Параграф 8.1 (Matemaatika 4. kl. III osa)

Korrutamine arvuga 8 (I) (254–267)

254. Lahenda ülesanded.

  1. Loe ja vali küsimustele vastused.

4. klassis on kaheksa õpilast.
Kõik lapsed kinkisid õpetajale naiste-päevaks kolm tulpi.

  • Mitme kaupa kinkisid lapsed tulpe?
  • Mitu õpilast kinkis õpetajale lilli?
  1. Lahenda ülesanne kahel viisil. Täienda vastust.

 +  +  +  +  +  +  +  = 

 ∙  = 

Õpetaja sai  tulpi.

  1. Võrdle saadud tulemusi. Kuidas on korrutamine seotud liitmisega?
  2. Sama moodi saab tegutseda, kui kasutada erinevaid esemeid, näiteks tamme-tõrusid.

255. Ühenda avaldised sobiva pildiga.

Vihje
Keera telefon laiupidi.
8 · 2
8 · 1
8 · 4
8 · 3
8 · 5
4 + 4 + 4 + 4 + 4 + 4 + 4 + 4
1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1
2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2
5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5
3 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3
Vihje
Keera telefon laiupidi.
8 · 9
8 · 10
8 · 7
8 · 8
8 · 6
7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7
10 + 10 + 10 + 10 + 10 + 10 + 10 + 10
9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9
6 + 6 + 6 + 6 + 6 + 6 + 6 + 6
8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8

256. Sobita avaldised tabelisse.

Vihje
Keera telefon laiupidi.
  • 8 ⋅ 4
  • 8 ⋅ 2
  • 8 ⋅ 8
  • 8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8
  • 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2
  • 4 + 4 + 4 + 4 + 4 + 4 + 4 + 4

Korrutamine

Liitmine

257. Märgi õiged võrdused.

Vihje
Keera telefon laiupidi.
  • 8 ∙ 3 = 3 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 + 8 + 3
  • 8 ∙ 1 = 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1
  • 8 ∙ 5 = 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5
  • 8 ∙ 7 = 7 + 7 + 1 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7
  • 8 ∙ 8 = 8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8
  • 8 ∙ 10 = 10 + 10 + 10 + 10 + 10 + 10
  • 8 ∙ 6 = 6 + 6 + 6 + 6 + 6 + 6 + 6 + 6

258. Lahenda ülesanded kahel viisil.

Liitmine

 +  +  +  +  +  +  +  = 

Korrutamine

  

Liitmine

 = 

Korrutamine

 ∙ 

Liitmine

 = 

Korrutamine

 ∙ 

Liitmine

 = 

Korrutamine

 ∙ 

259. Asenda võrdsete liidetavate liitmine korrutamisega.

Vihje
Keera telefon laiupidi.

4 + 4 + 4 + 4 + 4 + 4 + 4 + 4 =

 ∙  = 

2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 =

 ∙  = 

7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 =

 ∙ 

1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 =

 ∙  = 

8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8 =

 ∙ 

9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 =

∙ 

260. Koosta ja lahenda pildi põhjal ülesandeid.

Vali lausetele sobivad lõpud.

Pildil on.

Ämblik koob võrku, et.

Ämblikul on.

261. Märgi liitmis-tehted, mida saab asendada korrutamisega.

  • 4 + 4 + 3 + 4 + 3 + 3 + 4 + 4
  • 4 + 4 + 4 + 4 + 4 + 4 + 4 + 4
  • 3 + 4 + 4 + 3 + 4 + 4 + 4 + 3
  • 5 + 7 + 5 + 7 + 5 + 7 + 5 + 5
  • 7 + 7 + 5 + 5 + 5 + 7 + 5 + 7
  • 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7
  • 9 + 8 + 9 + 8 + 9 + 8 + 9 + 8
  • 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9
  • 6 + 6 + 6 + 9 + 6 + 6 + 9 + 6
  • 6 + 6 + 6 + 6 + 6 + 6 + 6 + 6
  • 6 + 8 + 9 + 8 + 9 + 6 + 8 + 8
  • 9 + 6 + 8 + 9 + 9 + 8 + 9 + 6

262. Võrdle (<, >, =).

8 ∙ 34 ∙ 6

8 ∙ 24 ∙ 3

8 ∙ 55 ∙ 7

8 ∙ 87 ∙ 5

8 ∙ 43 ∙ 8

8 ∙ 94 ∙ 9

8 ∙ 14 ∙ 2

8 ∙ 65 ∙ 9

8 ∙ 7  7 ∙ 3

6 ∙ 9  6 ∙ 7

8 ∙ 107 ∙ 10

7 ∙ 6  6 ∙ 7

263.–264. Lahenda ülesanded.

Jõe peal ujub kaheksa parti. Mitu jalga on partidel kokku? Mitu tiiba on partidel kokku? Mitu saba on partidel kokku?

Vastus: Partidel on kokku  jalga,  tiiba ja  saba.

Timo ostis kaheksa kolme-eurost auto-mudelit. Kui palju läks poisil ost maksma?

Vastus: Poisi ost maksis  eurot.

265. Arvuta.

8 ∙ 6 = 

  8 ∙ 4 = 

8 ∙ 3 = 

  8 ∙ 5 = 

8 ∙ 2 = 

8 ∙ 10 = 

8 ∙ 9 = 

  7 ∙ 4 = 

8 ∙ 1 = 

  6 ∙ 5 = 

  8 ∙ 8 = 

  5 ∙ 6 = 

  8 ∙ 7 = 

4 ∙ 10 = 

7 ∙ 10 = 

  7 ∙ 5 = 

  6 ∙ 9 = 

  6 ∙ 5 = 

  7 ∙ 5 = 

  4 ∙ 8 = 

266.–267. Lahenda ülesanded.

Õpetajate suve-puhkus kestab kaheksa nädalat. Mitu päeva saavad õpetajad suvel puhata?

Vastus: Õpetajad puhkavad suvel  päeva.

Bruno on 8-aastane. Vana-ema Rita on lapse-lapsest 8 korda vanem. Vana-isa Meelis on vanaemast 8 aastat vanem. Kui vanad on Bruno vana-vanemad?

Vastus: Vana-ema on -aastane ja vana-isa on -aastane.

Tööleht

Пожалуйста, подождите