Автори
Jaak Urmet, Lauri VanamölderАвтори збірника завдань
Maret Varblas, Miina Leemets, Reeli-Alli KaseveltВидавець
-
У навчальному комплекті параграфів: 70 та завдань: 442, з яких у підручнику: 263 і в збірнику завдань: 179.
-
Автори
Jaak Urmet, Lauri Vanamölder -
Автори збірника завдань
Maret Varblas, Miina Leemets, Reeli-Alli Kasevelt -
Предмет
Література -
Клас
6 клас -
Мова видання
Естонська мова -
Видавець
Avita -
Навчальна програма
Державна навчальна програма 2011 -
Входить у пакет
Kirjanduse e õppekomplekt 6. klassile ühendab endas paberõpiku ja töövihiku materjali, mida on mõnevõrra kohandatud, täiendatud ja parandatud. Õpik koosneb 69 peatükist, mis jagunevad 9 ossa. Vaatluse all on tekstide ülesehitus, tekstide võime luua maailmu, kirjanduse seosed filmi ja teatriga, samuti rahvaluulega.
Kirjanduse õpik toetab igati eesti keele õpet, eelkõige põneva ja eriilmelise tekstivalikuga. Õpikus on põhirõhk ilukirjandustekstide lugemisel ja tõlgendamisel, eakohast lugemisvara on nii eesti kui ka väliskirjandusest, esindatud on nii klassikud kui ka noored kirjanikud. Tekstivalikus on elulised lugemispalad, mis võiksid ärgitada raamatuid julgemini kätte võtma.
Lühemad luuletekstid on esitatud tervikuna, proosast, draamast ning pikematest luuleteostest on valitud katkendid. Õpik sisaldab lugemistekstide kõrval näitlikustavaid illustratsioone, skeeme ja viiteid mitmesugusele audiovisuaalsele materjalile (filmidele, raadio- ja telesaadetele, maalile ja skulptuurile, kuuldemängudele, muusikapaladele jmt).
Iga peatüki sees on ülesandeid nii loovuse, kriitilise mõtlemise kui ka iseseisva töö arendamiseks. Harjutatakse, kuidas ära tunda ja kasutada lihtsamaid kujundeid (epiteet, võrdlus, isikustamine), kirjeldada tegelast ja tegevuskohta, analüüsida tegelastevahelisi suhteid ja sündmustikku. Harjutatakse, kuidas ära tunda kirjandusse peidetud kurvastust ja rõõmu, samuti ühiskonnakriitikat; kuidas seista moraalsete dilemmade ees, arutleda ja vaielda. Harjutatakse märkama seoseid ja sarnasusi muistse ja tänapäevase sõnakunsti vahel, eriilmelisele kirjandusele omaseid teemasid ning poeetilisi võtteid. Harjutatakse kriitilise ja analüütilise lugemise oskust, võimet tekste omavahel ning isikliku kogemusega seostada.
Iga peatüki juurde kuulub ülesannete kogu, millest õpetaja saab määrata nii individuaalselt kui ka kogu klassile ülesandeid koduseks tööks, tunnitööks või ka hindeliseks lahendamiseks. Osa ülesandeid on analüütilist, osa loomingulist laadi. Ülesanded on mõeldud kinnistama õpitut, innustama õpilasi nii kirjanduslikule kui ka muud laadi loometööle ning tutvuma iseseisvalt teoste ja kultuurieluga väljaspool õppetööd. Valiku, milliseid ülesandeid ja mis mahus iga teema juures käsitleda, saab õpetaja teha vastavalt kooli õppekavale, töökorraldusele ning õpilaste eripärale.
E-õpikut saavad endale vajaliku materjaliga täiendada nii õpetajad kui ka õpilased. Õpetajal on võimalik teha enda lisatud materjal kättesaadavaks ka õpilastele.
Väljaandja kinnitab: õpik vastab põhikooli riiklikule õppekavale ja haridus- ja teadusministri poolt õppekirjandusele kehtestatud nõuetele.
