Авторы
Maia Muldma, Kadi Härma, Koidu IlmjärvАвторы сборника заданий
Maia Muldma, Kadi Härma, Koidu IlmjärvИздатель
-
В учебном комплекте параграфов: 65 и заданий: 44, из которых в учебнике: 0 и в сборнике заданий: 44.
-
Авторы
Maia Muldma, Kadi Härma, Koidu Ilmjärv -
Авторы сборника заданий
Maia Muldma, Kadi Härma, Koidu Ilmjärv -
Предмет
Музыка -
Класс
7 класс -
Язык издания
Эстонский язык -
Издатель
Koolibri -
Учебная программа
Государственная учебная программа 2011 -
Входит в пакет
7. klassi muusikaõpetuse õppekomplekt „Muusikamaa lood” alustab III kooliastme sarja, mis järgib juba eelnevas kooliastmes välja kujunenud põhimõtteid: temaatiline ülesehitus, mitmekesine lauluvara, mõtlemapanevad ja arutlema ärgitavad mõistulood, koostööd võimaldavad ülesanded. Õpikus jätkatakse ka rubriigiga „Muudan maailma paremaks”, mis innustab õpilasi ümbritsevat keskkonda paremini mõistma. Õpiku materjal pakub võimalusi muusikaõpetuse lõimimiseks teiste õppeainetega ja muude valdkondadega, iseäranis kirjandusega ja kunstiga. Näiteks on õpikutes jätkuvalt kajastatud tuntud luuletajate Lydia Koidula, Doris Kareva, Hando Runneli, Viivi Luige, Juhan Liivi, Artur Alliksaare, Jaan Kaplinski loomingut. Õpiku põhiteemad lähtuvad riiklikust õppekavast ning nende kaudu süvendatakse teadmisi Eesti rahva- ja kunstmuusikast, tutvutakse teiste maade – Itaalia, Prantsusmaa, Hispaania, Iisraeli, Türgi, Austraalia, Brasiilia, Argentina, Mehhiko, Jamaika – kultuuri- ja muusikapärandiga. Põhiteemade kõrval pööratakse tähelepanu õpilaste väärtushoiakute kujundamisele ja silmaringi avardamisele üldkasvatuslike teemade kaudu (nt „Muusika kultuuride kohtumispaigana“, „Armastus ruulib“, „Jõuluvanade kokkutulek“, „Lood helide konserveerimisest“). Õpikusse on valitud nii tuntud laululoomingut kui ka nüüdisaegset repertuaari, mis on suunatud õpilaste mitmehäälse lauluoskuse edendamisele, toetub laulupeo traditsioonidele ja aitab kaasa nende säilimisele. Praktiliste tegevuste kaudu omandatakse uusi muusikateoreetilisi teadmisi, mida omakorda kinnistatakse aktiivselt musitseerides. Jätkub rütmi- ja plaatpillide kaasamine laulude saatepillidena, õpitakse kandle ja plokkflöödi uusi mänguvõtteid. Õpik võimaldab omandada kitarri ja ukulele akordide mänguoskust. Uue õppekomplekti autorid on Tallinna Ülikooli muusikaõpetuse didaktika õppejõud PhD Maia Muldma, Keila Kooli muusikaõpetaja ning Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia muusikaõpetuse didaktika õppejõud Kadi Härma ja Õismäe Gümnaasiumi muusikaõpetaja Koidu Ilmjärv.
1. Igas päevas on midagi head
Номер |
Параграф |
---|---|
1.1. |
Hea muusikasõber!
