Параграф 1.2 (Inimeseõpetus 1. kl)

Mina

1. NIMI

TERE!
​MINU NIMI ON MARI.
​MIS ON SINU NIMI?​​

MINU NIMI ON .

Ülesanne 1

  1. Vaata pilte:
    Kes on 1. pildil? Kes on 2. pildil?
  2. Kumb sina oled: poiss või tüdruk? Vajuta sobivale pildile. 

TÜDRUK

POISS

MINA OLEN 

Ülesanne 2

Mõnikord on inimestel ühesugune nimi. Mõnikord on loomadel ühesugune nimi. 

  1. Vaata pilte. Kes on pildil?
  2. Kellel võib olla ühesugune nimi? Ühenda paarid. 

2. VANUS

Soovitused tegevuseks

Enese tutvustamine õpetaja küsimuste ja lausete abiga.

1. MINA OLEN 7-AASTANE.
2. KUI VANA SINA OLED?​​​

MINA OLEN -AASTANE.

Ülesanne 3

  1. Vaata pilte. Kuula:
    ​Ema on vanem kui Mari. Leia ema.
    Mari on noorem kui ema. Leia Mari.
  2. Kes on vanem?
    ​Kes on noorem?

    ​Vajuta noorema inimese pildile.

3. TOREDAD TEGEVUSED

  1. Mis meeldib Marile? Vaata pilte. Nimeta.
  2. Mis sulle meeldib? Räägi teistele.
  3. Mis on teil Mariga sarnast? Vajuta sobivatele piltidele.

4. MULLE MEELDIB

Mari joonistas pildi. Pildile said asjad, mis Marile meeldivad.

  1. Vaata pilti. Mis meeldib Marile? 
  2. Mis sulle meeldib? Joonista oma pilt. 

Soovitused tegevusteks:

Mõistekaardi „Mina“ koostamine.

Tööleht

Soovitused tegevusteks:

1. Nimemäng

Mängijad istuvad või seisavad ringis. Igaüks mõtleb oma nimele juurde liigutuse. Mängija ütleb oma nime ja teeb juurde oma välja mõeldud liigutuse. Mängu alustab õpetaja, kes ütleb enda nime ja teeb liigutuse, et anda lastele tegevuseks mudel. Kõik ülejäänud kordavad kuuldud nime ja liigutust.

Modifitseeritud mäng. Algallikas: http://100-rahvamangu-lastele.blogspot.com/2018/02/tutvumismang-nimedega.html

2. Nimemäng

Õpetaja valib klassi laste nimede seast ühe ning hakkab seda häälikhaaval klassi ees ütlema. Lapsed mõistatavad, mis nime nad kuulevad.

Modifitseeritud mäng. Algallikas: https://www.miksike.net/documents/main/5klass/eestikeel/40.htm 

3. Nimebingo

Eelnevalt arutatakse teemal, et peale inimeste on nimesid ka muudel elusolenditel. Mängu käik: Õpetajal on pildid (poiss, tüdruk, koer, kass jms). Koos vaadatakse pildid üle ning arutatakse, kes on pildil ja mis võib olla tema nimi. Õpetaja jagab klassis pildid lastele laiali. Pilte nt tüdrukust, poisist jne võib olla mitu. Õpetaja ütleb nime. Laps, kelle pildiga see nimi sobib, tõstab pildi. Nt Õpetaja ütleb „Muri“ – laps tõstab koera pildi. Õpetaja ütleb „Miisu“ – laps tõstab kassi pildi.

Пожалуйста, подождите