-
У навчальному комплекті параграфів: 216 та завдань: 14, з яких у підручнику: 1 і в збірнику завдань: 13.
-
Тип навчального комплекту
Книга для вчителя -
Автори
Annika Markson, Kärt Normann -
Автори збірника завдань
Annika Markson, Kärt Normann -
Предмет
Естонська мова -
Клас
3 клас -
Мова видання
Естонська мова -
Видавець
Avita -
Навчальна програма
Державна навчальна програма 2011, Державна навчальна програма 2023 -
Входить у пакет
—
Õppekomplekti kuuluvad järgmised osad:
• paberõpik ja -töövihik
• e-õpik (õpilase materjal)
• Opiqu ülesandekogu (harjutused, mida õpilane näeb ainult siis, kui õpetaja need talle suunab)
• e-tund Opiqu keskkonnas (elektrooniline õpetajaraamat)
E-tund on elektrooniline õpetajaraamat, mis aitab õpetajal tunni ette valmistada, tundi anda ja sellest kokkuvõtte teha. E-tund sisaldab põhjalikult kavandatud tundi koos rohke näitliku materjaliga (videod, kuulamispalad, fotod, animatsioonid, laulud, joonised jm).
See hõlmab tunni näidisülesehitust koos ajaliste soovitustega iga tunniosa jaoks, metoodilist materjali, viiteid õpikule, töövihikule ja e-õpikule, ühese vastusega töövihikuharjutuste slaide, õpiku pilte ja jooniseid suurel ekraanil näitamiseks, tunni kokkuvõtet, integratsiooniviiteid ning lisamaterjali õppetöö diferentseerimiseks. Muidugi ei puudu sellest ka töölehed, kordamisülesanded, mängud ega lisalugemissoovitused nii õpilastele kui ka õpetajale.
Lisaväärtuse annavad etteütlused (3), lugemiskontrollid (3 + üks ettekannete leht) kontrolltööd (4). Leidub ka üks tunnikontroll, mis on sama kujundusega nagu kontrolltööd. Prinditavad kontrolltööd on kahes võrdse raskusastmega variandis. Harjutavad kontrolltööd on ühes variandis. Kontrolltööd on olemas ka digitaalsena ja peaaegu täielikult automaatkontrollitavana e-õpiku ülesandekogus. Lugemiskontrollid on ainult e-tunnis, sest need on valdavalt vabade vastustega. Etteütlused (3) on samuti ainult e-tunnis.
Laulud ja animatsioonid aitavad keelereegleid kergemini meelde jätta ning kuulamisülesannete abil harjutavad õpilased keskendunult kuulama. Igas kuus on ka üks arutlustund, mille juhatab sisse audio- või videomaterjal. Arutlustund koos kuulamisülesandega on saadaval ainult õpetajaraamatus. 3. klassi e-tunnis on videod, mis lihtsustavad kirjandusteemade omandamist.
Nädalas on kuus e-tundi, aastas kokku 210 tundi.
1. Mis on keel ja kirjandus?
Закладка |
Параграф |
---|---|
1.1. | Töökava |
1.2. | Õpetajale abiks |
1.3. | I osa. Sissejuhatus õppeaastasse |
1.4. | Leelo Tungla luuletused |
1.5. | Mis on kirjandus? |
1.6. |
Mis on keel?