Для бесплатного ознакомления! |
1.2. | Musitseerimine. Muu ei loe |
1.3. | Sümfooniaorkestri pillid. Närvid |
1.4. | Ansamblikoosseisud. Pilve piiril |
1.5. | Igas päevas on midagi head |
2. Muusikast tärkab rahvus
3. Itaalia räägib muusika keeles
Номер |
Параграф |
---|---|
3.1. | Itaalia muusika. Veneetsia |
3.2. | Napoli laulud. Santa Lucia |
3.3. | Rahvatantsud.Tarantella |
3.4. | Pillid. Noodikiri |
3.5. | Ooper |
3.6. | Filmi- ja popmuusika. Kunst |
4. Balletikingades Prantsusmaa
Номер |
Параграф |
---|---|
4.1. | Prantsusmaa rahvamuusika. Rändmuusikud. Trubaduurid.Pillid |
4.2. | Rahvatants. Balett. Ooper |
4.3. | Pariisi taeva all. Impressionism |
4.4. | Šansoon. Kirjandus. Cherbourgh'i vihmavarjud |
5. Armastusest sündinud muusika
Номер |
Параграф |
---|---|
5.1. | Pisike õnn. Ludwig van Beethoven. Ferenc Liszt |
5.2. | Armastusest leiad toe. Edvard Grieg. Frédéric Chopin |
6. Kitarriga mööda Hispaaniat
Номер |
Параграф |
---|---|
6.1. | Hispaania muusika. El vito. Layeta |
6.2. | Pillid. La Sinda |
6.3. | Muusikud ja kirjanikud |
7. Jõuluvanade esimene kokkutulek
Номер |
Параграф |
---|---|
7.1. | Jõulud |
7.2. | Kolme kuninga marss |
7.3. | Advendikaanon |
7.4. | Suurte jõul |
8. Shalom Aleichem, Israel!
Номер |
Параграф |
---|---|
8.1. | Juudi rahva kultuur. Hevenu Shalom Aleichem |
8.2. | Oseh Shalom.Pillid |
8.3. | Yerushalayim Shel Zahav. Tants ja ilmalik muusika |
9. Talletatud helid
Номер |
Параграф |
---|---|
9.1. | Helisalvestustehnika. Thomas Alva Edison. Rahutu laul |
9.2. | Fonograafi järeltulijad. Veskimees |
9.3. | Kassettmagnetofon. Digitaalne helisalvestus |
10. Brasiilia elab tantsurütmis
Номер |
Параграф |
---|---|
10.1. | Ladina-Ameerika |
10.2. | Kanuulaul. Brasiilia muusika |
10.3. | Tants. Rannaliiva samba.Lambada |
10.4. | Heliloojad. Kirjandus ja sport. Girl from Ipanema |
11. Argentiina kutsub tangole
Номер |
Параграф |
---|---|
11.1. | Argentiina rahvalaulud ja pillid. Lenda, kollane lind |
11.2. | Tants. Ástor Piazzolla |
11.3. | Buenos Dias Argentina. Kultuur ja sport |
12. Sombreero varjus Mehhiko
Номер |
Параграф |
---|---|
12.1. | Mehhiko muusika. Celito Lindo |
12.2. | Laulustiilid. La Cucaracha |
12.3. | Rahvatants. Muusika ja kunst. La Bamba |
13. Kariibi mere Jamaika
Номер |
Параграф |
---|---|
13.1. | Jamaika muusika. Watah come a me eye. Linstead market |
13.2. | Pop- ja tantsumuusika. Päevapaiste saar |
13.3. | Reggae. Sport. Jamaika hällilaul |
14. Hea tuju laulud
Номер |
Параграф |
---|---|
14.1. | Et sa teaks |
14.2. | Tüdruk pika kleidiga |
14.3. | Õnn tuli õuele |
14.4. | Kui jaamast lahkub rong |
14.5. | Soorebased |
14.6. | Kolm sulge |
14.7. | Leib jahtub |
14.8. | Tulgu tuuled |
14.9. | Tulbid ja bonsai |
15. Lisad
Номер |
Параграф |
---|---|
15.1. | Mõisted |
15.2. | Sõnaseletused |
15.3. | Helistikud |
15.4. | Plokkflöödi mänguvõtted |
15.5. | Väikekandle mänguvõtted |
15.6. | Ukulele häälestus ja mänguvõtted |
15.7. | Kitarri mänguvõtted |
15.8. | Laulude register tähestikulises järjekorras |