Параграф 6.4 (Loodusõpetus LÕK 1. klass)

ASJAD

1. VÄRV

Praktiline ülesanne

Kõnni klassis ringi. Vali üks asi. Pane oma käsi selle peale. Mis asi see on?

Õpetajale

Iga laps leidis erineva asja. Täna õpime tundma nende omadusi.

ASJAD VÕIVAD OLLA ÜHTE VÄRVI.

Ülesanne 1

  1. Märgi punased asjad.
  2. Neid punaseid asju me (mida teeme?) … . Mis asju sa sööd? Näita pildil ja nimeta.

Ülesanne 2

  1. Märgi sinised asjad. Mis pildid jäid üle?
  2. Nimeta kõik asjad. Mis värvi need asjad on? (Nt Püksid. Mis värvi püksid? – Sinised püksid, …).

Praktiline ülesanne

  1. Leia oma klassis punaseid asju.
  2. Leia oma klassis siniseid asju.

2. PEHME VÕI KÕVA?

ASI VÕIB OLLA PEHME VÕI KÕVA​.

Praktiline ülesanne

  1. Leia oma klassis pehmeid asju.
  2. Leia oma klassis kõvasid asju.

Lohista pildid sobivasse tulpa.

      3. SUURUS

      Praktiline ülesanne

      1. Leia oma klassis suuri asju.
      2. Leia oma klassis väikseid asju.

      Järjesta ringid. Alusta kõige suuremast ringist.

      ASJAD ON ERINEVA SUURUSEGA.

      Ülesanne 3

      1. Vaata pilte. Mis asju me sööme? Märgi need pildid.
      2. Mis pildid jäid üle? Mis on nendel piltidel? Näita ja nimeta.

      Ülesanne 4

      1. Vaata pilte. Kes tegi tooli / salli / pildi? 
      2. Ühenda sobivad pildid tegijaga.
      Vihje
      Seda ülesannet ei saa mobiiltelefonis lahendada.

      VANAEMA

      VANAISA

      TOOMAS

      INIMESED

      Praktiline ülesanne

      Õpetajale
      1. Võta tükk plastiliini. Vooli plastiliinist pall. → Sa tegid palli … (millest?).
      2. Vaata aknast välja. Sa vaatad läbi klaasi. See aken (õpetaja osutab klaasile) on tehtud klaasist. ​* Leia veel klaasist asju. * Klaas kukub maha. Mis võib klaasiga juhtuda?
      3. Vaata joonlauda (puidust). See ei paista läbi. See on tehtud puust. Katsu. * Leia veel puust asju.

      5. INIMENE TEEB ASJU

      1. Vaata pilte. Mis on piltidel? Kes tegi kõik need asjad?
      2. Millest inimene need asjad tegi? Tool on … . / Tool on tehtud ... (puust). Korda lauset. Vaas on tehtud ... (klaasist). Jne.
      1. Leia piltidel puust asjad. Näita. Nimeta. Leia piltidel klaasist asjad. Näita. Nimeta. Lohista esemed õigesse tulpa.

      SEE ON PUUST.

      SEE ON KLAASIST.

          6. MÕISTATA

          1. Vaata pilti. Mis ruum on pildil?
          2. Kuula. Mis asjast ma räägin? Näita pildil.
          Õpetajale
          1. See asi võib olla kuum. Pead olema ettevaatlik! Selle asja peal saab süüa teha. (Pliit).
          2. See asi on pehme. Ta on pruuni värvi. Selle asjaga saab mängida. Mõni laps võtab selle asja öösel kaissu. (Mängukaru).
          3. See asi on kõva. See on tehtud puust. Selle asja peale me paneme tassid, taldrikud. Selle asja ääres me sööme. (Laud)

          MÕISTATUS

          VASTUS

          Ülesanne 5

          1. Leia suurelt pildilt samad asjad. Kas see asi on suurel pildil? Kui on, märgi pilt.
          2. Kõik need asjad on ... . (Ühe pildirea asjade kohta). Ütle ühe sõnaga.

          NEED ON

          NEED ON

          NEED ON

          SEE ON

          Ülesanne 6

          1. Vaata pilti. Kes on pildil? Mõtle lastele nimed.
          2. Mida teeb poiss? Mida teeb tüdruk?
          3. Mis asju näed laual? Millega...?
          4. Pesakast saab valmis. Mida teevad lapsed pesakastiga edasi?

          Tööleht

          Пожалуйста, подождите