diagramme? |
26.6. | Meie ja meie lugu |
27. Kuidas katseid läbi viia?
Номер |
Параграф |
---|---|
27.1. | Petronella Õnneseen (1) |
27.2. | Petronella Õnneseen (2) |
27.3. | Sulghäälikud s-i ja h kõrval |
27.4. | Kuidas teha katseid? |
27.5. | Kuidas katset üles kirjutada? |
27.6. | Katsetame veel |
28. Kuidas sõnaraamatut kasutada?
Номер |
Параграф |
---|---|
28.1. | Paabeli torn |
28.2. | Mida teha? (da-vormi õigekiri) |
28.3. | Sõnaraamatud |
28.4. | Hunt ja hobune |
28.5. | Kuidas sõnaraamatut kasutada? |
28.6. | Üks sõna, mitu tähendust |
29. Kust leida vastuseid?
Номер |
Параграф |
---|---|
29.1. | Reisiraamatud |
29.2. | Kust leida vastuseid? |
29.3. | i ja j-i õigekiri |
29.4. | Uus-Meremaa sõnas ja pildis |
29.5. | Lugemiskontroll |
29.6. | Arutlustund. Reisimine |
30. Mis on elulugu?
Номер |
Параграф |
---|---|
30.1. | i ja j-i õigekirja kordamine. Tunnikontroll |
30.2. | Mis on elulugu? |
30.3. | Ühe luuletuse lugu |
30.4. | Sulghäälik sõna alguses |
30.5. | Sulghäälik sõna alguses. Võõrsõnad |
30.6. | Rosinad. Lood lastekirjanike lapsepõlvest |
31. Kuidas ajakirja lugeda?
Номер |
Параграф |
---|---|
31.1. | Sulghäälik sõna alguses. Etteütlus |
31.2. | Ajakirjad |
31.3. | Kuidas ajakirja lugeda? |
31.4. | Loomad, kes vahetavad värvi |
31.5. | Kuidas artiklit kirjutada? |
31.6. | Kirjutame artiklit |
32. Kuidas teha intervjuud?
Номер |
Параграф |
---|---|
32.1. | Intervjuu |
32.2. | Kuidas teha intervjuud? (1) |
32.3. | Kuidas teha intervjuud? (2) |
32.4. | Kuidas teha intervjuud? (3) |
32.5. | Teeme klassi ajakirja (1) |
32.6. | Teeme klassi ajakirja (2) |
33. Kordamine. Tegelased ja tegevuskoht
Номер |
Параграф |
---|---|
33.1. | Väike Tjorven, Pootsman ja Mooses |
33.2. | Tegelased |
33.3. | Sõnaliigid |
33.4. | Lause ja sidesõnad |
33.5. | Tegevuskoht. Käänamine |
33.6. | Tegevuskoht. Pööramine |
34. Kordamine. Algustäht ja häälikute õigekiri
Номер |
Параграф |
---|---|
34.1. | Sõua, sõua Kalalaiule (1) |
34.2. | Sõua, sõua Kalalaiule (2) |
34.3. | Kordamine. Algustäht |
34.4. | Loovtööde näitus |
34.5. | Kordamine. Häälikute õigekiri (1) |
34.6. | Õuetund. Häälikute õigekiri |
35. Suvi tuleb
Номер |
Параграф |
---|---|
35.1. | Kordamine. Häälikute õigekiri (2) |
35.2. | Õuetund. Tegusõnade kordamine |
35.3. | Kuidas Maa hingab? |
35.4. | Kirjandusviktoriin |
35.5. | Illustratsioonid |
35.6. | Aastalõpu vestlusring |
36. Lisad
Номер |
Параграф |
---|---|
36.1. | Lugemissoovitused |
36.2. | Õppelaulud |
36.3. | Tagasiside |
36.4. | Impressum |