Параграф 4.3 (Inimeseõpetus 2. kl)

Kell

1. Aeg liigub

1. Vaata pilti. Loe. Vasta küsimustele.

  • Pildil on väike beebi. Kes see on?
  • Milline poiss on Mikk praegu?
  • Mida vanaema arvas aja kohta?
  • Aastad läksid edasi. Mis juhtus Mikuga?

1. Sellel pildil on väike Mikk.
2. Aeg läheb nii ruttu!​
3. Nüüd on Mikk juba suur poiss.​

Mikk kasvas

2. Loe laused. Vasta küsimustele.

  • Kuidas liigub beebi?
  • Kuidas kõnnib Miku vanaema?
  1. Beebi roomab. Ta ei oska veel püsti käia.
  2. Memm käib kepi najal.
Kuidas liigud sina? Näita.
1. Astu kaks sammu ette. (jne)
2. Käi tahvli ees edasi-tagasi.

3. Kõnni sirge seljaga.

4. Astu jalg jala ees.
5. Käi kikivarvul.

2. Mis see käib?

1. Loe mõistatus.  

2. Vali mõistatuse vastus. Vajuta pildile.

Mõista, mõista. Mis see on?

Käib ööd ja päevad. Edasi ei liigu.

3. Kell käib

1. Vaata kella pilti. 

  • Mitu osutit on sellel kellal?
  • Mis suunas osutid liiguvad? Näita.
  • Kell käib. Mida sa kuuled?
  • Kuula kella tiksumist.

2. Loe.

1. Kell  käib = kell  töötab

     a) kella osuti liigub

     b) kell tiksub

2. Kell seisab = kell ei tööta 

3. Vaata teistsuguste kellade pilte.

LIIVA-KELL

PÄIKESE-KELL

4. Erineva kujuga kellad

1. Mis kujundid on pildil?

  • Loe sõna. Vali õige pilt.
  • Lohista sõna pildi juurde.
  • RUUT
  • RING
  • RIST-KÜLIK
  • KUUS-NURK
  • KOLM-NURK

2. Mis kujuga on kellad? Lohista kujundi pilt kella pildi juurde.

5. Kella-aeg

1. Vaata pilte. Mis kell on? 

2. Loe lause. Lohista lause õige pildi juurde.

  • Kell on KOLM.
  • Kell on KAHEKSA.
  • Kell on ÜHEKSA.
  • Kell on ÜKS.
  • Kell on VIIS.
  • Kell on KUUS.
  • Kell on ÜHEKSA.
  • Kell on ÜKS.

6. Ole täpne. Jälgi kella.

1. Vaata pilti. Kuula lauseid.

  • Kellega see lugu juhtus? Vali lapse nimi.
Õpetajale (kuulamistekstid)

1. Tunnid algasid kell 8. Priit jõudis kooli kell 9.

2. Sõbra sünnipäevapidu algab kell 6. Kertu jõudis kohale kell 5.

3. Hambaarst ootas Tiitu kell 1. Tiit jõudis arsti juurde kell 3.

  • TIIT
  • KERTU
  • PRIIT
  • TIIT
  • KERTU
  • PRIIT
  • TIIT
  • KERTU
  • PRIIT

2. Kuula. Loe. Vasta küsimustele.

  • Loe. Vali õiged vastused.
  • Millal laps jõudis kohale? 
  • Mis võis edasi juhtuda?

Priit jõudis kooli kell 

  • 1. PRIIT TULI ÕIGEL AJAL.
  • 2. TA JÕUDIS VAREM.
  • 3. POISS JÄI HILJAKS.

Kertu jõudis peole kell

  • 1. KERTU TULI ÕIGEL AJAL.
  • 2. TA TULI VAREM.
  • 3. KERTU JÕUDIS HILJEM.

Tiit jõudis kell

  • 1. TIIT JÕUDIS ÕIGEL AJAL.
  • 2. POISS TULI VAREM.
  • 3. TA JÕUDIS PALJU HILJEM.

1. Ole täpne!

2. Jälgi kella!

7. Äratuskell

1. Kes äratab sind hommikul üles?

2. Kuidas ema (isa) ärkab üles?

8. Kell seisab

1. Kuula. Vasta küsimustele.

Mikk vaatas kella. Kell seisis. Miku õde arvas: „Viskame kella ära.“

  • Mis juhtus Miku kodus?
  • Kas Miku õel oli õigus?

2. Kuidas saab kella jälle tööle panna? Loe.

1. Kella  sees  on  patarei.

2. Ma vahetan  patarei  ära.

3. Kella teeb korda kellas-sepp.

Tööleht

Будь ласка, зачекайте