Тип учебного комплекта
Авторы
Helen Hiiemaa, Liisi Kasuk, Brit Peensoo (Õpiku ja töövihiku autorid Kersti Jankovski, Rein Kuresoo, Tiia Kuresoo)Издатель
Входит в пакет
-
В учебном комплекте параграфов: 107 и заданий: 0, из которых в учебнике: 0 и в сборнике заданий: 0.
-
Тип учебного комплекта
Книга для учителя -
Авторы
Helen Hiiemaa, Liisi Kasuk, Brit Peensoo (Õpiku ja töövihiku autorid Kersti Jankovski, Rein Kuresoo, Tiia Kuresoo) -
Предмет
Природоведение -
Класс
6 класс -
Язык издания
Эстонский язык -
Издатель
Avita -
Учебная программа
Государственная учебная программа 2011 -
Входит в пакет
—
6. kl loodusõpetuse e-tund sisaldab:
* 105 ainetunni materjali;
* metoodiliselt mitmekesiste ja haaravate tundide näidisülesehitust;
* põhjalikku konspekti, sh taustainfot olulisemate mõistete ja nähtuste kohta;
* rohkelt illustratiivset materjali: videod, animatsioonid, helifailid, fotod, kaardid ja slaidid (heli- ja videomaterjal pärineb ERRi, Shutterstocki jt arhiividest);
* õppe diferentseerimiseks praktilisi töid, töölehti ning illustreeritud lisalugemistekste;
* õuesõppe-tunde ning rühmatöid koostöö harjutamiseks;
* ideid liikumismängudeks ja sirutuspausideks;
* lihtsate ja tunnis kergesti läbiviidavate katsete kirjeldusi koos vajaminevate vahendite nimekirjaga;
* kordamistunde, kontrolltööde vastuseid ja lisamaterjale nende kiirematele lahendajatele;
* tunnis lahendatavate töövihiku-ülesannete vastuseid;
* vaatamis-, kuulamis-, lugemis- ja osalemissoovitusi nii õpilastele kui ka õpetajatele;
* viiteid tunniga seonduvatele veebimaterjalidele (mängud, interaktiivsed kaardid jne);
* töökava, mida saab kohandada ja muuta.
NB! 2024/2025. õppeaastast ilmuvad kontrolltööd ainult paberkogumikuna. E-tunnist leiate kontrolltööde vastused.
Teemad: pinnamood ja pinnavormid, muld, aed ja põld, asula, mets, soo, loodusvarad, loodus- ja keskkonnakaitse
1. Ettevalmistuseks õpetajale
Номер |
Параграф |
---|---|
1.1. | Töökava |
2. Pinnamood ja pinnavormid
Номер |
Параграф |
---|---|
2.1. |
Maakoor koosneb kivimitest
Для бесплатного ознакомления! |
2.2. | Pinnamood ja pinnavormid kaardil |
2.3. | Praktilised tööd. Kivimid ja künka mudel |
2.4. | Eesti suuremad pinnavormid |
2.5. | Õppekäik. Kodukandi pinnamoega tutvumine |
2.6. | Mandrijää kujundas pinnamoe |
2.7. | Pinnamood ja inimene |
2.8. | Kordamine |
2.9. | Kontrolltöö nr 1 |
3. Muld
Номер |
Параграф |
---|---|
3.1. | Mulla teke ja areng |
3.2. | Õuetund. Mullakaeve |
3.3. | Mulla koostis |
3.4. | Praktilised tööd. Mulla koostis ja kihid |
3.5. | Muld elukeskkonnana |
3.6. | Mullaorganismid |
3.7. | Mullaelustik talvel |
3.8. | Vee liikumine mullas |
3.9. | Katsed |
3.10. | Mikroskoobitund |
3.11. | Kordamine |
3.12. | Kontrolltöö nr 2 |
4. Aed ja põld
Номер |
Параграф |
---|---|
4.1. | Aed ja põld elukeskkonnana |
4.2. | Õppekäik. Aed või põld |
4.3. | Kuidas sündisid põllud? |
4.4. | Põllud ja mullaviljakus |
4.5. | Põllutaimed |
4.6. | Põlluloomad |