Для безкоштовного ознайомлення! |
1.7. | Kõnekeel ja kirjakeel |
1.8. | Miks on vaja õigesti kirjutada? |
2. Kuidas juttu lugeda?
Закладка |
Параграф |
---|---|
2.1. | Kuidas juttu lugeda? (1) |
2.2. | Kuidas juttu lugeda? (2) |
2.3. | Kuidas juttu lugeda? (3) |
2.4. | Suur algustäht |
2.5. | Liiv ja ahvid (1) |
2.6. | Liiv ja ahvid (2) |
3. Kuidas lugu ümber jutustada?
Закладка |
Параграф |
---|---|
3.1. | Tsatsiki ise (1) |
3.2. | Tsatsiki ise (2) |
3.3. | Tsatsiki ise (3) |
3.4. | Kuidas lugu ümber jutustada? (1) |
3.5. | Kuidas lauset lõpetada? |
3.6. | Kuidas lugu ümber jutustada? (2) |
4. Millest lugu koosneb?
Закладка |
Параграф |
---|---|
4.1. | Viplala lood (1) |
4.2. | Viplala lood (2) |
4.3. | Millest lugu koosneb? |
4.4. | Kuidas loo sisu üles ehitada? |
4.5. | Nimetused |
4.6. | Arutlustund. Teistele ma ennast kiidan |
5. Millistest osadest koosneb tekst?
Закладка |
Параграф |
---|---|
5.1. | Aus rahandusminister (1) |
5.2. | Aus rahandusminister (2) |
5.3. | Kontrolltöö. Sisu jaotamine osadeks (1) |
5.4. | Kuidas me sõnu muudame? |
5.5. | Karu liitub Feisbukiga |
5.6. | Sisu jaotamine osadeks (2) |
6. Millega juttu alustada ja lõpetada?
Закладка |
Параграф |
---|---|
6.1. | Targa tarbimise nädal |
6.2. | Esimene tüli (1) |
6.3. | Jutu algus ja lõpp |
6.4. | Nimisõna |
6.5. | Esimene tüli (2) |
6.6. | Loodusega koos |
7. Kuidas jutustada minavormis?
Закладка |
Параграф |
---|---|
7.1. | Noa laev (1) |
7.2. | Tegusõnad |
7.3. | Tegusõnad (2) |
7.4. | Jutustamine minavormis |
7.5. | Noa laev (2) |
7.6. | Noa laev (3) |
8. Kuidas raamatut tutvustada?
Закладка |
Параграф |
---|---|
8.1. | Nutika tuvi lugu |
8.2. | Lugemiskontroll |
8.3. | Võtame loo lühidalt kokku |
8.4. | Lihtlause |
8.5. | Kuidas raamatut tutvustada? |
8.6. | Valmimeister Aisopos |
9. Millal toimuvad loo sündmused?
Закладка |
Параграф |
---|---|
9.1. | Koit ja Hämarik |
9.2. | Kordamine. Muistendid |
9.3. | Kontrolltöö |
9.4. | Tegusõna. Olevik ja minevik |
9.5. | Lenni ja Tallinn |
9.6. | Sündmuste toimumise aeg |
10. Kuidas lavastada näidendit?
Закладка |
Параграф |
---|---|
10.1. | Vapper Keefir (1) |
10.2. | Vapper Keefir (2) |
10.3. | Tegelaste kõne näidendis |
10.4. | Loetelu |
10.5. | Kuidas näidendit lavastada? (1) |
10.6. | Kuidas näidendit lavastada? (2) |
11. Millest kõnelevad tegelased?
Закладка |
Параграф |
---|---|
11.1. | Lavakujundus |
11.2. | Tom Gatesi äge maailm (1) |
11.3. | Liidame lauseid |
11.4. | Tegelaste kõne |
11.5. | Tom Gatesi äge maailm (2) |
11.6. | Ootamatu lõpplahendus ehk puänt |
12. Kes lugu jutustab?
Закладка |
Параграф |
---|---|
12.1. | Minu ema on võimatu |
12.2. | Erinevad vaatenurgad (1) |
12.3. | Erinevad vaatenurgad (2) |
12.4. | Koma lauses |
12.5. | Luuletused ilmast |
12.6. | Arutlustund |
13. Kuidas kirjeldada?
Закладка |
Параграф |
---|---|
13.1. | Mõttekoguja |
13.2. | Omadussõnad |
13.3. | Kirjeldamine |
13.4. | Kontrolltöö. Sõnavara |
13.5. | Vastandtähendusega sõnad |
