8. klassi kirjandus
Автори
Priit KruusАвтори збірника завдань
Priit KruusВидавець
-
У навчальному комплекті параграфів: 61 та завдань: 56, з яких у підручнику: 0 і в збірнику завдань: 56.
-
Автори
Priit Kruus -
Автори збірника завдань
Priit Kruus -
Предмет
Література -
Клас
8 клас -
Мова видання
Естонська мова -
Видавець
Koolibri -
Навчальна програма
Державна навчальна програма 2011 -
Входить у пакет
8. klassi õpiku märksõnad on järgmised:
Noortekultuur, kodu toetav jõud, suhted vanemate ja kasuvanematega, vägivald kodus ja koolis, sallivus, mina grupi liikmena: Sass Henno „Mina olin siin“, Jerome David Salingeri „Kuristik rukkis“, William Goldingi „Kärbeste jumal“. Loova mõtteviisi rakendamine, mängu ja elu piirid: A. de Saint-Exupéry „Väike prints“, Paulo Coelho „Alkeemik“, Terry Pratchetti ja J.R.R Tolkieni looming.
Mõtlemisvabadus ja iluelamused: Gustav Suitsu, Marie Underi, Betti Alveri luule.
Roheline mõtteviis, tasakaal looduses, kultuuride mitmekesisus: Daniel Defoe „Robinson Crusoe“, tänapäevased reisikirjad (eksootilised maad), õpilase enda kogemused looduses ja reisidel. Kirjanduse ja filmi suhted.
Kirjanduse põhiliigid ja põhimõisted.
1. Tere taas, lugeja!
Закладка |
Параграф |
---|---|
1.1. |
Tere taas, lugeja!
Для безкоштовного ознайомлення! |
1.2. | Markus Muuk „Kõik saab alguse alguseta” |
2. Kirjaniku kutse
Закладка |
Параграф |
---|---|
2.1. | Kirjaniku kutse |
2.2. | Anton Tšehhov „Rõõm” |
2.3. | Mart Juur „Kurioosumid telepurgis” |
3. Ühiskondlikud olevused
Закладка |
Параграф |
---|---|
3.1. | Ühiskondlikud olevused |
3.2. | Jerome David Salinger „Kuristik rukkis” |
3.3. | Kuidas toimivad tegelased? |
3.4. | Diana Leesalu „Mängult on päriselt” |
3.5. | Maia Punak „Kõnelused” |
3.6. | Mis sünnib laval? |
3.7. | Merle Karusoo „Laste ristiretk” |
3.8. | Sass Henno „Mina olin siin. Esimene arest” |
3.9. | Kirjandus kaadrites |
3.10. | William Golding „Kärbeste jumal” |
3.11. | Kokkuvõte |
4. Kärsitud värsid
Закладка |
Параграф |
---|---|
4.1. | Kärsitud värsid |
4.2. | Walt Whitman „Laul maanteest” |
4.3. | Aleksandr Puškin „Vang” |
4.4. | Kuidas mõista luulet? |
4.5. | Arvi Siig „Öösinine taevas…” |
4.6. | Gustav Suits „Ühte laulu tahaks laulda” |
4.7. | Marie Under „Sügisemaru” |
4.8. | Luuletuse luustik |
4.9. | Jaan Kross „Wikmani poisid” |
4.10. | Ellen Niit „Las ma olen lind…” |
4.11. | Kersti Merilaas „Rannapääsuke” |
4.12. | Jaan Kaplinski "Lumi sulab..." |
4.13. | Aleksander Suuman |
4.14. | Haikutavad read |
4.15. | Kokkuvõte |
5. Imeline olematu
Закладка |
Параграф |
---|---|
5.1. | Imeline olematu |
5.2. | Mehis Heinsaar „Tere” |
5.3. | Jututrepi astmetel |
5.4. | „Tark talutüdruk” |
5.5. | Paulo Coelho „Alkeemik” |
5.6. | Antoine de Saint-Exupéry „Väike prints” |
5.7. | Philip Pullman „Kuldne kompass” |
5.8. | Kirjandusteos ühe säutsuga |
5.9. | Terry Pratchett „Autojuhid” |
5.10. | Helga Nõu „Kuues sõrm” |
5.11. | Mis on arvustuse mõte? |
5.12. | Kokkuvõte |
6. Rohelised rännakud
7. Hakkame lugema
Закладка |
Параграф |
---|---|
7.1. | Hasso Krull „Hakkame lugema…” |
7.2. | Ülesandeid tervikteoste käsitlemiseks |
8. Lisad
Закладка |
Параграф |
---|---|
8.1. | Mõisted |
8.2. | Sõnaseletused |
8.3. | Õpikus kasutatud ilukirjandustekstide allikad |