4.7. | Viljapuu- ja köögiviljaaed |
4.8. | Ettekanded |
4.9. | Iluaed |
4.10. | Aialoomad |
4.11. | Umbrohud ja kahjurid |
4.12. | Kordamine. Aed ja põld |
4.13. | Kontrolltöö nr 3 |
5. Asula
Номер |
Параграф |
---|---|
5.1. | Asula kujutamine kaardil |
5.2. | Asustuse kujunemine |
5.3. | Linna areng |
5.4. | Elutingimused linnas |
5.5. | Rühmatöö. Tulevikulinna plaan |
5.6. | Taimed ja samblikud linnas |
5.7. | Õppekäik. Õhu puhtuse uurimine |
5.8. | Linnaloomad |
5.9. | Park on linna kõige elusam osa |
5.10. | Põgenemistuba. Asula |
5.11. | Kontrolltöö nr 4 |
6. Mets
Номер |
Параграф |
---|---|
6.1. | Elutingimused metsas |
6.2. | Eesti metsad |
6.3. | Metsarinded |
6.4. | Metsatüübid. Nõmme-, palu-, laane- ja salumets (1) |
6.5. | Metsatüübid. Nõmme-, palu-, laane- ja salumets (2) |
6.6. | Õuetund |
6.7. | Kordamine |
6.8. | Kontrolltöö nr 5 |
6.9. | Selgrootud ja linnud metsas |
6.10. | Praktilised tööd |
6.11. | Imetajad metsas |
6.12. | Õppekäik. Loomade tegutsemisjäljed metsas |
6.13. | Ettekanded Eesti imetajatest |
6.14. | Metsade tähtsus ja kasutamine. Metsatööstus |
6.15. | Metsade tähtsus ja kasutamine. Looduskaitse |
6.16. | Kordamine |
6.17. | Kontrolltöö nr 6 |
7. Soo
Номер |
Параграф |
---|---|
7.1. | Elutingimused soos |
7.2. | Kuidas soo tekib? |
7.3. | Soo areng. Madalsoo, siirdesoo, raba |
7.4. | Praktiline töö. Turbasambla veeimavus |
7.5. | Rabataimed |
7.6. | Plakati koostamine. Rabataimed |
7.7. | Raba loomastik |
7.8. | Plakati koostamine. Raba loomad |
7.9. | Soode tähtsus ja kasutamine |
7.10. | Soode kaitsmine ja taastamine |
7.11. | Sood ja sookaitsealad Eestis |
7.12. | Õppekäik. Raba |
7.13. | Kordamine |
7.14. | Kontrolltöö nr 7 |
8. Eesti loodusvarad
Номер |
Параграф |
---|---|
8.1. | Taastuvad ja taastumatud loodusvarad |
8.2. | Loodusvarad energiaallikana |
8.3. | Infootsing. Eesti energiaallikad |
8.4. | Eesti loodusvarad, nende kasutamine ja kaitse |
8.5. | Eesti maavarad |
8.6. | Rühmatööde arutelu ja esitlused |
8.7. | Õppekäik |
8.8. | Elektritarbimise uurimuse kokkuvõte |
8.9. | Kordamine |
8.10. | Kontrolltöö nr 8 |
8.11. | Õppekäik |
9. Loodus- ja keskkonnakaitse Eestis
Номер |
Параграф |
---|---|
9.1. | Inimese mõju keskkonnale. Elurikkuse vähenemine |
9.2. | Inimese mõju keskkonnale. Tarbimine |
9.3. | Kliimamuutused |
9.4. | Rollimäng kliimamuutuste kohta |
9.5. | Loodus- ja keskkonnakaitse Eestis |
9.6. | Õppekäik |
9.7. | Eesti rahvuspargid |
9.8. | Niit kui Eesti kõige liigirikkam kooslus |
9.9. | Pärandkooslused ja nende kaitse |
9.10. | Rühmatöö. Igaühe looduskaitse |
9.11. | Õppekäik kaitsealale |
9.12. | Ettekanded. Kaitsealune liik või kaitseala |
9.13. | Kordamine |
9.14. | Kontrolltöö nr 9 |
10. Kordamine
Номер |
Параграф |
---|---|
10.1. | Õppekäik parki või haljasalale |
10.2. | Põgenemistuba. Õpetaja on tehisintellekt |
10.3. | Maastikumäng |
10.4. | Õuetund |
11. Lisad
Номер |
Параграф |
---|---|
11.1. | Impressum |