Авторы
Helen Hiiemaa, Brit Peensoo, Henn VoolaidАвторы сборника заданий
Helen Hiiemaa, Brit Peensoo, Henn VoolaidИздатель
Входит в пакет
-
В учебном комплекте параграфов: 31 и заданий: 263, из которых в учебнике: 165 и в сборнике заданий: 98.
-
Авторы
Helen Hiiemaa, Brit Peensoo, Henn Voolaid -
Авторы сборника заданий
Helen Hiiemaa, Brit Peensoo, Henn Voolaid -
Предмет
Природоведение -
Класс
3 класс -
Язык издания
Эстонский язык -
Издатель
Avita -
Учебная программа
Государственная учебная программа 2011, Государственная учебная программа 2023 -
Входит в пакет
Tegu on viimase osaga Avita uuest loodusõpetuse sarjast I kooliastmele (nn Mari sari). Sarja 1. ja 2. klassi õpikud olid üles ehitatud ühes Võrumaa väikekoolis õppiva Mari ning tema pere ja sõprade tegemiste ümber ning neis oli teooriatekstide vahele põimitud Mari jutustused. 3. klassi õpikus on rõhk õppetekstidel ja Mari lookesi enam ei ole, kuid Mari ja tema klassikaaslasi võib siiski õpikus kohata: teemaplokkide vahelehtedel räägivad nad teemasid sissejuhatavaid lugusid. 3. klassis käsitletakse järgmisi teemasid: organismide rühmad ja kooselu, kodumaa Eesti, liikumine, elekter ja magnetism.
3. klassi komplekt koosneb neljast teemaplokist: 1) kaardiõpetus, 2) liikumine ja jõud, 3) elekter ja magnetid ning 4) elusloodus.
* Kaardiõpetus. Spiraalse õppekava põhimõttest lähtudes alustasime kaardiga tutvumist tasapisi juba 1. klassis ja suur osa õppekava teemast „Minu kodumaa Eesti“ on juba varasemates klassides käsitletud. Seetõttu on kindlasti sama sarjaga jätkajatel lihtsam, sest suur osa eeltööd on tehtud ja lastel palju selgeks saanud. Kõik kaardiõpetuses olulisim korratakse siiski 3. klassi alguses üle ja kaardi lugemist saab omajagu harjutada.
* Füüsika teemad (liikumine ja jõud; elekter ja magnetid). Õpiku tekstid on selged ja lihtsad, palju näiteid on toodud elust. Kõige olulisemaks peame praktilisi töid ning töövihikus olemegi sellest lähtunud. Selleks et julgustada õpetajaid lastega katseid tegema, leiab e-tunnist lisamõtteid katsetamiseks ja ka metoodilisi selgitusi. Töövihiku katsed on kõik ka üles filmitud ja digimaterjalist leitavad, et oleks võimalik enne õpilaste ette astumist end kindlalt tunda.
* Elusloodus. Eluslooduse peatükkides toonitame seda, kuivõrd kirju on meid ümbritsev elusloodus ja kuidas on elusolendid omavahel seotud. Õpilased saavad esmased teadmised sellest, kuidas ja miks elusolendeid rühmitatakse, mida on kõigil elusolenditel ühist ja mis on rühmades erinevat. Harjutame rühmitamist, skeemide lugemist ja tabelite täitmist. Rõhutanud oleme ka seda, milline on inimese koht looduses. Loomulikult suuname õpilasi endiselt loodust uurima.
Õppekomplekti kuuluvad paberõpik, töövihik, digiõpik ja e-tund ehk digitaalne õpetajaraamat (ainult Opiqus). 2023/2024. õppeaastaks ilmub ka kontrolltööde kogumik.
2022/2023. õppeaastal katsetati õppekomplekti koolides.
1. Kaardiõpetus
Номер |
Параграф |
---|---|
1.1. | Sissejuhatus. Kaardiõpetus |
1.2. | Missugune on Eesti? |
1.3. | Kaart |
1.4. |
Ilmakaared
Для бесплатного ознакомления! |
1.5. | Kuidas kaardi järgi liikuda? |
1.6. | Kordamine. Kaardiõpetus |
2. Liikumine ja jõud
Номер |
Параграф |
---|---|
2.1. | Sissejuhatus. Liikumine ja jõud |
2.2. | Liikumine ja kiirus |
2.3. | Liikumist põhjustab jõud |
2.4. | Liiklusohutus |
2.5. | Kordamine. Liikumine ja jõud |
3. Elekter ja magnetid
Номер |
Параграф |
---|---|
3.1. | Sissejuhatus. Elekter ja magnetid |
3.2. | Elekter ja elektrivool |
3.3. | Vooluallikas ja vooluring |
3.4. | Elektrijuhid ja elektriohutus |
3.5. | Magnet ja kompass |
3.6. | Kordamine. Elekter ja magnetid |
4. Elusloodus
Номер |
Параграф |
---|---|
4.1. | Sissejuhatus. Elusloodus |
4.2. | Elusolendite mitmekesisus ja rühmitamine |
4.3. | Loomade rühmad |
4.4. | Selgroogsete paljunemine |
4.5. | Selgrootud ja nende tähtsus |
4.6. | Kordamine. Elusloodus I |
4.7. | Taimed on elu alus |
4.8. | Seened |
4.9. | Bakterid |
4.10. | Mida elusolendid söövad? |
4.11. | Inimene ja loodus |
4.12. | Kordamine. Elusloodus II |
5. Lisad
Номер |
Параграф |
---|---|
5.1. |
Kordamine
Для бесплатного ознакомления! |
5.2. | Impressum |