1. Sõnad teevad teksti
Закладка |
Параграф |
---|---|
1.1. |
Mälestusi esimesest koolipäevast
Для безкоштовного ознайомлення! |
1.2. | Ilmekad ja tabavad sõnad |
1.3. | „Hobuse nimi” |
1.4. | Sõnavara rikkus |
1.5. | „Kaarnakivi” |
1.6. | Väljendada elamust või jutustada lugu |
1.7. | „Rebane ja Rästas” |
1.8. | Vaba rütmiga värsid |
1.9. | Lustakas luule |
1.10. | Toredaid luuletusi |
2. Kirjanik loob maailma
Закладка |
Параграф |
---|---|
2.1. | Väljamõeldud maailmad |
2.2. | „Aarete saar” |
2.3. | „Eragon” |
2.4. | „Mahajäetud maja” |
2.5. | „Vanaema Huldi raamatukogu” |
2.6. | „Marek Pieguse uskumatud seiklused” |
2.7. | „Kalmisturotid” |
2.8. | Toredaid luuletusi |
3. Raamatust saab film
Закладка |
Параграф |
---|---|
3.1. | Kirjandus ja film |
3.2. | Filme on igale maitsele |
3.3. | „Harry Potter” |
3.4. | „Kummi-Tarzan” |
3.5. | Filmi tegijad |
3.6. | „Džuudopoisid” |
3.7. | Kuidas raamatust sai film |
3.8. | Toredaid luuletusi |
4. Inimene kujundab kultuuri
Закладка |
Параграф |
---|---|
4.1. | Johannes Aavik – sõnameister |
4.2. | Eno Raud – superstaar |
4.3. | Johannes Pääsuke – Eesti filmi isa |
4.4. | Jõulujutte ja -luuletusi |
5. Kirjandus astub lavale
Закладка |
Параграф |
---|---|
5.1. | Teatrietendus paberil |
5.2. | „Lendav laev” |
5.3. | Tekstist saab teatrietendus |
5.4. | Romaanist näidendiks |
5.5. | Eesti teatreid |
5.6. | „Kohkumatud lapsehoidjad” |
5.7. | Toredaid luuletusi |
6. Lugeja avab teksti
Закладка |
Параграф |
---|---|
6.1. | Müüt kui kirjanduse läte |
6.2. | Rahvalaulud kaante vahel |
6.3. | Ümberjutustatud regivärsid |
6.4. | Kuidas lugeda? |
6.5. | Ilukirjandustekst kui teabeallikas |
6.6. | Päevikusse kirjutatud raamat |
6.7. | Pilti peitunud tekst |
6.8. | Toredaid luuletusi |
7. Mina ja...
Закладка |
Параграф |
---|---|
7.1. | Mina ja raha |
7.2. | Mina ja minu vanemad |
7.3. | Mina ja teised |
7.4. | Mina ja sõprus |
7.5. | Mina ja loodus |
7.6. | Toredaid luuletusi |
8. Inimene loob väärtusi
Закладка |
Параграф |
---|---|
8.1. | Voldemar Panso – mees nagu teater |
8.2. | Faehlmann ja Kreutzwald – Eesti rahvuseepose loojad |
8.3. | Edgar Valter – rohkem kui kunstnik |
8.4. | Jaan Rannap – poiste, looduse ja spordi kirjanik |
8.5. | Toredaid luuletusi |
9. Lisalugemised
Закладка |
Параграф |
---|---|
9.1. | „Cipollino seiklused” |
9.2. | „Tuul” |
9.3. | „Lugu lendavate taldrikutega” |
9.4. | „Kiviküla kooli poisid” |
9.5. | „Meremees Murka” |
9.6. | „Nõiutud allikas” |
9.7. | „Võimlarott” |
9.8. | Tutvu nende teostega! |
9.9. | Hääldusjuhised |
10. Lisaülesandeid kordamiseks
Закладка |
Параграф |
---|---|
10.1. | Mida olen õppinud ja lugenud? |
11. Lisad
Закладка |
Параграф |
---|---|
11.1. | Mõisted |
11.2. | Sõnaseletused |
11.3. | Kasutatud allikad |
11.4. | Impressum |