Параграф 2.1 (Matemaatika 4. kl. I osa)

Ühetehtelised avaldised (19–26)

Pane tähele

3 kümnelist + 2 kümnelist = 5 kümnelist

30 + 20 = 50

4 kümnelist – 2 kümnelist = 2 kümnelist

40 – 20 = 20

19. Sobita õunad korvidesse.

Vihje
Keera telefon laiupidi.
        • 30 + 40
        • 100 – 30
        • 60 – 10
        • 80 – 50
        • 10 + 20
        • 30 + 20

        20. Arvuta.

        30 + 20 = 

        50 + 40 = 

        10 + 90 = 

        80 + 10 = 

        50 + 50 = 

        90 – 20 = 

        30 + 60 = 

        80 – 40 = 

        60 – 30 = 

        80 – 80 = 

        70 – 60 = 

        40 – 20 = 

        21.–24. Kirjuta puuduvad arvud.

        30 +  = 60

        60 +  = 100

        20 +  = 100

        10 +  = 30

        50 +  = 70

        70 +  = 90

        60 +  = 90

        40 +  = 50

        10 +  = 40

         + 10 = 50 

         + 40 = 90

         + 30 = 100

         + 50 = 80

         + 20 = 40

         + 70 = 80

         + 30 = 100

         + 70 = 90

         + 20 = 60

        80 –  = 40

        70 –  = 20

        80 –  = 30

        100 –  = 30

        90 –  = 70

        70 –  = 10

        60 –  = 10

        40 –  = 30

        100 –  = 50

         – 60 = 30

         – 20 = 10

         – 50 = 20

         – 10 = 50

         – 40 = 20

         – 40 = 10

         – 30 = 60

         – 50 = 40

         – 20 = 70

        25.–26. Lahenda ülesanded.

        Kaisa teenis maasikaid korjates 10 eurot.
        Annika sai vaarikate korjamise eest sama palju raha.
        Kui suure summa teenisid tüdrukud kokku?

        Vastus: Tüdrukud teenisid kokku  eurot.

        Marek korjas puu otsast 30 õuna.
        Brita korjas õunu 10 võrra vähem.
        Mitu õuna korjas Brita?
        Mitu õuna korjasid lapsed kokku?

        Vastus: Brita korjas  õuna.
        Lapsed korjasid kokku  õuna.

        Tööleht

        Будь ласка, зачекайте