Авторы
Liisi Piits, Terje Varul, Maire AherАвторы сборника заданий
Liisi Piits, Terje Varul, Maire AherИздатель
-
В учебном комплекте параграфов: 53 и заданий: 467, из которых в учебнике: 191 и в сборнике заданий: 276.
-
Авторы
Liisi Piits, Terje Varul, Maire Aher -
Авторы сборника заданий
Liisi Piits, Terje Varul, Maire Aher -
Предмет
Эстонский язык -
Класс
6 класс -
Язык издания
Эстонский язык -
Издатель
Avita -
Учебная программа
Государственная учебная программа 2011 -
Входит в пакет
Digiõppekomplekt ühendab endas 6. klassi eesti keele õpiku ja töövihiku materjali.
Õppekomplekti teljeks on süsteemselt järjestatud keeleteemad. Üldteemadest on vaatluse all sugulaskeeled ja sugulasrahvad, kirjakeel, argikeel ja murded, keelekasutus erinevates suhtlusolukordades. Ortograafiateemadest harjutatakse põhjalikumalt võõrsõnade õigekirja, kuid korratakse ka varem õpitud õigekirjareegleid. Vormiõpetuses käsitletakse sõnaliikide kaupa kokku-lahkukirjutamist, veaohtlikke käändevorme, õpitakse moodustama võrdlusastmeid. Senisest põhjalikum on tegusõna käsitlus. Lauseõpetuses on põhitähelepanu liitlausel, otse- ja kaudkõnel.
Paralleelselt grammatika õpetamisega kujundatakse õpikus tekstitööoskusi. Tekstiliikidest pööratakse suuremat tähelepanu meedia- ja tarbetekstidele, kuid harjutustekstidena kasutatakse ka muid tekstiliike. Põhjalikumalt käsitletakse suhtlemist virtuaalkeskkonnas ja alusteksti järgi kirjutamist.
E-õpiku üldine ülesehitus vastab paberõpiku omale: ka siin on seitse peatükki, iga peatükk algab häälestava ülesandega ning lõpeb mahuka kokkuvõtva tööga. Ka teoreetiline osa on jäänud samaks. Ajakohastatud on üksikuid reegleid, mõningaid viiteid veebilehtedele, näiteid jms.
Senisest rohkem on fotosid ja muud illustreerivat materjali, millega on enamasti seotud mõni ülesanne. Lisatud on helifailile, videoid, animatsioone, mis aitavad reegleid või keelenähtusi paremini selgitada või on ülesande alustekstiks. E-õpikust saab linkida veebilehtedele, kust võib leida teema kohta lisamaterjali või saada õigekeelsusjuhiseid.
Erinevalt paberõpikust on iga õppetükk jagatud väiksemateks alateemadeks. Alateema lõpus on interaktiivne ülesanne, mille abil saab õpilane kontrollida, kas ta on õpiteksti mõistnud. Enamik ülesandeid võimaldab automaatkontrolli, nii et õpilane saab kohe ka tagasisidet ning kinnistab õpitut. Alateemadega seotud harjutused ei ole mõeldud kodutööks, vaid lahendamiseks käsitlemise ajal.
Peatüki lõpus olev ülesannete plokk sisaldab harjutusi, mis sünteesivad kõiki õppetüki alateemasid või arendavad üldteemat mingil viisil edasi.
Iga peatüki juurde kuulub ülesannete kogu, kust õpetaja saab valida ülesandeid, mis tehakse kas tunnis, kodutööna või hindele. Ülesande saab saata lahendamiseks kogu klassile või ka ainult mõnele õpilasele – see võimaldab tööd diferentseerida. Ülesannete kogusse on lisatud suurel hulgal e-tunni töölehti (kus võimalik, on need ümber tehtud interaktiivseks ülesandeks).
Väljaandja kinnitab: õpik vastab põhikooli riiklikule õppekavale ning haridus- ja teadusministri poolt õppekirjandusele kehtestatud nõuetele.
1. Keelesahtlid avanevad
Номер |
Параграф |
---|---|
1.1. |
Keelesahtlid avanevad
Для бесплатного ознакомления! |
1.2. | Kirjakeel ja argikeel |
1.3. | Kõlla moblaga või helista telefoniga |
1.4. | Murdekeel |
1.5. | Pöördumissõna ehk üte meilides ja mujal |
1.6. | Kokkuvõte. Koomiksivõistlus |
2. Tekstiliigid. Võõrsõna
Номер |
Параграф |
---|---|
2.1. | Tekstiliigid. Võõrsõna |
2.2. | Tekstide maailmas |
2.3. | Meedia |
2.4. | Meedia on teabevahendaja |
2.5. | Eri liiki ajakirjandustekstid |
2.6. | Kuidas valmib ajaleht? |
2.7. | Võõrsõnade õigekiri |
2.8. | Kas pall või ball? Mõlemad! |
2.9. | Kokkuvõte. Klassi ajaleht |
3. Sõnaliigid. Reklaam
Номер |
Параграф |
---|---|
3.1. | Sõnaliigid. Reklaam |
3.2. | Kordame tähtsamaid sõnaliike |
3.3. | Käänamine on imelihtne |
3.4. | Võrdleme omadussõna |
3.5. | Kuidas reklaam meid mõjutab |
3.6. | Maailm arvudes |
3.7. | Asesõnadest lähemalt |
3.8. | Kokkuvõte. Raamatu reklaam |
4. Kokku või lahku? Tarbetekstid
Номер |
Параграф |
---|---|
4.1. | Kokku või lahku? Tarbetekstid |
4.2. | Tarbetekstid on tarvilikud |
4.3. | Nimisõnade kokku- ja lahkukirjutamine |
4.4. | Arvsõnade kokku- ja lahkukirjutamine |
4.5. | Omadussõnade kokku- ja lahkukirjutamine |
4.6. | Kohanimed kõnelevad |
4.7. | Kokkuvõte |
5. Televisioon ja raadio. Tegusõna. Otsekõne
Номер |
Параграф |
---|---|
5.1. | Televisioon ja raadio. Tegusõna. Otsekõne |
5.2. | Mina ja televisioon |
5.3. | Pöörame tegusõna |
5.4. | Olevik ja minevik |
5.5. | Mina ja raadio |
5.6. | Otsekõne. Kaudkõne |
5.7. | Kokkuvõte. Kuuldemäng |
6. Interneti võimalused ja ohud. Erinevad laused
Номер |
Параграф |
---|---|
6.1. | Interneti võimalused ja ohud. Erinevad laused |
6.2. | Mina ja internet |
6.3. | Interneti ohud |
6.4. | Alus ja öeldis |
6.5. | Lihtlause. Koondlause |
6.6. | Liitlause ja selle kirjavahemärgid |
6.7. | Kokkuvõte. Interneti kasutamise juhised |
7. Eesti keel ja teised keeled
Номер |
Параграф |
---|---|
7.1. | Eesti keel ja teised keeled |
7.2. | Eesti keel teiste keelte seas |
7.3. | Sugulaskeeled ja hõimurahvad |
7.4. | Kokkuvõte. Läänemeresoome rahvaste teemaline konverents |
8. Lisad
Номер |
Параграф |
---|---|
8.1. | Mõisted |
8.2. | Sõnastik |
8.3. |
Põhivara animatsioonid
Для бесплатного ознакомления! |
9. Lisad
Номер |
Параграф |
---|---|
9.1. | Mõisted |
9.2. | Sõnaseletused |