Vahendid soovituslike praktiliste tegevuste jaoks:
- Peegel (enda näoilmete vaatlus).
- Kaardid õpitud tervitus- ja hüvastijätuväljenditega (rühmitamine/valik pildi ja väljendi juurde).
1. Näo-ilmed
- Võrdle pilte. (*Juuksed, silmad, nina, suu.)
- Missugune tuju on poisil? Loe. Vali sobiv lause.
- Mis võis teha poisi rõõmsaks/kurvaks?
- LAPS ON KURB.
- POISS ON RÕÕMUS.
- LAPS ON KURB.
- POISS ON RÕÕMUS.
Tee erinevaid nägusid. Matki õpetajat. Vaata enda nägu peeglist. Jälgi suud ja silmi.
2. Teretamine
Õpetaja ja Sille
1. Vaata. Vasta küsimustele.
- Kes olid klassis?
- Kelle poole vaatas õpetaja?
- Mis sõnad õpetaja ütles?
- Kas laps ütles tere?
2. Loe. Vasta õpetaja küsimustele.
1. MINA ÜTLEN „TERE!“ | ||
ÜTLEN TERE = TERETAN
3. Tere, tere sulle
1. Kuula salmi.
- Mitu korda sa kuulsid sõna TERE?
2. Loe. Leia sõnad "TERE". Klõpsa hiirega sõnadel.
3. Korda salmi.
- Rõõmsalt / tõsiselt.
- Vaikse / kõvema häälega.
- Koos rütmi plaksutamisega.
4. Teretan. Jätan hüvasti
1. Vaata pilti. Vasta õpetaja küsimustele.
2. Loe.
3. Kuula. Lõpeta õpetaja lause.
Nt: Poiss läheb päeval mänguväljakule. Ta ütleb teistele lastele …
MÄNG. Liigu! Seis! Tervita!
5. Viisakas käitumine
1. Vaata pilti. Vasta õpetaja küsimustele.
2. Vaata 2. pilti. Mida võis öelda õpetaja (õpilane)?
1. | 2. |
- VAATA SILMA!
- ÜTLE JULGE HÄÄLEGA TERE!
- ÜTLE VASTU TERE!
HARJUTA. Tervitamine ja sobiv käitumine: viisakas teretamine klassiruumi sisenemisel; hüvasti jätmine koolist lahkumisel.
6. Viisakad vastused
1. Vaata pilti. Vasta õpetaja küsimustele.
2. Kuula tegelaste rääkimist. Kas vastus sobib?
3. Loe tegelase sõnad. Mida sobib vastu öelda?
(*Abiks kaardid õpitud väljenditega.)
HARJUTA. Väljendite ütlemine dialoogis, intonatsioon õpetaja eeskujul.