13.6. | Tulipunane vihmavari |
14. Kordamine. Jõuluaeg
Закладка |
Параграф |
---|---|
14.1. | Mina, Amber Brown |
14.2. | Kordamine. Amber Brown teeb jõulukinke |
14.3. | Kordamine. Pakime kingitusi |
14.4. | Suur päkapikuraamat |
14.5. | Päkapikkude levik Eestis |
14.6. | Arutlustund. Eestlaste jõulukulutused |
15. Kordamine. Uus aasta
Закладка |
Параграф |
---|---|
15.1. | Jõululuuletused |
15.2. | Ballett |
15.3. | Ballett „Pähklipureja“ |
15.4. | An Leyseni jutustus „Pähklipureja“ |
15.5. | Uus aasta |
15.6. | Kordamine |
16. Mis on sündmustik?
Закладка |
Параграф |
---|---|
16.1. | Väike nõid (1) |
16.2. | Väike nõid (2) |
16.3. | Väike nõid (3) |
16.4. | Loo tegevustik ehk sündmustik (1) |
16.5. | Lugemiskontroll ja asesõnad |
16.6. | Loo tegevustik ehk sündmustik (2) |
17. Kuidas lisada loole põnevust?
Закладка |
Параграф |
---|---|
17.1. | Nukitsamees (1) |
17.2. | Nukitsamees (2) |
17.3. | Käändsõnad (1) |
17.4. | Käändsõnad (2) |
17.5. | Kuidas lisada loole põnevust? |
17.6. | Piltlikud väljendid |
18. Kuidas kirjeldada tegelast või eset?
Закладка |
Параграф |
---|---|
18.1. | Cosette (1) |
18.2. | Cosette (2) |
18.3. | Kuidas kirjeldada tegelast või eset? (1) |
18.4. | Kuidas kirjeldada tegelast või eset? (2) |
18.5. | Kordamine. Etteütlus |
18.6. | Samatähenduslikud sõnad |
19. Mis on tegevuskoht?
Закладка |
Параграф |
---|---|
19.1. | Vilgukivioru Tonje (1) |
19.2. | Kuidas juhatada teed? |
19.3. | Vilgukivioru Tonje (2) |
19.4. | Tegevuskoht |
19.5. | Sisse-, sees- ja seestütlev kääne |
19.6. | Kordamine ja tarbetekst |
20. Kirjeldame tegevuskohta
Закладка |
Параграф |
---|---|
20.1. | Väike rüütel Rikardo |
20.2. | Alale-, alal- ja alaltütlev kääne |
20.3. | Kordamine |
20.4. | Kontrolltöö. Väike rüütel Rikardo |
20.5. | Kirjeldame tegevuskohta. Omadussõnad |
20.6. | Kirjeldame tegevuskohta. Tegusõnad |
21. Tegelaste tunded
Закладка |
Параграф |
---|---|
21.1. | Salaaed (1) |
21.2. | Tegelaste tunded (1) |
21.3. | Tegelaste tunded (2) |
21.4. | Kaasa- ja ilmaütlev kääne |
21.5. | Salaaed (2) |
21.6. | Arutlustund. Sõprus |
22. Seosed tekstis
Закладка |
Параграф |
---|---|
22.1. | „Nukitsamehe“ lugemiskontroll |
22.2. | Veel üks Lotte (1) |
22.3. | Veel üks Lotte (2) |
22.4. | Täishäälikute pikkus |
22.5. | Suluta kaashäälikute pikkus |
22.6. | Seosed tekstis |
23. Kuidas kirjutada luuletust?
Закладка |
Параграф |
---|---|
23.1. | Vana vahva lasteaed |
23.2. | Luuletusi vanadest ja noortest |
23.3. | Silbitamine |
23.4. | Poolitamine |
23.5. | Rütm ja riim |
23.6. | Tuli ja Metsatukk |
24. Mis on teabekirjandus?
Закладка |
Параграф |
---|---|
24.1. | Vanaema Huldi raamatukogu (1) |
24.2. | Sulghääliku pikkus kirjas (1) |
24.3. | Sulghääliku pikkus kirjas (2) |
24.4. | Vanaema Huldi raamatukogu (2) |
24.5. | Teabekirjandus ja ilukirjandus |
24.6. | Teatmeteosed ja aimekirjandus |
25. Kuidas teabetekste lugeda?
Закладка |
Параграф |
---|---|
25.1. | Entsüklopeediad |
25.2. | Kuidas teabetekste lugeda? |
25.3. | Täishäälikuühend |
25.4. | Loomalapsed |
25.5. | Sulghäälik pika täishääliku ja täishäälikuühendi järel |
25.6. | Ei või olla |
26. Kuidas aitavad meid sisukord ja register?
Закладка |
Параграф |
---|---|
26.1. | Hukkunud linnad |
26.2. | Sisukord ja register |
26.3. | Kaashäälikuühend (1) |
26.4. | Kaashäälikuühend (2) |
26.5. | Miks on vaja diagramme? |
26.6. | Meie ja meie lugu |
27. Kuidas katseid läbi viia?
Закладка |
Параграф |
---|---|
27.1. | Petronella Õnneseen (1) |
27.2. | Petronella Õnneseen (2) |
27.3. | Sulghäälikud s-i ja h kõrval |
27.4. | Kuidas teha katseid? |
27.5. | Kuidas katset üles kirjutada? |
27.6. | Katsetame veel |
28. Kuidas sõnaraamatut kasutada?
Закладка |
Параграф |
---|---|
28.1. | Paabeli torn |
28.2. | Mida teha? (da-vormi õigekiri) |
28.3. | Sõnaraamatud |
28.4. | Hunt ja hobune |
28.5. | Kuidas sõnaraamatut kasutada? |
28.6. | Üks sõna, mitu tähendust |
29. Kust leida vastuseid?
Закладка |
Параграф |
---|---|
29.1. | Reisiraamatud |
29.2. | Kust leida vastuseid? |
29.3. | i ja j-i õigekiri |
29.4. | Uus-Meremaa sõnas ja pildis |
29.5. | Lugemiskontroll |
29.6. | Arutlustund. Reisimine |
30. Mis on elulugu?
Закладка |
Параграф |
---|---|
30.1. | i ja j-i õigekirja kordamine. Tunnikontroll |
30.2. | Mis on elulugu? |
30.3. | Ühe luuletuse lugu |
30.4. | Sulghäälik sõna alguses |
30.5. | Sulghäälik sõna alguses. Võõrsõnad |
30.6. | Rosinad. Lood lastekirjanike lapsepõlvest |
31. Kuidas ajakirja lugeda?
Закладка |
Параграф |
---|---|
31.1. | Sulghäälik sõna alguses. Etteütlus |
31.2. | Ajakirjad |
31.3. | Kuidas ajakirja lugeda? |
31.4. | Loomad, kes vahetavad värvi |
31.5. | Kuidas artiklit kirjutada? |
31.6. | Kirjutame artiklit |
32. Kuidas teha intervjuud?
Закладка |
Параграф |
---|---|
32.1. | Intervjuu |
32.2. | Kuidas teha intervjuud? (1) |
32.3. | Kuidas teha intervjuud? (2) |
32.4. | Kuidas teha intervjuud? (3) |
32.5. | Teeme klassi ajakirja (1) |
32.6. | Teeme klassi ajakirja (2) |
33. Kordamine. Tegelased ja tegevuskoht
Закладка |
Параграф |
---|---|
33.1. | Väike Tjorven, Pootsman ja Mooses |
33.2. | Tegelased |
33.3. | Sõnaliigid |
33.4. | Lause ja sidesõnad |
33.5. | Tegevuskoht. Käänamine |
33.6. | Tegevuskoht. Pööramine |
34. Kordamine. Algustäht ja häälikute õigekiri
Закладка |
Параграф |
---|---|
34.1. | Sõua, sõua Kalalaiule (1) |
34.2. | Sõua, sõua Kalalaiule (2) |
34.3. | Kordamine. Algustäht |
34.4. | Loovtööde näitus |
34.5. | Kordamine. Häälikute õigekiri (1) |
34.6. | Õuetund. Häälikute õigekiri |
35. Suvi tuleb
Закладка |
Параграф |
---|---|
35.1. | Kordamine. Häälikute õigekiri (2) |
35.2. | Õuetund. Tegusõnade kordamine |
35.3. | Kuidas Maa hingab? |
35.4. | Kirjandusviktoriin |
35.5. | Illustratsioonid |
35.6. | Aastalõpu vestlusring |
36. Lisad
Закладка |
Параграф |
---|---|
36.1. | Lugemissoovitused |
36.2. | Õppelaulud |
36.3. | Tagasiside |
36.4. | Impressum |